  • 1. Data: 2002-06-08 18:30:07
    Temat: Wireless LAN
    Od: "domin" <p...@i...pl>

    Mam kilka pytań odnośnie aspektów prawnych instalacji bezprzewodowej sieci r
    adiowej.
    Czy do używania częstotliwości 2400 MHz (IEEE 802.11) konieczne jest posiada
    nie koncesji ?
    Słyszałem, że MŁ chce uwolnić tą częstotliwość . Czy jest to prawda ? Kiedy
    może to nastąpić ?
    Czy potrzebna jest rejestracja sieci (np osiedlowej) opartej na ww standardz
    ie w URTiP ?

    Jakie są orientacyjne koszty uzyskania takiej koncesji radiowej, a jakie rej
    estracji sieci . (połączonych zostanie kilka budynków) ?

    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    Domin

  • 2. Data: 2002-06-08 18:36:39
    Temat: Re: Wireless LAN
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

    In article <adtii2$inl$1@news.tpi.pl>, p...@i...pl says...
> [...]
    > adiowej.
    > Czy do używania częstotliwości 2400 MHz (IEEE 802.11) konieczne jest posiada

    Konieczne jest posiadanie pozwolenia radiowego.

    > Słyszałem, że MŁ chce uwolnić tą częstotliwość . Czy jest to prawda ? Kiedy
    > może to nastąpić ?

    Nie wiadomo - najlepiej sam zadzwon do URTiP - 0226088171.

    > Czy potrzebna jest rejestracja sieci (np osiedlowej) opartej na ww standardz
    > ie w URTiP ?

    Oczywiscie.

    > Jakie są orientacyjne koszty uzyskania takiej koncesji radiowej, a jakie rej
    > estracji sieci . (połączonych zostanie kilka budynków) ?

    Koszt pozwolenia i oplaty za rezerwacje czest. to suma rzedu kilkunastu
    tys. pln rocznie.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 3. Data: 2002-06-08 19:47:06
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Leszek Olszewski wrote:

> [...]
    >
    > Oczywiscie.

    > Koszt pozwolenia i oplaty za rezerwacje czest. to suma rzedu kilkunastu

    Temat juz byl omawiany na grupach networking i podobnych.
    Z dyskusji wynika, ze :
    wstrzymano wydawanie pozwolen i pobieranie oplat w zwiazku z zamiarem
    uwolnienia tych czestotliwosci 2,4GHz i 9GHz.
    Projekt rozporzadzenia byl na stronie d. Min. Lacznosci, obecnie Min.
    Infrastruktury.

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl