  • 1. Data: 2005-05-31 11:12:33
    Temat: weksel
    Od: "Karol Majdan" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam Grupowiczow !
    Mam takie pytanko : jakie faktyczne zabezpieczenie daje mi weksel ktory
    podpisuje osoba pozyczajaca odemnie pieniadze ? Co moge zrobić w razie nie
    wywiązania sie pozyczkobiorcy z umowy z tym wekslem ? Czy banki w jakis sposob
    dokupuja weksle a jezeli tak to za jaki procent wartosci i w jakis sposob ?

    Z gory dzieki za wszystki odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Karol Majdan

  • 2. Data: 2005-05-31 11:18:18
    Temat: Re: weksel
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karol Majdan" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:d7hgr1$dlc$1@inews.gazeta.pl...

    Weksel odrywa powód powstania zobowiązania od samego zobowiązania.
    Pożyczający nie może teraz zasłaniać się, ze załóżmy pieniędzy nie
    dostał, albo chciał mniej. Ty z wekslem musisz iść do sądu i tak, z tym,
    że po w miarę prostej procedurze uproszczonej dostaniesz nakaz zapłaty z
    którym możesz iść do komornika.

    Nie spotkałem się ze skupowaniem weksli osób fizycznych przez banki.
    Czasem takie rzeczy skupują różni windykatorzy, ale to za śmieszne
    pieniądze.

    A więcej znajdziesz pod tym adresem:
    http://www.weksel.pl/

  • 3. Data: 2005-05-31 11:52:53
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Weksel odrywa powód powstania zobowiązania od samego zobowiązania.
    > Pożyczający nie może teraz zasłaniać się, ze załóżmy pieniędzy nie

    To prawda, ale nie do końca :-))
    prawda, o ile wekswl puszczono by w obieg i w graniachach art. 17 Prawa
    wekslowego.
    W stosunkach pomiędzy wystawcą weksla własnego i remitentem wystawca może
    podnosić wszelkie zarzuty, takze doytyczące stosunku podstawowego,

    Ty z wekslem musisz iść do sądu i tak, z tym,
    > że po w miarę prostej procedurze uproszczonej dostaniesz nakaz zapłaty z
    > którym możesz iść do komornika.

    a co z tego, jeśli wystawca jest niewypłacalny.

    Czyli podpis na wekslu daje coś, o tyle, o ile wystawca (akceptant) ma
    amjątek. W przeciwnym razie, jest to bezwartościowy papier wartościowy :-))

    pzdr

    marek radwański

  • 4. Data: 2005-05-31 13:16:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d7hj6l$r9v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    może
    > podnosić wszelkie zarzuty, takze doytyczące stosunku podstawowego,

    Wiesz, jak poza wekslem nie będzie innego dokumentu, to wystawca weksla
    nie ma za wiele możliwości do sprzeciwu. Sfałszowanie weksla, jego
    spłacenie (pokwitowanie musi mieć), ewentualne potrącenie (jak są długi
    wierzyciela względem dłużnika) - art. 493 kpc. W przeciwnym wypadku
    sprzeciw zostanie odrzucony (art. 494 kpc).

    > Ty z wekslem musisz iść do sądu i tak, z tym,
    > a co z tego, jeśli wystawca jest niewypłacalny.

    Jak będzie niewypłacalny, to po prostu wierzyciel nie dostanie
    pieniędzy. Tu tylko poręcznie moze pomóc albo zastaw na czymś.

    > Czyli podpis na wekslu daje coś, o tyle, o ile wystawca (akceptant) ma
    > amjątek. W przeciwnym razie, jest to bezwartościowy papier wartościowy
    :-))

    Niekoniecznie. Na takim wekslu może jeszcze ktoś poręczyć ten dług -
    masz kilka osób do ścigania. Poza tym odpada wywodzenie przed sądem,
    skąd się to zobowiązanie wzięło oraz ewentualne kruczków stylu, ze jest
    umowa pożyczki, ale nie ma dowodu na to, ze pożyczkobiorca dostał
    pieniądze. Weksel, to weksel.

  • 5. Data: 2005-05-31 14:50:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > wierzyciela względem dłużnika) - art. 493 kpc. W przeciwnym wypadku
    > sprzeciw zostanie odrzucony (art. 494 kpc).

    Odrzucony to nie zostanie. Zarzuty będą, nigdzie nie ma wymogu żeby
    udowadniać je dokumentami.

    KG

  • 6. Data: 2005-05-31 16:30:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Odrzucony to nie zostanie. Zarzuty będą, nigdzie nie ma wymogu żeby
    > udowadniać je dokumentami.

    Ja wiem, są zarzuty oczywiście można napisać zawsze. No ale do nakazu
    zapłaty wydanego na podstawie umowy pożyczki można ich wymyślić więcej.
    W wypadku weksla możliwości są mocno ograniczone moim zdaniem.

  • 7. Data: 2005-06-01 07:09:40
    Od: "Marek Radwański" <l...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > wierzyciela względem dłużnika) - art. 493 kpc. W przeciwnym wypadku
    > sprzeciw zostanie odrzucony (art. 494 kpc).

    ale w jednym się rozumiemy,
    zarzuty ze stosunku podstawowego mogą być :-))
    inna kwestia ich udowodnienie, z tym się zgadzam.

> [...]
    > skąd się to zobowiązanie wzięło oraz ewentualne kruczków stylu, ze jest
    > umowa pożyczki, ale nie ma dowodu na to, ze pożyczkobiorca dostał

    Co do awalistów - owszem , ale założyciel wątku o żadnych awalistach nie
    pisał, wskazxał jednynie na wystawcę i remitenta :-)),

    pzdr

    marek radwański