  • 31. Data: 2006-06-16 15:39:41
    Temat: Re: Prawo jazdy - rower.
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Rafał wrote:

    > Dzięki za wyjaśnienie. Przy okazji dowiedziałem się - przez analogię - że
    > samochodowy pijak nie może po zabraniu prawa jazdy [zakazie prowadzenie
    > pojazdów mechanicznych] jeździć także na rowerze.

    bo zwykle wyrok brzmi "zakaz kierowania pojazdami wszelakimi", a nie
    tylko mechanicznymi. Dlatego nie może.

  • 32. Data: 2006-06-16 15:43:04
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Rafał wrote:
    > bo zwykle wyrok brzmi "zakaz kierowania pojazdami wszelakimi", a nie
    > tylko mechanicznymi. Dlatego nie może.

    Tylko tak myslisz, ze tak brzmi?
    Sprawdz jak brzmia wyroki.
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 33. Data: 2006-06-16 15:54:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jureq [###j...@X...to.z.adresu.Xop.pl.###] napisał:
    > Czy "pojazd" jest gdzieś zdefiniowany? Bo tak w języku polskim
    "pojazd"
    > to coś co "jeżdzi". Czyli łódka, motorówka, lotnia i samolot
    odpdaja.

    Ale naruszyć zasady w ruchu wodnym czy powietrznym raczej trudno przy
    użyciu pojazdu, choć jakby się ktoś uparł, to może by się dało.
    Przepis art. 178 kk mówi o znajdowaniu się w stanie po spożyciu albo
    ucieczce w trakcie naruszania bezpieczeństwa ruchu na lądzie, wodzie i
    w powietrzu. Żaden z tych przepisów nie ogranicza kręgu osób mogących
    ponieść odpowiedzialność karną na podstawie tego przepisu do osób
    kierujących pojazdami.

    Natomiast nigdzie nie pisałem, że łódka, żaglówka czy samolot są
    pojazdami. Bo raczej nie są z wyjątkiem jakiś wyjątkowo specyficznych
    konstrukcji (amfibia przykładowo).

  • 34. Data: 2006-06-16 16:00:40
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    maf wrote:

    > Znam przypadek, ze rower nawet nie byl prowadzony (za kierownice) stal
    > oparty o slup. Naprzeciwko stal patrol policji. Wlasciciel roweru za dlugo
    > im sie przygladal, (0,8) zwineli go, SG.

    A co miał rower do tego, że zwinęli go po pijaku.
    Dobrze, że obok nie było samolotu, bo byś napisał, że zwinęli pijanego
    lotnika.

  • 35. Data: 2006-06-16 16:11:06
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    maf wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Tylko tak myslisz, ze tak brzmi?
    > Sprawdz jak brzmia wyroki.

    Sprawdziłem
    Różnie.
    Zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych oraz rowerów.
    zakaz prowadzenie pojazdów.
    zakaz prowadznei wszelkich pojazdów.

    wyrok 'zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych" za jazdę po pijaku
    rowerem ma jak nabardziej sens, z tym, że nie zabrania jazdy rowerem.
    Pytanie co sędzia miał na myśli wydając taki wyrok.
    Zwykle pewnie nic. Przepisał bezmyślnie.

  • 36. Data: 2006-06-16 16:34:56
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    > maf wrote:
    > >
    > A co miał rower do tego, że zwinęli go po pijaku.
    > Dobrze, że obok nie było samolotu, bo byś napisał, że zwinęli pijanego
    > lotnika.
    Zwineli go za mozliwosc jazdy rowerem. Mogl wsiasc i jechac, przypuszczali,
    ze przyjechal na tym rowerze, tym bardziej, ze nie mieszkal pod adresem pod
    ktorym stal oparty rower.
    Ale im wiecej wczytuje sie w definicje pojazdow, to znalazlem takie cos.
    Normalnie ROTFL.
    http://www.knuife.gov.pl/ubezpieczenia/akty/72_166_E
    WG.shtml

    /moze link sie zawinie, to trzeba go prawidlowo wpisac/
    Definicja pojazdu (wczesniej niby bylo ustalone, ze pojazdem mechanicznym
    jest takze tramwaj) a tutaj taki kruczek.
    "DYREKTYWA RADY
    z dnia 24 kwietnia 1972 r.

    W rozumieniu niniejszej dyrektywy:

    1. "pojazd" oznacza każdy pojazd silnikowy przeznaczony do podróżowania
    lądem oraz napędzany siłą mechaniczną, nie jeżdżący po szynach, oraz każda
    przyczepa zespolona lub nie; "
    Narazie nie znalazlem nowszej, lub zmieniajacej ta. Moze poszukamy
    najnowszej definicji pojazdu i pojazdu mechanicznego?
    Pozdr
    MarekF

  • 37. Data: 2006-06-16 16:44:23
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    maf wrote:

    > Zwineli go za mozliwosc jazdy rowerem. Mogl wsiasc i jechac, przypuszczali,
    > ze przyjechal na tym rowerze, tym bardziej, ze nie mieszkal pod adresem pod
    > ktorym stal oparty rower.

    Bez sensu, równie dobrze mógł go przyprowadzić.
    Policjantów należałoby jeszcze raz do szkoły posłać.

  • 38. Data: 2006-06-16 16:56:12
    Od: buraxta <b...@g...com>

    witek wrote:
    > Zwiną cię za sam fakt, że jesteś pijany. Nawet bez roweru.

    Nie wiedziałem, że nie można być pijanym...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 39. Data: 2006-06-16 16:58:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    witek [###w...@s...gazeta.pl.invalid.###] napisał:
    > Bez sensu, równie dobrze mógł go przyprowadzić.
    > Policjantów należałoby jeszcze raz do szkoły posłać.

    Myślę, że nawet gdyby taki wniosek wysłali do sądu, to by to nie
    przeszło. Podejrzewam, że gość wsiadał na ten rower i został w tej
    chwili zatrzymany. Linia orzecznictwa jest taka, że już podjęcie
    usiłowania jest karalne.

    Co do niemieszkania pod tym adresem, to przecież mógł na nim
    przyjechać trzeźwy i opić się u jakiegoś kolegi.

  • 40. Data: 2006-06-16 17:03:14
    Od: "maf" <m...@n...alpha.pl>

    > maf wrote:
    > Bez sensu, równie dobrze mógł go przyprowadzić.
    > Policjantów należałoby jeszcze raz do szkoły posłać.
    Wiem, ale to byla brygada antyterorystyczna, tak mysle, bo byli w
    kominiarkach i uzbrojeni w kbkak. Stali na skrzyzowaniu, nudzilo im sie, a
    tam gosc z 0,8 promila stoi przy rowerze i sie usmiecha do nich.
    Sprawa z przed 3 lat. Nie mieli kogo zlapac to chociaz sie wykazali.
    Pozdr
    MarekF