  • 1. Data: 2005-06-06 13:52:49
    Temat: Prawo budowlane.
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Inżynier budowlany mający firme budowlaną. Jego dom
    graniczy z moją posesją. W styczniu wszedł bez mojej zgody na teren ogrodu,
    otynkował tę ścianę graniczną ,oraz ocieplił fundamenty styropianem, Po
    fakcie podpisaliśmy umowę opiewającą na zgodę na te czynności w zamian za
    wywiezienie gruzu z części rozebranego budynku w moim ogrodzie. Wywózł.
    Ustne porozumienie zakładało również rekultywację zieleni /kilkanaście
    zniszczonych paproci i przywiezienie mi 2 ciężarówek ziemi. Z ustnych
    ustaleń się nie wywiązał. Natomiast umowa NIE zawierała zgody na
    zawłaszczenie ok.2 m. mojego ogrodu w obrębie których został wylany murek
    ochronny na styropian. Całość wynosi 11,5 m.dł. i ok. 30 cm. szerokości.
    Facet prawdopodobnie ocieplił styropianem również całą ścianę, na co też nie
    miał zgody, i pogrubił ją. Na razie nie chcę mu robić dziur w tej ścianie,
    aby się przekonać. On jest nieuchwytny, jego żona "nie wie" czy kładli
    styropian.
    Zastanawiam się, czy w ramach rewanżu nie wybrać ziemi spod tej ściany na
    powiedzmy - 3 m. głębokości i 50 cm. szerokości i przewieźć tam, gdzie jej
    potrzebuję, odsłaniając przy okazji izolację fundamentów :). W końcu
    izolacja przeciwwilgociowa też jest moja, bo na moim terenie ;).
    Anka

  • 2. Data: 2005-06-06 14:07:39
    Temat: Re: Prawo budowlane.
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Anna Kwiecińska wrote:
> [...]
    > przewieźć tam, gdzie jej potrzebuję, odsłaniając przy okazji izolację
    > fundamentów :). W końcu izolacja przeciwwilgociowa też jest moja, bo

    ano przerypana sytuacja - pewnie trafil CI sie jakis burak - budowlaniec...
    wlasnie z powodu "wykopkow" prawo budowlane zabrania stawiania budynkow na
    granicy posesji...
    niestety - niektore budynki poprzez nieudolnosc zostaly zatwierdzone i nie
    mozna ich teraz ruszyc...

    nie ma czegos takiego jak murek ochronny na styropian...
    no ale powiedzmy ze rozumiem po co to zrobil - lecz zrobil to glupio
    rozumiem, ze jego dom jest podpiwniczony?
    i rozumiem, ze ten murek jest po Twojej stronie dzialki?
    a co z tym pogrubieniem sciany - rozumiem, ze juz wychodzi na Twoj teren?

    co do kopania dziury - wydaje mi sie ze masz prawo :)
    zasugeruj mu delikatnie ze chyba chcesz tutaj basen podudowac...

    --
    pzdr
    www.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych

  • 3. Data: 2005-06-06 16:03:35
    Od: "mandragor" <m...@y...com>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > potrzebuję, odsłaniając przy okazji izolację fundamentów :). W końcu
    > izolacja przeciwwilgociowa też jest moja, bo na moim terenie ;).

    Jezeli zrobisz wykopy kolo fundamentu moze dojsc do awarii obiektu,
    nieywkluczajac ofiar smiertelnych. Wielu amatorow budownictwa juz zginelo
    odslaniajac fundamenty lub robiac wykopy kolo nich, musisz zatem liczyc sie
    z tym, ze istnieje prawdopodobienstwo, ze zginie osoba wykonujaca ten wykop
    lub osoba zamieszkujaca ten obiekt. Moze nie bedzie tak zle i spowodujesz
    jedynie awarie obiektu bez ofiar, ale zapewne ten sasiad wytoczylby sprawe.
    Moze byc i tak ze nie dojdzie do zadnej awarii i nikt nie ucierpi, ale radze
    nie kusic losu.

    mandragor

  • 4. Data: 2005-06-06 16:21:02
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    budowlaniec...

    Nie burak, inżynier budowlany, który przepisy powinien mieć w małym palcu.

    > wlasnie z powodu "wykopkow" prawo budowlane zabrania stawiania budynkow na
    > granicy posesji...

    Dom stoi tam od ok.1915 r. Kiedyś tak stawiano. On kupił te posesję ok. 10
    lat temu, kiedy jeszcze żył mój ojciec. Ściana była potężnie zagrzybiona, z
    cegły. Przed dwoma laty mój dzieciak odziedziczył ogród po śmierci dziadka,
    lecz nie wszedł w nabycie spadku głównie z powodu wysokiego podatku,
    szacowanego wstępnie na ok.15 tys. zł. Nie wiem, czy w tej sytuacji ta
    podpisana przeze mnie po fakcie umowa w ogóle jest ważna?

    > nie ma czegos takiego jak murek ochronny na styropian...

    Styropian, grubości 10 cm. jest pod ziemią. Dyletacja ok.10, nie wiem, o ile
    pogrubił ścianę. Równo z gruntem jest wylany betonowy "daszek", długości
    ściany, czyli 11,5 m. i szerokosci 20 cm, ze spadem wody, czy nachyleniem
    oczywiście na nasz ogród.

    > rozumiem, ze jego dom jest podpiwniczony?
    > i rozumiem, ze ten murek jest po Twojej stronie dzialki?

    Tak.

    > a co z tym pogrubieniem sciany - rozumiem, ze juz wychodzi na Twoj teren?

    Został przesunięty kawałek ogrodzenia z siatki.Wnioskuję to po dwóch nowych
    kształtnikach betonowych, w których zostały osadzone stare słupki. Ściana
    jest równoległa z granicą. I to bym ścierpiała, tyle, że gnojek podlał czymś
    nasze dwa piękne kilkunastoletnie orzechy ocieniające tę jego ścianę,
    niemniej rosnące ok.8 m. od ściany. Jeden orzech całkiem uschnął, pień jest
    dookoła zgnity u nasady na wysokość ok.7 cm, drugi orzech walczy ze
    śmiercią, pień również gnije. teraz co będzie, jeśli ten uschły orzech ze
    zgnitym pniem w czasie wichury runie na jego nowiutki dach? Wygląda na to,
    że będę musiała jeszcze oba usunąć na własny koszt. Oczywiście facet wypiera
    się zniszczenia drzew, a ziemi nie nawiezie, bo by go to...za drogo
    kosztowało. Do wywozu gruzu z naszej posesji użył ludzi i sprzętu ze swojej
    firmy, której jest - jak mówili robotnicy - współwłaścicielem, ale
    oczywiście koszty tego wywozu to jego zdaniem...kilkanaście tys. zł.

    > co do kopania dziury - wydaje mi sie ze masz prawo :)
    > zasugeruj mu delikatnie ze chyba chcesz tutaj basen podudowac...

    Zniszczę mu odwodnienie. Nie za bardzo mam sumienie to robić, chociaż te
    orzechy wkurzyły mnie maksymalnie. Wolałabym mu wysłać pismo ostrzegawcze,
    tylko jak to ująć? Coś mi się zresztą wydaje, że facet chce opchnąć posesję
    i wyremontował zagrzybiona ścianę, żeby więcej forsy skosić. Ok.22 aryogrodu
    w dobrym punkcie w Wieliczce. Ma piękną, dużą willę w Krakowie. My tam mamy
    dom w stanie surowym, otwartym, i pół drewnianego, nadającego się do
    rozbiórki.
    Na razie zapytałam go, co z mapą geodezyjną, bo przecież wymaga zmiany i to
    chyba nie na mój koszt? Żachnął się tylko.
    Anka

  • 5. Data: 2005-06-09 05:41:40
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Nikt nic więcej nie wie????