  • 1. Data: 2006-06-16 09:21:18
    Temat: Prawo jazdy - rower.
    Od: "Rafał " <k...@W...gazeta.pl>

    Ostatnio przeczytałem, że za jazdę na rowerze po pijaku zabrano człowiekowi
    prawo jazdy. I tu nasunęło mi się pytanie - skoro do jazdy na rowerze nie
    jest potrzebne prawo jazdy, to człowiek bez prawa jazdy, a jeżdżący na
    rowerze po pijaku będzie traktowany przez prawo łaskawiej niż ten z prawem
    jazdy. I gdzie tu równość obywateli wobec prawa???

    pzdr.
    Rafał

  • 2. Data: 2006-06-16 09:24:28
    Temat: Re: Prawo jazdy - rower.
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 09:21:18 +0000 (UTC), Rafał napisał(a):

> [...]
    > rowerze po pijaku będzie traktowany przez prawo łaskawiej niż ten z prawem
    > jazdy. I gdzie tu równość obywateli wobec prawa???
    Dostaja zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych, a pojazdem mechanicznym
    jest zarowno samochod jak i rower. Teraz juz widzisz rownosc wobec prawa?

    --
    stopczyk

  • 3. Data: 2006-06-16 09:29:03
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik "Marian Stopa" <s...@p...home.pl> napisał w wiadomości

    > Dostaja zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych, a pojazdem mechanicznym
    > jest zarowno samochod jak i rower.

    Interesująca teoria ... a jakas podstawa prawna tego poniekąd absurdalnego
    stwierdzenia ?

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 4. Data: 2006-06-16 09:34:32
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Interesująca teoria ... a jakas podstawa prawna tego poniekąd
    > absurdalnego stwierdzenia ?

    PORD ?

    Jacek

  • 5. Data: 2006-06-16 09:34:43
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    Marian Stopa <s...@p...home.pl> napisał(a):

    > Dostaja zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych, a pojazdem mechanicznym
    > jest zarowno samochod jak i rower. Teraz juz widzisz rownosc wobec prawa?

    Dzięki za wyjaśnienie. Przy okazji dowiedziałem się - przez analogię - że
    samochodowy pijak nie może po zabraniu prawa jazdy [zakazie prowadzenie
    pojazdów mechanicznych] jeździć także na rowerze.

  • 6. Data: 2006-06-16 09:36:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 11:29:03 +0200, SQLwysyn napisał(a):

    > Interesująca teoria ... a jakas podstawa prawna tego poniekąd absurdalnego
    > stwierdzenia ?

    Art. 42. KK wystarczy?

    Pozdrawiam
    Henry

  • 7. Data: 2006-06-16 09:48:54
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    > Art. 42. KK wystarczy?
    >
    > Pozdrawiam
    > Henry

    Środek karny przewidziany w art. 42 k.k. nie obejmuje możliwości orzekania
    zakazu prowadzenia pojazdów, do prowadzenia których nie są wymagane
    jakiekolwiek uprawnienia [dla rowerów nie ma takiego wymogu zgodnie z art.87
    pkt 3.1 PORD].

    Więc jednak mój problem uważam wciąż za nierozwiązany :-)

  • 8. Data: 2006-06-16 09:55:09
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    Marian Stopa <s...@p...home.pl> napisał(a):

    > Dostaja zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych, a pojazdem mechanicznym
    > jest zarowno samochod jak i rower. Teraz juz widzisz rownosc wobec prawa?

    Nie jest pojazdem mechanicznym rower, a także rower zaopatrzony w silnik
    pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 (por. wyr. SN z 4 II 1993
    r., III KRN 254/92, OSP 1993, nr 10, poz. 198)

  • 9. Data: 2006-06-16 09:59:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Agent 0700 [###k...@w...pl.###] napisał:
    > PORD ?

    Ja myślę, że SQL... chodziło o stwierdzenie, że rower jest pojazdem
    mechanicznym. W PoRD takich cudów nie umieścili.

  • 10. Data: 2006-06-16 10:02:05
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 09:48:54 +0000 (UTC), Rafał napisał(a):

> [...]
    > pkt 3.1 PORD].
    >
    > Więc jednak mój problem uważam wciąż za nierozwiązany :-)

    Nawet jeśli to nie widzę problemu by rowerzyście zabrać prawo jazdy
    za jeżdżenie po pijaku.
    W drugą stronę może być wątpliwość - jak mi zabiorą prawko za jeżdżenie
    samochodem po pijaku to nadal mógłbym jeździć rowerem...
    Pytanie - skąd wziąłeś interpretację że "zakaz prowadzenia wszelkich
    pojazdów mechanicznych albo pojazdów mechanicznych określonego rodzaju"
    nie obowiązuje jeżdżenia rowerem?

    Pozdrawiam,
    Henry