  • 1. Data: 2002-06-09 00:17:46
    Temat: Prawo autorskie do pracy naukowej
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Witam,

    Znajoma studentka ma pewien problem. Sprawa wygląda w skrócie tak: napisała
    pewną pracę naukowa (12 stron A4 czcionką 12pt). Nie wnikając w szczegóły,
    zachodzi poważne podejrzenie, że praca zostanie bez zezwolenia użyta po
    drobnym przeredagowaniu w książce, firmowanej nazwiskiem innej osoby, ze
    stopniu naukowym dr. Oczywiście prawo autorskie do napisanej przez siebie
    pracy ma ta studentka, ale JAK to udowodnić - zabezpieczyć się zawczasu. Iść
    do notariusza z pracą?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-09 09:37:10
    Temat: Re: Prawo autorskie do pracy naukowej
    Od: "Kamil Ł." <k...@p...net>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy ma ta studentka, ale JAK to udowodnić - zabezpieczyć się zawczasu.

    Oczywiscie sie mylisz, sam teraz pisze prace dyplomowa i moja profesorka
    powiedziala iz ze jak ja skacze to wszelkie prawa do niej ona bedzie miala i
    ona bedzie mogla se ja sprzedac itp. bo ona jest moim promotorem.

    Lepton

  • 3. Data: 2002-06-09 09:50:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    "Kamil Ł." <k...@p...net> wrote:

    > Oczywiscie sie mylisz, sam teraz pisze prace dyplomowa i moja profesorka
    > powiedziala iz ze jak ja skacze to wszelkie prawa do niej ona bedzie miala i
    > ona bedzie mogla se ja sprzedac itp. bo ona jest moim promotorem.

    Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani promotor.
    Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2002-06-09 09:58:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Piotr C. wrote:

    > Witam,

    ja moze nie na temat, ale mam podobne pytanie.
    Jak to jest z prawami autorskimi do rzeczy ktore student "tworzy" podczas
    swojej nauki na uczelni.

    Slyszalem ze prawa autorskie do opracowan (np. sprawozdania z laboratorium,
    czy inne referaty) ma szkola.
    Jak daleko to jest posuniete? Pewnie programy ktore pisze na zaliczenie
    rowniez sa wlasnoscia szkoly, czy dotyczy sie to wiec wszystkich rzeczy
    ktore szkola mi "zleca" do zrobienia?

  • 5. Data: 2002-06-09 10:09:39
    Od: "Kamil Ł." <k...@p...net>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani
    promotor.
    > Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    ahia, dzieki za doinformowanie :)

    Lepton

  • 6. Data: 2002-06-09 11:55:52
    Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani promotor.
    > Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    a co w przypadku, jak praca dyplomowa jest wykonywana na uczelni technicznej (np.
    jakies urzadzenie tzw. dobro materialne, etc.) i student zakupil materialy do jej
    wykonania za wlasne pieniadze, bo szkola nie dysponuje srodkami ? pamietam, ze jak
    chodzilem do technikim, to prace koncowe (urzadzenia elektroniczne), zostaly
    'skonfiskowane' przez uczelnie. oczywiscie za wszystke materialy placilismy z
    wlasnej kieszeni.

    pzdrw
    w.w.

  • 7. Data: 2002-06-09 11:57:56
    Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani promotor.
    > Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    w praktyce moze oznaczac to wlasnosc Pani promotor :))

    pzdrw
    w.w.

  • 8. Data: 2002-06-09 12:00:47
    Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>

    Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > Jak daleko to jest posuniete? Pewnie programy ktore pisze na zaliczenie
    > rowniez sa wlasnoscia szkoly, czy dotyczy sie to wiec wszystkich rzeczy

    tez jestem ciekaw. a propos, czy ktos czytal
    http://www.netlaw.pl/marka/zdolnosc_odrozniajaca_zna
    ku_towarowego.html

    pzdrw
    w.w.

  • 9. Data: 2002-06-09 12:14:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 9 Jun 2002 11:37:10 +0200), "Kamil Ł."
    <k...@p...net> był(a) napisał(a):

    >Oczywiscie sie mylisz, sam teraz pisze prace dyplomowa i moja profesorka
    >powiedziala iz ze jak ja skacze to wszelkie prawa do niej ona bedzie miala i
    >ona bedzie mogla se ja sprzedac itp. bo ona jest moim promotorem.

    Bredzi.
    Jeśli nie podpisałeś żadnego zrzeczenia się praw, promotorka ma
    conajwyżej prawo do cytatu, jak mawia GSN, od pewnego czasu nieobecny
    już tutaj...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-06-09 12:27:02
    Temat: Re: Prawo autorskie do pracy naukowej [WYJASNIENIE]
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani
    promotor.
    > Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    Zaznaczam, że TO NIE JEST praca dyplomowa. Już mówie jak to jest. Pani
    stwierdziła, że jako dr musi napisać skrypt dla studentów i dała propozycję
    "nie do odrzucenia", żeby studenci jej "pomogli". Rozdała tematy, po dwie
    osoby na jeden aby mogła wybrać. Dziewczyna sie pyta, czy będą ich nazwiska
    w książce. - "Wydawca się nie zgadza". No to czy bedzie zaznaczone - "praca
    zbiorowa / pod red. pani dr". -"eeee też sie nie zgadza. Strasznie sie
    wkurzyli, że pani dr zmusza ich do pisania książki, pod którą sama się
    podpisze i będzie zbierać profity.

    pozdr.