  • 1. Data: 2004-11-29 07:31:11
    Temat: Prawo dziala wstecz ? Czy w tym przypadku nie ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Jest taki problem : Sezon grzewczy to okres od 1.07 do 30.06 nastepnego
    roku. Jest rozliczany na podstawie odczytu licznika ciepla i regulaminu
    rozliczania spoldzielni. Regulamin mowil, ze musi to nastapic to w ciagu 3
    miesiecy po zakonczeniu sezonu grzewczego. Ale 2 miesiace po jego
    zakonczeniu spoldzielnia zmienila regulamin ze ma np 6 miesiecy czasu na
    roliczenie. Czy to zgodne z prawem ? Czy czasami nie nastapilo juz to o czym
    mowil ten regulamin, i to co zostalo teraz wprowadzone powinno obowiazywac
    od nastepnego sezonu ?

    Fantom
    Bo podobno prawo wstecz nie dziala

  • 2. Data: 2004-11-29 08:59:35
    Temat: Re: Prawo dziala wstecz ? Czy w tym przypadku nie ?
    Od: Tasman <e...@o...pl>

    Fantom napisał(a):
> [...]
    > mowil ten regulamin, i to co zostalo teraz wprowadzone powinno obowiazywac

    oczywiście, że prawo nie działa wstecz - "Lex retro non agit"

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-11-29 09:33:17
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > oczywiście, że prawo nie działa wstecz - "Lex retro non agit"

    A czy w tym przypadku wlasnie nie lamia prawa tak robiac ?

    Fantom

  • 4. Data: 2004-11-29 10:24:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    czym
    > mowil ten regulamin, i to co zostalo teraz wprowadzone powinno

    prawo jest tworzone w sejmie a nie w spoldzielni.

    P.

  • 5. Data: 2004-11-29 11:55:21
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > 3
    > czym
    > obowiazywac
    > >

    > prawo jest tworzone w sejmie a nie w spoldzielni.

    Ale SM nie stworzyla prawa tylko regulamin rozliczania.
    A jaka jest odpowiedz na moje pytanie ?

    Fantom

  • 6. Data: 2004-11-29 12:03:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale SM nie stworzyla prawa tylko regulamin rozliczania.
    > A jaka jest odpowiedz na moje pytanie ?

    Mi chodzi o to ze prawo nie ma nic do regulaminu jaki sobie spoldzielnia
    stworzyla,
    wiec pisanie "prawo nie dziala wstecz" nie ma sensu.
    moim zdaniem mogla zmienic, zreszta pewnie w tym regulaminie jest punkt
    ktory o tym mowi.

    P.

  • 7. Data: 2004-11-29 17:13:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <coej91$f9d$1@atlantis.news.tpi.pl>, Fantom wrote:

    > miesiecy po zakonczeniu sezonu grzewczego. Ale 2 miesiace po jego
    > zakonczeniu spoldzielnia zmienila regulamin ze ma np 6 miesiecy czasu na
    > roliczenie.

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić o co chodzi w często pojawiających
    się postach tego typu:
    "spóldzielnia zmieniła regulamin", "spółdzielnia kazała",
    "spółdzielnia żąda" pisanych przez samych spółdzielców?

    Renata

  • 8. Data: 2004-11-29 21:41:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tasman wrote:
    > oczywiście, że prawo nie działa wstecz - "Lex retro non agit"

    "...chyba że to wynika z jej brzmienia lub celu" :)

    KG

  • 9. Data: 2004-11-29 22:09:30
    Od: "mr_pope" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Fantom <s...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > mowil ten regulamin, i to co zostalo teraz wprowadzone powinno obowiazywac

    Jeśli zmiana regulaminu nastąpiła w ciącu tych 3 miesięcy kiedy miała
    przedstawić rozliczenie, to nie widzę gdzie tu działanie prawa wstecz?

  • 10. Data: 2004-11-30 12:35:30
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Jeśli zmiana regulaminu nastąpiła w ciącu tych 3 miesięcy kiedy miała
    > przedstawić rozliczenie, to nie widzę gdzie tu działanie prawa wstecz?

    Hmm. No ja wlasnie nie wiem. Ale jak juz okres grzewczy minal, i regulamin
    odnosil sie do niego to chyba zmian tego regulaminu jest pewnym dzialaniem
    wstecz ?

    Fantom