  • 71. Data: 2002-06-15 11:13:58
    Temat: Re:
    Od: Jacek Popławski <j...@n...more.hosts>

    my newsreader told me that Jacek wrote:
    > Nie znam tej grupy.
    > Nie wiem co na tej grupie mozna nazwac nieodpowiednim zachowaniem,
    > sam sie domysl, albo zapytaj innych.

    Nie odsyłaj mnie na pl.test. Napisałeś w dyskusji, że nie można robić
    _czego_się_chce_ na grupach. Że jak się postawi własny serwer NNTP i będzie tam
    słało co chce, to się nie utrzyma. Tymczasem ja ci pokazuję grupę dyskusyjną
    dostępną na wszystkich serwerach (w tym tych utrzymywanych z pieniędzy
    podatników w Europie i USA) na której te zasady nie obowiązują. Nie ma
    nadrzędnych zasad grup alt.*, to są twoje wymysły.

  • 72. Data: 2002-06-16 23:52:27
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: leh <l...@...pl>

    Jacek Popławski <j...@n...more.hosts> skribis:

    >- nie istnieje też żaden FAQ tej grupy

    istnieje.

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Zajrzyj na >>> http://blueheaven.prv.pl

  • 73. Data: 2002-06-19 10:29:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    > niebacznie popelnil
    tanpol.com.pl:
    > A czy mozna przytaczac w prasie wypowiedzi z news?
    > (pytam, nie wiem) Kiedys pewna prasa fachowa zaczela cytowac
    > (ba!, cala kolumne zrobili) wypowiedzi z listy dyskusyjnej i podniosl
    > sie wrzask, argumenty mowily jednak o elegancji i dobrym tonie.
    > Wowczas mialem watpliwosci, ktore mam nadzieje ze rozwiejesz.

    Ha, ciekawym czy myślimy o tej samej grupie pl.rec.akwarium i jedym
    miesięczniku ???

    BaLab

  • 74. Data: 2002-06-19 14:16:27
    Od: poreba <d...@p...com>

    "BaLab" <b...@p...com> popełnił 19 cze 2002 na pl.soc.prawo utwór

    > Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl:
    > Ha, ciekawym czy myślimy o tej samej grupie pl.rec.akwarium i jedym
    > miesięczniku ???
    Brrr! Toż piszę że lista nie news,
    <TM>Ja i akwarium?!
    Akwaryści to zboczeńcy,
    -do zdania takiego w zupełności upoważnia mnie całkowita nieznajomość
    tematu i chęć poniżania wszystkich z których przekonaniami, opiniami,
    pasjami się nie zgadzam lub ich nie rozumiem ;)
    </TM>
    Mam nadzieję żeś i akwarysta i smileje dostrzegasz,
    A wracając do naszych baranów...
    masz jakieś sprecyzowane zdanie na ten temat?
    pozdro
    poreba

  • 75. Data: 2002-06-19 23:33:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    poreba wrote:

    > Akwaryści to zboczeńcy,

    ooo przepraszam:

    - masz akwarium?
    - nie
    - tos pedal

    :-)
    Tak wiec jest raczej odwrotnie niz napisales - wszyscy nie akwarysci to
    zboczency.

  • 76. Data: 2002-06-20 11:10:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Mam nadzieję żeś i akwarysta i smileje dostrzegasz,
    > A wracając do naszych baranów...
    > masz jakieś sprecyzowane zdanie na ten temat?

    Cały wątek, który - nie chwaląc się - jam wywołał ;-) to dyskusja
    właśnie na ten temat :-). Moim zdaniem, aby w prasie zacytować wypowiedź
    pochodzącą z Sieci (news, lista dyskusyjna, forum itp.) trzeba posiadać
    zgodę autora - są to bowiem inne media i nie można przyjąc tezy, że
    opublikowanie czegoś na news jest równoznaczne ze zgodą na
    rozpowszechnianie tego w inny sposób.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 77. Data: 2002-06-20 11:49:21
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "BaLab" <b...@p...com> ihn
    news:aesdgl$7te$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > wlasnie na ten temat :-). Moim zdaniem, aby w prasie zacytowac
    > wypowiedz pochodzącą z Sieci (news, lista dyskusyjna, forum itp.)
    > trzeba posiadac zgode autora

    Chip rozwiazal to w ten sposob, ze przy kazdej publikacji pytaja na
    privie o zgode na publikacje i przesylaja fragment tak, jak ma pojsc w
    druku. To chyba rozwiazuje wszystkie problemy z cytowaniem :o)

    PMM

  • 78. Data: 2002-06-20 12:10:34
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <c...@a...ow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > privie o zgode na publikacje i przesylaja fragment tak, jak ma pojsc w
    > druku. To chyba rozwiazuje wszystkie problemy z cytowaniem :o)

    Oczywiscie tak jest, jesli jestes w stanie do wszystkich autorów. Jednak
    na grupach przeciez nie trzeba uzywac imienia, nazwiska, ani nawet
    prawdziwego e-maila, wiec otrzymanie takiej zgody moze byc
    problematyczne lub wrecz niemozliwe. Inna trudność pojawia się np. gdyby
    Chip chciał umieścić całe archium grupy dyskusyjnej na CD - jeśli byłaby
    to duza grupa, gdzie jest parę tysięcy postów i kilkuset autorów...

    BaLab

  • 79. Data: 2002-06-20 13:10:44
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "BaLab" <b...@p...com> ihn
    news:aesh14$7gk$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Jednak na grupach przeciez nie trzeba uzywac imienia, nazwiska, ani
    > nawet prawdziwego e-maila, wiec otrzymanie takiej zgody moze byc
    > problematyczne lub wrecz niemozliwe.

    Rozwiazanie wydaje mi sie dosc proste, choc radykalne - nie mozesz
    dotrzec, nie publikujesz wypowiedzi.

    > gdyby Chip chcial umieścic cale archium grupy dyskusyjnej na CD -

    Hmm... dochodzi jeszcze kwestia wlasnosci i praw do grupy chip.*. W
    koncu przyslowiowy Chip moglby sobie gdzies zastrzec (hipotetyczny
    regulamin korzystania z grup chip.*) prawo do publikowania wypowiedzi
    ze swoich grup bez pytania autorow o zgode - mysle, ze by to przeszlo.
    Swoja droga takie problemy pokazuja, jak wspaniale dziury w prawie
    mamy, jesli chodzi o cokolwiek zwiazanego z kompami i Netem :o(

    PMM

  • 80. Data: 2002-06-20 13:14:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> popełnił 20 cze 2002 na pl.soc.prawo
    utwór news:5980-1024525534@as2-77.starogard.dialup.inetia.
    pl:

> [...]
    > - tos pedal
    >:-)
    > Tak wiec jest raczej odwrotnie niz napisales - wszyscy nie akwarysci to
    Zaczynając od ;)))
    Pozostaje jeszcze kwestia orientacji która zapewne kształtuje zakres
    pojęcia: Tfuuuj zboczeńcy!!! (np. Tfu, eee z kobietą?! lub Tfu!, z białą
    kobietą?!) i cała gama innych
    uuuups

    pozdro
    poręba "jednak 90 do 95% ma rację"