eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Prawo e-konsumenta.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2005-05-31 11:25:25
    Temat: Prawo e-konsumenta.
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Cześć,
    przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie internetowym
    pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
    niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
    produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw dotyczących
    sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
    bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
    sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?

    --
    Pozdrawiam:
    gawdzik



  • 2. Data: 2005-05-31 13:39:59
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gawdzik napisał(a):
    > przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie internetowym
    > pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
    > niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
    > produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw dotyczących
    > sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
    > bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
    > sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?

    Jeśli jesteś konsumentem - możesz odstąpić od umowy w ciągu 10 dni (z
    pewnymi wyjątkami) -
    ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
    a tak w ogóle, to http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=307

    KG


  • 3. Data: 2005-05-31 14:18:51
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w tym
    wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
    produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
    przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10 dni).

    --
    Pozdrawiam:
    gawdzik

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d7hp7f$5s6$2@news.onet.pl...
    > gawdzik napisał(a):
    > > przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie
    internetowym
    > > pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało się ono jednak
    > > niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi 10-dniowy termin zwrotu
    > > produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję się wtedy wg. praw
    dotyczących
    > > sprzedaży produktu niezgodnego z umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę
    > > bezwględnie rządać od sklepu zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać
    > > sprzęt do serwisu w celu jego sprawdzenia?
    >
    > Jeśli jesteś konsumentem - możesz odstąpić od umowy w ciągu 10 dni (z
    > pewnymi wyjątkami) -
    > ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów
    > a tak w ogóle, to http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=307
    >
    > KG



  • 4. Data: 2005-05-31 14:47:34
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gawdzik napisał(a):
    > Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w tym
    > wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
    > produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
    > przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10 dni).

    Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
    że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.
    Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
    żądać zwrotu poniesionych kosztów.

    KG


  • 5. Data: 2005-05-31 15:18:27
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: "gawdzik" <g...@l...edu.pl>

    Wielkie dzięki za pomoc :)

    --
    Pozdrawiam:
    gawdzik


    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    news:d7ht66$dbr$3@news.onet.pl...
    > gawdzik napisał(a):
    > > Tak, czytałem to wszystko. Nie wiem tylko, jak już wspomniałem, czy w
    tym
    > > wypadku przysługuje mi prawo zwrotu w terminie 10 dni czy muszę najpierw
    > > produkt reklamować? I jeszcze pytanie kto pokrywa w takim wypadku koszty
    > > przesyłki? (mówię zarówno o reklamacji jak i zwrocie towaru w ciągu 10
    dni).
    >
    > Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
    > że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.
    > Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
    > żądać zwrotu poniesionych kosztów.
    >
    > KG



  • 6. Data: 2005-05-31 15:26:53
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>

    kam <X#k...@w...pl#X> wrote:

    > Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
    > że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.

    Jak najbardziej, tylko trzeba pamietac o zachowaniu terminu i formy
    _PISEMNEJ_ a nie jakims emailem, telefonicznie itp. W koncu po to
    wprowadzono ten tryb odstapienia od umowy - nie ma on zwiazku z wadliwoscia
    towaru. Ale slusznie zaznaczono zeby powolac sie na uszkodzenie towaru - by
    sprzedawca nie staral sie zrobic Ci na zlosc. Postaraj sie jak najlepiej
    udokumentowac uszkodzenie przed odeslaniem.

    > Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
    > żądać zwrotu poniesionych kosztów.

    Dodatkowo przemawia za tym porowanie odstapienia od umowy z powolanej
    ustawy w trybie art. 7 i 12. W art. 12 wprost mowi sie o odstapieniu na
    koszt przedsiebiorcy, w 7 o zwrocie co strony swiadczyly [czyli odsylasz na
    swoj koszt ale mozesz zadac zarowno zwrotu ceny towaru jak i kosztow
    przesylki,[w jedna stone - do Ciebie], manipulacyjnych [jak w Proline] itp.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php


  • 7. Data: 2005-05-31 15:45:53
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Michal Bien napisał(a):
    > Jak najbardziej, tylko trzeba pamietac o zachowaniu terminu i formy
    > _PISEMNEJ_ a nie jakims emailem, telefonicznie itp.

    mailem to jeszcze mogłoby być, w końcu forma pisemna jest tylko dla
    celów dowodowych, ale istotnie najlepiej na piśmie i listem poleconym

    > Dodatkowo przemawia za tym porowanie odstapienia od umowy z powolanej
    > ustawy w trybie art. 7 i 12. W art. 12 wprost mowi sie o odstapieniu na
    > koszt przedsiebiorcy, w 7 o zwrocie co strony swiadczyly [czyli odsylasz na
    > swoj koszt ale mozesz zadac zarowno zwrotu ceny towaru jak i kosztow
    > przesylki,[w jedna stone - do Ciebie]

    uważasz, że można żądać zwrotu kosztów przesyłki? czy to jest
    świadczenie z umowy od której odstępujesz?

    KG


  • 8. Data: 2005-05-31 16:20:17
    Temat: Re: Prawo e-konsumenta.
    Od: "K. Borek" <k...@a...waw.pl>

    gawdzik wrote:
    > Cześć,
    > przytrafiła mi się ostatnio taka historia. Zakupiłem w sklepie
    > internetowym pewne urządzenie, po rozpakowaniu i podłączeniu okazało
    > się ono jednak niesprawne. Czy w takim wypadku przysługuje mi
    > 10-dniowy termin zwrotu produktu bez podania przyczyny? Czy postępuję
    > się wtedy wg. praw dotyczących sprzedaży produktu niezgodnego z
    > umową? Krótko chodzi mi o to czy mogę bezwględnie rządać od sklepu
    > zwrotu gotówki czy najpierw muszę odesłać sprzęt do serwisu w celu
    > jego sprawdzenia?

    Umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy więc w
    terminie 10 dni konsument ma prawo odstapienia od umowy bez podania
    przyczyn.
    Wcale nie będzie dziwne takie odstąpienie w sytuacji, gdy konsument otrzymał
    niesprawny produkt.

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--
    --> Polscy windykatorzy --> http://windykatorzy.info

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1