  • 11. Data: 2007-08-28 21:54:38
    Temat: Re: Prawo a wycinanie reklam
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:87wsvftnqs.fsf@hector.domek "Piotr Dembiński"

    > Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    > np. przy użyciu wtyczki AdBlock?
    Ty się dobrze czujesz?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-08-28 21:55:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 22:43
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Jeśli chodzi o przepisy, to IMO jest to ustawa prawo autorskie
    > (utwór jako całość) i regulamin serwisu WWW wchodzący w skład umowy
    > o korzystanie z serwisu.  Może być to również umowa licencyjna
    > na użytkowanie oprogramowania, którym jest strona WWW.

    Znaczy się jak TVN wprowadzi informację, że ich 30minutowe reklamy są
    Narowodym Obowiązkiem to nie wolno mi wyjść do sracza w czasie tychże? Bo
    złamię Prawo Autorskie?

    Pierwszy raz słyszę, żeby prawo autorskie nakazywało oglądania dzieła....

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 13. Data: 2007-08-28 23:21:05
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:fb25ks$n1j$2@news.onet.pl,
    Wrak Tristana <n...@s...pl> typed:

    > Znaczy się jak TVN wprowadzi informację, że ich 30minutowe reklamy są
    > Narowodym Obowiązkiem to nie wolno mi wyjść do sracza w czasie
    > tychże? Bo złamię Prawo Autorskie?

    I sobie spraw krople do oczu + duck tape :)

    --
    tbr

  • 14. Data: 2007-08-29 01:40:45
    Od: Jacek_P <P...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
> [...]
    > o korzystanie z serwisu. Może być to również umowa licencyjna
    > na użytkowanie oprogramowania, którym jest strona WWW.

    Pogielo Cie? 8^)

    Wiedzialem, ze ziobryzm jest zarazliwy, ale ze az tak?

    > Pewnie tak, ale można wymyślić bardziej skomplikowane rozwiązania
    > w rodzaju współdzielonego serwera pośredniczącego z wbudowanym
    > junkbusterem :)

    W dalszym ciagu nie widze problemu. Osoby korzystajace z takiego
    serwera maja na to ochote i tyle. Zadne przepisy nie musza tego
    regulowac. Czyzby Cie tknal wirus etatyzmu i hiperregulacji?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2007-08-29 04:17:34
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >Które przepisy regulują wycinanie reklam ze stron internetowych,
    >np. przy użyciu wtyczki AdBlock?
    Te same, które regulują to, że hrabia prosi wiernego Jana o to, żeby ten
    przed dostarczeniem mu zakupionych gazet powyrywał z nich strony z
    reklamami, a reklamy wstawione w tekst pozaklejał kartkami z herbem i
    monogramem. :-)

  • 16. Data: 2007-08-29 09:16:11
    Od: ps <p...@g...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    (..)

    > Wyobraź sobie, że nawet jest, odnośnie dostępności niektórych stron
    > WWW dla osób niepełnosprawnych. Tylko że te przepisy działają na
    > odwrót -- strona dostępna dla osoby niewidomej powinna wyswietlać się
    > poprawnie

    Przepraszam bardzo, możesz podać jakiś przykład strony dostępnej dla
    osoby niewidomej?

    (..)

  • 17. Data: 2007-08-29 10:23:51
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 29-08-2007 o 11:16:11 ps <p...@g...pl> napisał(a):

    > Przepraszam bardzo, możesz podać jakiś przykład strony dostępnej dla
    > osoby niewidomej?

    Chodzi zapewne o uzywanie znacznikow <div> zamiast tabelek. Wtedy lektor
    czytajacy strone czyta ja we "wlasciwej" kolejnosci, a nie zaczyna od
    przeczytania linkow, listy sponsorow, reklam allegro itd.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 18. Data: 2007-08-29 10:27:19
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    ps <p...@g...pl> napisał(a):
    > Piotr Dembiński pisze:
    > (..)
    > Przepraszam bardzo, możesz podać jakiś przykład strony dostępnej dla
    > osoby niewidomej?
    > (..)

    wystarczy zgodna ze standardami.. aby dala sie uzywac w screenreaderach.. tak..
    troszke osob uzywa takich urzadzen.. bo uzywanie komputera to nie ylko gapienie w
    ekran

    Piotr Żebrowski

  • 19. Data: 2007-08-29 10:30:17
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-08-2007 o 22:43:16 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > o korzystanie z serwisu. Może być to również umowa licencyjna
    > na użytkowanie oprogramowania, którym jest strona WWW.

    Na podobnej zasadzie moglbys nie miec mozliwosci odsluchania plyty CD
    (znaczy sie utworow na nich zawartych). Kazda proba odtworzenia wiazalaby
    sie ze stratami w brzmieniu. Czesc ze wzgledu na slaba jakosc sprzetu, zly
    ksztalt pomieszczenia. Ze wzmacniaczy powinny znikac przyciski podbicia
    basu i korektory graficzne. Kazda taka zmiana oryginalnego nagrania bylaby
    zmiana utworu pierwotnego - zlamaniem praw autorskich.

    Nalezy - chyba - uznac, ze wyciecie reklam ze strony jest tym samym dla
    WWW czym np. podbicie basow dla CD.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 20. Data: 2007-08-29 12:22:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niewyraznie napisalem? Moze trzeba przetrzec monitor?

    Niektóre przeglądarki mają już zaimplementowany P3P. Zdaje się, że
    napisanie przeglądarki negocjującej licencję na korzystanie ze strony
    WWW nie jest niemożliwe. Chociaż sam pomysł to czysty idiotyzm.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl