eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo e-konsumenta. › Re: Prawo e-konsumenta.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.internetia.pl!news
    feed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Michal Bien <m...@u...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo e-konsumenta.
    Date: Tue, 31 May 2005 17:26:53 +0200
    Organization: W-news
    Lines: 26
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <d7hhs7$2cc$1@nemesis.news.tpi.pl> <d7hp7f$5s6$2@news.onet.pl>
    <d7hs1f$p5j$1@nemesis.news.tpi.pl> <d7ht66$dbr$3@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: behemot.onecik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1117553564 23465 212.244.152.64 (31 May 2005 15:32:44
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 May 2005 15:32:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/??.01.30 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32) Hamster/2.0.6.0
    X-Geek: GJ/GS d? s+:+ a- C++ UL++ P L++ !E W++ N++ o? K- w O- M- V- PS+ PE++ Y+ PGP-
    t+ 5? X R- tv-- b+ DI D+ G+ e+++> h r- z?
    X-Face: '!{>.f"J+*,g}^p7^Bz0%B^WBoIyl2B$%lct|tn!is!!ywDe*e#crwSq\fb>B6|Gy5$nGg/J\"<i/
    4y"jcO8<BgAQX]]r?B,:O!-klf@3^}g,lcVI^dEM~l/yO$y3Y}XVS2n{CIBEoGHIS%yL.!1EoWy+e
    =$r7*<<Ae"chtWd&lA6gV
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:301165
    [ ukryj nagłówki ]

    kam <X#k...@w...pl#X> wrote:

    > Możesz zwracać, nie musisz reklamować niezgodności. Tylko że napisałbym
    > że towar był niepsrawny, tak żeby nie zarzucono Ci jego uszkodzenia.

    Jak najbardziej, tylko trzeba pamietac o zachowaniu terminu i formy
    _PISEMNEJ_ a nie jakims emailem, telefonicznie itp. W koncu po to
    wprowadzono ten tryb odstapienia od umowy - nie ma on zwiazku z wadliwoscia
    towaru. Ale slusznie zaznaczono zeby powolac sie na uszkodzenie towaru - by
    sprzedawca nie staral sie zrobic Ci na zlosc. Postaraj sie jak najlepiej
    udokumentowac uszkodzenie przed odeslaniem.

    > Przy zwrocie - raczej Ty. Przy reklamacji z niezgodności - masz prawo
    > żądać zwrotu poniesionych kosztów.

    Dodatkowo przemawia za tym porowanie odstapienia od umowy z powolanej
    ustawy w trybie art. 7 i 12. W art. 12 wprost mowi sie o odstapieniu na
    koszt przedsiebiorcy, w 7 o zwrocie co strony swiadczyly [czyli odsylasz na
    swoj koszt ale mozesz zadac zarowno zwrotu ceny towaru jak i kosztow
    przesylki,[w jedna stone - do Ciebie], manipulacyjnych [jak w Proline] itp.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1