  • 1. Data: 2005-12-14 11:15:38
    Temat: prawo pracy
    Od: "Łukasz Kordziukiewicz" <l...@g...pl>

    Witam grupowiczów.

    Pytanie dotyczy pracy w godzinach nocnych.

    Czy regulamin pracy może wskazywać godziny nocne inne niż kodeks pracy?
    Kp - od 21.00 do 7.00; Regulamin od 22.00 do 8.00
    Wydaje mi się, że nie może gdyż kp jest "nadrzędny".
    Z drugiej jednak strony kp w art 104 dotyczącym regulaminu pracy stwierdza,
    iż regulamin powinien wskazywać porę nocna.

    Czy faktycznie może to być inna pora niż w kp???
    Czy pracownicy zatrudniani na zasadzie pracowników tymczasowych też są
    objęci regulaminem w danym zakładzie pracy???

    Pozdrawiam i dziękuję za sugestie (rady).

    Łukasz

  • 2. Data: 2005-12-15 15:16:26
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl>

    Użytkownik "Łukasz Kordziukiewicz" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dnouhd$gg2$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Kp - od 21.00 do 7.00; Regulamin od 22.00 do 8.00
    > Wydaje mi się, że nie może gdyż kp jest "nadrzędny".

    Kodeks pracy określa przedział "od - do", który obejmuje godziny nocne.
    Regulamin pracy wyznacza 8 godzin nocnych w tym przedziale jaki określił kp.
    U mnie np. obowiązują godziny nocne od 22:00 do 6:00 więc mieścimy się w
    tych ramach kodeksowych.

    Pozdrawiam,
    Aga

  • 3. Data: 2005-12-19 18:29:15
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > Czy regulamin pracy może wskazywać godziny nocne inne niż kodeks pracy?

    Moze

    > Kp - od 21.00 do 7.00;

    Nie od 21 do 7, tylko 8 godzin pomiedzy 21.00 a 7.00 - art 151 (7) par 1.
    Wiec regulamin pracy moze okreslac pore nocna, ktora ma trwac nie mniej niz
    8 godzin i miescic sie w przedziale miedzy 21 a 7.

    >Regulamin od 22.00 do 8.00

    A po co tak dlugo? Wystarczy 8 godzin. Chyba ze pracodawce stac na dodatek
    nocny za wiecej godzin.

    > Wydaje mi się, że nie może gdyż kp jest "nadrzędny".

    Zle Ci sie wydaje. Nalezy tylko zmiescic sie w widelkach wskazanych w kp i
    pora nocna nie moze trwac krocej niz 8 godzin.

    > Z drugiej jednak strony kp w art 104 dotyczącym regulaminu pracy
    > stwierdza,
    > iż regulamin powinien wskazywać porę nocna.

    Powinien. Jesli u danego pracodawcy regulamin nie bedzie wskazywal pory
    noicnej to przyjac nalezy , ze u tego pracodawcy pora nocna trwa od 21 .00
    do 7.00

    > Czy faktycznie może to być inna pora niż w kp???

    Przeciez to wprost wynika z cyt. przepisu - osiem godzin pomiedzy 21.00 a
    7.00.

    > Czy pracownicy zatrudniani na zasadzie pracowników tymczasowych też są
    > objęci regulaminem w danym zakładzie pracy???

    Tak.

    Dan.