    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo jazdy - rower.
    Date: Fri, 16 Jun 2006 17:54:53 +0200

    jureq [###j...@X...to.z.adresu.Xop.pl.###] napisał:
    > Czy "pojazd" jest gdzieś zdefiniowany? Bo tak w języku polskim
    "pojazd"
    > to coś co "jeżdzi". Czyli łódka, motorówka, lotnia i samolot
    odpdaja.

    Ale naruszyć zasady w ruchu wodnym czy powietrznym raczej trudno przy
    użyciu pojazdu, choć jakby się ktoś uparł, to może by się dało.
    Przepis art. 178 kk mówi o znajdowaniu się w stanie po spożyciu albo
    ucieczce w trakcie naruszania bezpieczeństwa ruchu na lądzie, wodzie i
    w powietrzu. Żaden z tych przepisów nie ogranicza kręgu osób mogących
    ponieść odpowiedzialność karną na podstawie tego przepisu do osób
    kierujących pojazdami.

    Natomiast nigdzie nie pisałem, że łódka, żaglówka czy samolot są
    pojazdami. Bo raczej nie są z wyjątkiem jakiś wyjątkowo specyficznych
    konstrukcji (amfibia przykładowo).