  • 1. Data: 2002-01-31 13:46:15
    Temat: clo
    Od: "S. Smolak" <v...@t...pl>

    Planuje zakup oprogramowania komputerowego oraz tasm VHS z USA. Z Jakim clem
    i kosztami dodatkowymi musze sie liczyc.

    Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-01-31 17:50:18
    Temat: Re: clo
    Od: "Vistula" <v...@t...pl>

    Użytkownik "S. Smolak" <v...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Planuje zakup oprogramowania komputerowego oraz tasm VHS z USA. Z Jakim
    clem
    > i kosztami dodatkowymi musze sie liczyc.
    >
    > Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.

    Czy to prawda ze clem objety jest jedynie nosnik na ktorym jest
    oprogramowanie ? Co wtedy gdy na fakturze jest napisane jedynie np. Adobe
    Photoshop - $.... bez wyszczegolnienia na cene nosnika i programu ?

    Czy urzad celny dolicza Vat do ceny oprogramowania ? A co wtedy gdy
    zakupilem oprogramowanie po cene brutto w USA - wowczas mam podwojny VAT -
    amerykanski i polski ?

    Jak wyglada sprawa z licencja ?

    Jak wyglada sprawa w przypadku tasm VHS ?

    Bardzo dziekuje za jakakolwiek informacje.

  • 3. Data: 2002-01-31 17:58:41
    Od: "S. Smolak" <v...@t...pl>

  • 4. Data: 2002-02-01 11:16:46
    Od: <m...@p...fm>

    > Czy to prawda ze clem objety jest jedynie nosnik na ktorym jest
    > oprogramowanie ?
    Tak to prawda. Cłem obłożone są nośniki nie oprogramowanie.
    >Co wtedy gdy na fakturze jest napisane jedynie np. Adobe
    > Photoshop - $.... bez wyszczegolnienia na cene nosnika i programu ?
    Nic:) Za cenę przyjmuje się wartość oprogramowania a należności celne liczy się
    wg stawki celnej dla nośnika.
    > Czy urzad celny dolicza Vat do ceny oprogramowania ? A co wtedy gdy
    > zakupilem oprogramowanie po cene brutto w USA - wowczas mam podwojny VAT -
    > amerykanski i polski ?
    Urząd Celny nie dolicza VAT do ceny oprogramowania.
    W skład należności celnych wchodzą m.in. cło i VAT> Ty płacisz sumę tych
    składników liczonych od wartości faktury zakupu w przeliczeniu na PLN.
    > Jak wyglada sprawa z licencja ?
    Do wartości celnej wlicza się wszelkie koszta poniesione za granicą :( w tym
    również opłaty licencyjne :(
    > Jak wyglada sprawa w przypadku tasm VHS ?
    J.w.
    > Bardzo dziekuje za jakakolwiek informacje.

    Nie ma za co :)

    Pozdra