  • 11. Data: 2002-06-09 13:25:55
    Temat: Re: Prawo autorskie do pracy naukowej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani
    > promotor. Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    No wlasnie - bo to jest tez zapewne odpowiedz na moje pytanie.
    Jakie prace beda wlasnoscia szkoly?
    Tylko te "zlecone" studentowi czy jeszcze jakies inne?
    Chodzi mi o jakas definicje tego co jest uczelni a co moje.

  • 12. Data: 2002-06-09 17:25:54
    Temat: Re: Prawo autorskie do pracy naukowej [WYJASNIENIE]
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 9 Jun 2002 14:27:02 +0200), "Piotr C."

    >Zaznaczam, że TO NIE JEST praca dyplomowa. Już mówie jak to jest. Pani
    >stwierdziła, że jako dr musi napisać skrypt dla studentów i dała propozycję
    >"nie do odrzucenia", żeby studenci jej "pomogli". Rozdała tematy, po dwie
    >osoby na jeden aby mogła wybrać. Dziewczyna sie pyta, czy będą ich nazwiska
    >w książce. - "Wydawca się nie zgadza". No to czy bedzie zaznaczone - "praca
    >zbiorowa / pod red. pani dr". -"eeee też sie nie zgadza. Strasznie sie
    >wkurzyli, że pani dr zmusza ich do pisania książki, pod którą sama się
    >podpisze i będzie zbierać profity.

    To, że na polskich uczelniach panuje prawo dżungli, nie oznacza, że
    jest to legalne.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2002-06-10 07:05:52
    Od: "Zbigniew Lewandowski" <z...@p...com>

    Witam!

> [...]
    > zbiorowa / pod red. pani dr". -"eeee też sie nie zgadza. Strasznie sie
    > wkurzyli, że pani dr zmusza ich do pisania książki, pod którą sama się

    Logicznie rzecz biorąc (nie jestem prawnikiem) uczelnia może być
    właścicielem pracy (załkładam że tak, choć nie potrafię wskazać
    podstawy), ale w związku z tym NIGDY nie stanie się AUTOREM pracy!

    Moim skromnym zdaniem próba opublikowania pracy ze zmienionym
    tylko nazwiskiem autora - jest ewidentnym złamaniem ustawy o prawie
    autorskim.

    Reasumując jeśli ktoś opublikuje pracę - powinien zamieścić informację
    o materiale źródłowym - jeśli tego nie zrobi można domniemać najzwyklejszą
    kradzież.

    Pozdrowienia
    Zbigniew Lewandowski

  • 14. Data: 2002-06-10 10:12:20
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Lewandowski" <z...@p...com> napisał w wiadomości
    > Reasumując jeśli ktoś opublikuje pracę - powinien zamieścić informację
    > o materiale źródłowym - jeśli tego nie zrobi można domniemać najzwyklejszą
    > kradzież.

    No dobrze, tyle w zasadzie wiem, pytanie było CO zrobić zawczasu z pracą
    naukową, aby potem można było udowodnić autorstwo.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-06-10 11:58:27
    Od: "Zbigniew Lewandowski" <z...@p...com>

    Witam :-)

    > No dobrze, tyle w zasadzie wiem, pytanie było CO zrobić zawczasu z pracą
    > naukową, aby potem można było udowodnić autorstwo.
    >
    > pozdrawiam

    Myślę, że na notariusza szkoda pieniędzy - proponuję i tego chyba nikt nie
    może zabronić :-) opublikować pracę wcześniej (np.: na jakimś darmowym
    serwerze www.

    A dlaczego: do momentu zdania pracy autor jest jej jedynym właścicielem,
    może więc zrobić z nią co chce (czyt. opublikować), a dopiero później
    zdać promotorowi :-)

    Pozdrowienia
    Zbigniew Lewandowski

  • 16. Data: 2002-06-10 13:27:41
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "Kamil Ł." <k...@p...net> wrote:

    > Oczywiście się mylisz. Zarówno Ty jak i Twoja pożal się Boże Pani
    promotor.
    > Praca jest własnością szkoły/uczelni.

    ehhhh... znow to samo - prosze przeczytac watek, licencja - praca dyplomowa
    a konkretnie news:ae228i$30l0$1@news2.ipartners.pl

    cyt:
    Mylisz niestety pojecia i tym samym mijasz sie z prawda. Praca dyplomowa,
    rozumiana jako egzemplarz utworu owszem jest wlasnoscia uczelni, ale uczelni
    nie przysluguja prawa autorskie do utworu. Zgodnie z ustawa o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. ( z pozn. zmianami) -
    Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
    indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).(art. 1.1) oraz
    Art. 8. 1. Prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi
    inaczej.
    a ustawa nie stanowi inaczej w przypadku pracy magisterskiej.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl