  • 1. Data: 2002-06-07 09:58:44
    Temat: pełnomocnictwo
    Od: "Pinki" <p...@g...pl>

    Proszę o pomoc.....otóż mam pytanie dotyczące ustalania pełnomocnika dla
    reprezentowania spółki. Czy taki pełnomocnik musi być zatrudniony w spółce,
    czy można gdzieś znaleźć przykład pisma nadającego pełnomocnictwo? Jakie
    prawa może mieć pełnomocnik?

  • 2. Data: 2002-06-07 13:47:21
    Temat: Re: pełnomocnictwo
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT "Pinki" <p...@g...pl> naskrobał(a) w

    > Proszę o pomoc.....otóż mam pytanie dotyczące ustalania pełnomocnika
    > dla reprezentowania spółki. Czy taki pełnomocnik musi być zatrudniony
    > w spółce,

    Nie, wtedy to jest raczej organ spółki.

    > czy można gdzieś znaleźć przykład pisma nadającego
    > pełnomocnictwo? Jakie prawa może mieć pełnomocnik?

    Pelnomocnik może robić to samo co mocodawca. Ba, nawet nie musi posiadać
    pełnej zdolności do czynności prwnych.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    Niech jasna strona Mocy się od nas odczepi!

  • 3. Data: 2002-06-07 18:26:01
    Od: "brutka" <e...@p...onet.pl>

    gdzie?

    www.e-prawnik.pl

  • 4. Data: 2002-06-08 13:41:38
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> wrote in message
    > PT "Pinki" <p...@g...pl> naskrobał(a) w

    > Nie, wtedy to jest raczej organ spółki.
    Roznie to bywa, bo mozna np. udzielic pracownikowi pelnomocnictwa do
    wykonania okreslonej czynnosci i wtedy ten pracownik wystapi z
    pelnomocnictwem prezesa. Organem jest prezes, a pracownikowi tenze organ
    udzielil pelnomocnictwa.
    Ale oczywiscie nie ma takiego obowiazku, zeby pelnomocnik byl pracownikiem.

    > Pelnomocnik może robić to samo co mocodawca. Ba, nawet nie musi posiadać
    > pełnej zdolności do czynności prwnych.
    No, nie do konca to samo. Nie moze np. zbyc spolki, chyba ze tego konkretnie
    by pelnomocnictwo dotyczylo. Nawet prokurent (a jest to najszerszy typ
    pelnomocnictwa, prokurent generalnie prowadzi sprawy spolki).
    Pelnomocnictwa natomiast bywaja rozne. Mozna udzielic pelnomocnictwa do
    wykonania okreslonej czynnosci (i tu rzeczywiscie pelna zdolnosc do
    czynnosci prawnych nie jest potrzebna), a mozna udzielic pelnomocnictwa
    ogolnego, mozna ustanowic kogos prokurentem ( i tutaj ograniczenie tejze
    zdolnosci mogloby stac w sprzecznosci z celem pelnomocnictwa).

    Pozdrawiam,
    MArta