  • 1. Data: 2002-01-31 14:14:49
    Temat: Prawo autorskie a dowody
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam

    Załóżmy, że wkładając wiele twórczego wysiłku storzyłem piękny
    obrazek i umieściłem go na swoich stronach www.
    Po jakimś czasie natrafiam na niego w obcej witrynie, gdzie sobie tkwi jak
    gdyby nigdy nic, bezczelnie skopiowany.
    Oczywiście krew mnie zalewa i w dodatku prawo autorskie jest po mojej stronie
    więc mogę myśleć o podjęciu jakichś kroków.
    No i tutaj mamy problem - w jaki sposób mam dowodzić, że jest to moje
    dzieło?
    Obrazek jest oczywiście bez żadnych digimarców i podobnych wynalazków.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    Pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-02-01 10:11:52
    Temat: Re: Prawo autorskie a dowody
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >dzieło?
    >Obrazek jest oczywiście bez żadnych digimarców i podobnych wynalazków.

    Nikt tego nie wie?
    Hm.. bez możliwości w miarę prostego dowiedzenia swojego
    autorstwa cała ochrona praw wydaje się dosyć iluzoryczna.

  • 3. Data: 2002-02-01 10:47:43
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, ppinq wrote:

    > Hm.. bez możliwości w miarę prostego dowiedzenia swojego
    > autorstwa cała ochrona praw wydaje się dosyć iluzoryczna.

    Na twoją korzyść przemawia domniemanie z art. 8 Ustawy. Czyli jeśli na
    utworze znajduje się twoje nazwisko, druga strona musi to domniemanie
    obalić.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-02-01 11:06:49
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Na twoją korzyść przemawia domniemanie z art. 8 Ustawy. Czyli jeśli na
    >utworze znajduje się twoje nazwisko, druga strona musi to domniemanie
    >obalić.

    Prawdę mówiąc zaczyna to mnie trochę niepokoić.
    Przy "dziełach elektronicznych" moje nazwisko dosyć łatwo
    usunąć lub nawet zmienić na inne.
    A jeśli złodziej będzie na tyle bezczelny to jeszcze może domagać
    się ode mnie np. zaprzestania publikowania mojego własnego utworu!
    Niezbyt różowo to wygląda.

  • 5. Data: 2002-02-01 13:43:03
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 1 Feb 2002, ppinq wrote:

    > Przy "dziełach elektronicznych" moje nazwisko dosyć łatwo
    > usunąć lub nawet zmienić na inne.

    Zawsze można zabezpieczyć kopię utworu w postaci nielektronicznej.

  • 6. Data: 2002-02-01 14:47:00
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Zawsze można zabezpieczyć kopię utworu w postaci nielektronicznej.

    I przy napawde istotnych projektach to jest chyba najbardziej racjonalne
    rozwiązanie.
    Notariusz, kopera, depozyt itp.
    POzdrawiam
    Romek

  • 7. Data: 2002-02-02 19:04:10
    Od: leh <l...@...pl>

    "ppinq" <p...@h...pl> skribis:

    >Nikt tego nie wie?
    >Hm.. bez możliwości w miarę prostego dowiedzenia swojego
    >autorstwa cała ochrona praw wydaje się dosyć iluzoryczna.

    masz jakies wersje posrednie, robocze itd ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)