  • 1. Data: 2005-12-14 13:01:21
    Temat: Prawo jest dla maluczkich
    Od: message <a...@h...com>

    Dla Kutasa Gardockiego Lecha nie ma....
    Jak w PRL, tak i dzisiaj walczy o dobro obywateli.

    ++++++++++++++++++++

    Podejrzany o rozboje wygrał z Polską w Strasburgu

    PAP 19:05

    Trybunał w Strasburgu uznał za zasadną skargę Piotra K. na zbyt długie
    aresztowanie i zasądził na jego rzecz tysiąc euro od Polski.

    Podejrzany o pięć rozbojów z użyciem broni Piotr K. decyzją Sądu
    Rejonowego w Pruszkowie trafił do aresztu 12 lutego 2001 roku. W trakcie
    śledztwa jego areszt był kilkakrotnie przedłużany przez kolejne sądy.

    Zgodnie z kodeksem postępowania karnego (kpk), tymczasowe aresztowanie
    zasadniczo nie może trwać dłużej niż dwa lata.

    Jednak - już po tym okresie - przedłużał je Sąd Apelacyjny, m.in.
    powołując się na art. 258 ust. 2 kpk, który dopuszcza tymczasowe
    aresztowanie, "gdy zachodzi uzasadniona obawa, że oskarżony będzie
    nakłaniał do składania fałszywych zeznań lub wyjaśnień albo w inny
    bezprawny sposób utrudniał postępowanie karne".

    Trybunał wskazał natomiast na środki zapobiegawcze, przewidziane w Kpk:
    poręczenie majątkowe, dozór policji, poręczenie osoby godnej zaufania
    czy zakaz opuszczania kraju. Przypomniał, że tymczasowe aresztowanie
    powinno być stosowane wówczas, gdy inne środki są niewystarczające.

    Piotr K. spędził dotąd w areszcie ponad 4 lata i 10 miesięcy. Trybunał w
    Strasburgu uznał, że w tym przypadku doszło do naruszenia art. 5
    Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności.

    Zgodnie z tym artykułem "każdy zatrzymany lub aresztowany powinien
    zostać niezwłocznie postawiony przed sędzią lub innym urzędnikiem i ma
    prawo być sądzony w rozsądnym terminie albo zwolniony na czas postępowania".

    Piotr K. domagał się 50 tys. euro odszkodowania od państwa polskiego.
    Trybunał zasądził tysiąc euro.

  • 2. Data: 2005-12-14 15:09:47
    Temat: Re: Prawo jest dla maluczkich
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "message" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    > Dla Kutasa Gardockiego Lecha nie ma....

    Kutas to cię zrobił i robotę spieprzył;)

  • 3. Data: 2005-12-15 16:54:47
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "message" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kutas to cię zrobił i robotę spieprzył;)

    Z autopsji to wiesz zapewne ...
    Ciekawe ze na wypowiedz CKMa reaguje tylko CKM.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-12-15 19:14:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe ze na wypowiedz CKMa reaguje tylko CKM.

    Jesteś pedałku strasznie monotematyczny. Jak o prawie to głąbie milczysz.

  • 5. Data: 2005-12-16 21:08:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pedałku strasznie monotematyczny. Jak o prawie to głąbie

    W kapuście urodzonyś homoseksualny homofobie?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt