  • 1. Data: 2004-03-02 06:25:28
    Temat: Prawo autorskie - rozboj w bialy dzien.
    Od: "Tumor Mozgowicz" <r...@o...pl>

    Witam,

    Pewien ogólnopolski tygodnik wydrukował mój artykuł. Stawkę ustalałem
    telefonicznie i "na gębę" z redaktorem - nie mam nic na piśmie. Wczoraj
    przyszła umowa, w której tygodnik proponuje mi 1/3 tego co ustaliliśmy.
    Dzownię więc do tego redaktora, a on na to, że albo się zgadzam, albo w
    ogóle nie będą ze mną rozmawiać. Zastanawiam się, czy mogę jakoś dochodzić
    teraz swoich praw, no bo przecież to rozbój w biały dzień.

    --
    Pozdrawiam,
    Tumor Mózgowicz;

  • 2. Data: 2004-03-02 06:50:45
    Temat: Re: Prawo autorskie - rozboj w bialy dzien.
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Tumor Mozgowicz" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogóle nie będą ze mną rozmawiać. Zastanawiam się, czy mogę jakoś dochodzić
    > teraz swoich praw, no bo przecież to rozbój w biały dzień.

    po mojemu jesli jestes w stanie udowodnic ze to twoj arytkul, to nie ten
    ciemniak moze ci stawiac warunki tylko ty jemu, bo to w jego zasmarkanym
    interesie jest posidanie umowy na ten artykul z twoim podpisem, jesli nie to
    dokonali "kradziezy intelektualnej" wbrew twojej woli, i wydrukowali twoj
    tekst bez twojej wiedzy

    nie znam sie na prawie prasowym i autorksim, ale wg mnie wlasnie tak to
    powinno dzialac

  • 3. Data: 2004-03-02 06:57:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c219cc$1mb$1@inews.gazeta.pl>, Tumor Mozgowicz wrote:
> [...]
    > ogóle nie będą ze mną rozmawiać. Zastanawiam się, czy mogę jakoś dochodzić
    > teraz swoich praw, no bo przecież to rozbój w biały dzień.

    A cokolwiek jest na piśmie w szczególności to że wyrażasz zgodę na tą
    publikację?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-03-02 07:29:58
    Od: "Tumor Mozgowicz" <r...@o...pl>

    > A cokolwiek jest na piśmie w szczególności to że wyrażasz zgodę na tą
    > publikację?

    To znaczy najpierw wysłałem e-mailem, propozycję napisania. Później
    konspekt, który został przyjęty i telefon, gdzie ustaliliśmy stawki.
    Następnie artykuł też e-mailem (początek roku), który ukazał się na początku
    lutego. W połowie lutego zadzwoniłem, żeby się dowiedzieć, dlaczego się nie
    odzywają, a redaktor powiedził mi, że wysłał już umowę. To była nieprawda,
    bo umowa przyszła wczoraj. Wysłali ją trzy dni temu, a stawka opiewa na 1/3
    tego, co ustaliliśmy telefoniczne. Umowa jest na moje nazwisko, jest na niej
    podpis członka zarządu i właśnie ta umowa mówi o przenoszeniu na wydawnictwo
    praw autorskich do mego artykułu. No więc dzwonię do redaktora, że nie tak
    się umawialiśmy, a on na to, że muszę podpisać tę umowę, bo nie dostanę
    pieniędzy. No przecież to jest granda i totalny wyzysk.

  • 5. Data: 2004-03-02 07:53:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c21d58$c00$1@inews.gazeta.pl>, Tumor Mozgowicz wrote:

> [...]
    > się umawialiśmy, a on na to, że muszę podpisać tę umowę, bo nie dostanę
    > pieniędzy. No przecież to jest granda i totalny wyzysk.

    No czyli wynika z tego, że opublikowali cos bez twojej formalnej zgody i
    umowy przeniesienia praw majatkowych. Odważni MZ są :)

    To moze napisz oficjalne pismo w ktorym stwierdzasz naruszenie twoich praw
    autorskich majatkowych, poinformuj o istnieniu Art. 116. Prawa
    Autorskiego o treści:
    1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy utwór
    w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie,
    fonogram, wideogram lub nadanie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 .
    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu okrelonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze pozbawienia wolności do lat
    3ch.

    i zaproponuj ugodę w wysokości np. czterokorności proponowanej wcześniej
    telefonicznie zapłaty a jak nie to będziesz musiał złożyć zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-03-02 09:39:29
    Od: "Tumor Mozgowicz" <r...@o...pl>

    "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> wrote in message

    > No czyli wynika z tego, że opublikowali cos bez twojej formalnej zgody i
    > umowy przeniesienia praw majatkowych. Odważni MZ są :)

    To znaczy, że prawo mnie chroni. No to świetna wiadomość.

> [...]
    > 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu okrelonego w ust. 1 w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, podlega karze pozbawienia wolności do lat

    OK. Dzięki. Potraktuje to raczej jako straszak.

    > i zaproponuj ugodę w wysokości np. czterokorności proponowanej wcześniej
    > telefonicznie zapłaty a jak nie to będziesz musiał złożyć zawiadomienie o
    > popełnieniu przestępstwa.

    Dzięki za radę i za życzliwość, ale to nie w moim stylu :-). Raczej postaram
    się ich nakłonić do zwrotu uczciwie zarobionych pieniędzy zgodnie z tym co
    ustaliliśmy. W każdym razie czuję się teraz dużo pewniej.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,

  • 7. Data: 2004-03-02 13:27:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tumor Mozgowicz wrote:

    > Dzięki za radę i za życzliwość, ale to nie w moim stylu :-). Raczej
    > postaram się ich nakłonić do zwrotu uczciwie zarobionych pieniędzy zgodnie
    > z tym co ustaliliśmy. W każdym razie czuję się teraz dużo pewniej.

    Nienienie! Takich gnoi trzeba karać/tępić!

    Wyciśnij, ile się da. Czterokrotność to może przesada, ale trzykrotność
    będzie chyba uroczo sprawiedliwa :-D (oni dzielą przez 3, to Ty sobie
    pomnożysz).

  • 8. Data: 2004-03-02 13:38:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Wyciśnij, ile się da. Czterokrotność to może przesada, ale trzykrotność
    > będzie chyba uroczo sprawiedliwa :-D (oni dzielą przez 3, to Ty sobie

    ja mysle, ze nawet jesli chce sie wczesniejustalona stawke, to trzeba
    licytacje zaczac odpowiednio wysoko. Bo jesli zacznie sie od kwoty ktora
    chce sie uzyskac, to sie prowokuje przeciwnika do tego, by nie placil i po
    2 latach zawarl ugode...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-03-03 22:43:38
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał:

    > i zaproponuj ugodę w wysokości np. czterokorności proponowanej wcześniej
    > telefonicznie zapłaty a jak nie to będziesz musiał złożyć zawiadomienie o
    > popełnieniu przestępstwa.

    Tylko nie pisz, ze albo niech placa, albo zlozysz zawiadomienie, bo Cie
    moga oskarzyc o szantaz. Takie przypadki juz byly opisywane na grupie.
    Wiec zastanow sie dobrze nad tym co ewentualnie powiesz lub napiszesz.

    (mrk)

  • 10. Data: 2004-03-04 01:33:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c25nrv$6l2$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin R. Kiepas wrote:
    > Tylko nie pisz, ze albo niech placa, albo zlozysz zawiadomienie, bo Cie
    > moga oskarzyc o szantaz. Takie przypadki juz byly opisywane na grupie.
    > Wiec zastanow sie dobrze nad tym co ewentualnie powiesz lub napiszesz.

    § 12. [..] nie stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego,
    jeżeli ma ona jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    --
    Marcin