  • 1. Data: 2002-08-22 08:24:30
    Temat: Pracownik oszukał - jak go dobrze zwolnić? PILNE !!!
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam!

    Przed chwilą odkryłem dość sprytne oszustwo (kradzież) pracownika. Trochę
    jestem jeszcze zdenerwowany, więc wybaczcie chaotyczność:

    1) pracownik sprzedaży ma do dyspozycji komputer i drukarkę fiskalną,
    2) pracownik wystawia paragony i UWAGA zmienia cenę sprzedawanego towaru!!!
    Np. sprzedaje 50 szt za 0,01 zł zamiast za 1,20 zł!!! Na to wszystko są
    paragony (kopie) z drukarki fiskalnej.
    3) oczywiście klient wtedy płaci po 1,20 a nadwyżka idzi do kieszenie
    pracownika,
    4) jak go dobrze zwolnić - powiedzmy tak, żeby dla mnie byłonajwygodniej i
    żeby ostrzec tym samym innych pracodawców,
    Jakie sankcje w stosunku do mnie może wyciągnąc Urząd Skarbowy za takie
    paragony?

    Proszę o szybkie odpowiedzi!

    Maciek P.

    Chcę, żeby on też ucierpiał na tym zwolnieniu!!!

  • 2. Data: 2002-08-22 08:38:06
    Temat: Re: Pracownik oszukał - jak go dobrze zwolnić? PILNE !!!
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
    > Przed chwilą odkryłem dość sprytne oszustwo (kradzież) pracownika.

    Złóż na Policji zawiadomienie o przestępswie. Poszkodowanym jest nie tylko
    firma ale i Skarb Państwa (zaniżony VAT). A w sprawie zwolnienia pracownika
    właściwy będzie Art. 52 Kodeksu Pracy:

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pra-
    cownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków pracow-
    niczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyro-
    kiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może
    nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o
    okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.
    [...]

    Alek

  • 3. Data: 2002-08-22 08:38:41
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Chcę, żeby on też ucierpiał na tym zwolnieniu!!!

    naprawdę się zdenerwowałeś :)

    a zatem,
    1) rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia (=natychmiastowe)
    na podstawie art. 52 § 1 pkt 2 kodeksu pracy:

    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
[...]
    2) Złożenie zawiadomienia do prokuratury o popełnieniu przestępstwa
    3) I nie jestem pewien, czy możesz zawiadomić US o osiąganiu przez
    pracownika dochodów z nieujawnionego źródła, ale odpowiedni
    paragraf pewnie by się znalazł.

    btw: On to robił dla zysku, czy mu się w życiu noga powinęła i
    potrzebowal pieniędzy? - ale jak nie chcesz to nie mów - tak z
    ciekawości pytam, skąd ludziom o głowy takie pomysły przychodzą.

    powodzenia

    marcin

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 4. Data: 2002-08-22 09:06:13
    Od: "Toxyna" <t...@p...onet.pl>

    > btw: On to robił dla zysku, czy mu się w życiu noga powinęła i
    > potrzebowal pieniędzy? - ale jak nie chcesz to nie mów - tak z
    > ciekawości pytam, skąd ludziom o głowy takie pomysły przychodzą.

    chyba z głupoty! Praca lekka - 95% czasu się siedzi 5% nalewa gaz LPG.
    Zarobki adekwatne do wysiłku ok. 600-700 zł. Może to nie dużo, ale są
    jeszcze dodatki, premie itp. On i tak jeszcze pracuje gdzieś indziej (na
    czarno).
    Jest to któryś z przekrętów. Już kilka razy groziliśmy mu zwolnieniem.
    Skutkowało na kilka tygoni/miesięcy. Ale teraz już koniec. Acha - chłopak ma
    24 lata, żadnej rodziny na utrzymaniu.

    Jaka jest procedura zwolnienia dyscyplinarnego? Co muszę sporządzić - jakie
    dokumenty? (Sam bym szukał w przepisach ale ręcę mi się jeszcze trzęsą).

    Straty raczej niewielkie - myślę że max 200 zł ale sam fakt!

    Maciek P.

  • 5. Data: 2002-08-22 09:10:43
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Toxyna wrote:

    > Jaka jest procedura zwolnienia dyscyplinarnego? Co muszę sporządzić - jakie
    > dokumenty? (Sam bym szukał w przepisach ale ręcę mi się jeszcze trzęsą).

    wręczasz wypowiedzenie,
    (wzór podsyłam na priv)

    sporządzasz świadectwo pracy (masz na to siedem dni)

    i czekasz na pozew z sądu pracy (lepiej zachowaj dowody jego "działalności")

    > Straty raczej niewielkie - myślę że max 200 zł ale sam fakt!

    ano,
    ale ja bym nie wpadł na tak głupi pomysł :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 6. Data: 2002-08-22 09:18:37
    Od: "Toxyna" <t...@p...onet.pl>

    I jeszcze pytam:
    jakie dokumenty mam przygotować?
    czy coś dodatkowego niż przy zerwaniu umowy za porozumieniem stron?
    Czy muszę przedstawić pracownikowi dowody?

    Dziękuję!

    Maciek P.

  • 7. Data: 2002-08-22 09:19:57
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    już napisałem :)

    > Czy muszę przedstawić pracownikowi dowody?

    niekoniecznie,
    jeśli pracownik się nie zgodzi, może wnieść pozew do sądu pracy,
    trzymaj dowody na tę okazję :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 8. Data: 2002-08-22 16:00:15
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > niekoniecznie,
    > jeśli pracownik się nie zgodzi, może wnieść pozew do sądu pracy,
    > trzymaj dowody na tę okazję :)

    ... no nie do końca takie to proste.
    Przed "dyscyplinarką" ... w trybie art.52 kp
    powinieneś zapoznać pracownika z zarzutami, które mu stawiasz.
    najwłaściwszym będzie "protokół na okoliczność przewinienia" ....
    ... i tu wypisujesz zarzuty.
    Przy zwolnieniach z art. 52 kp ... KONIECZNYM jest zapoznanie
    pracownika z zarzutami i umożliwienie wypowiedzenia się co do
    postawionych zarzutów. Bez tego możesz się narazić na przegranie
    sprawy... gdyby pracownik złożył pozew o przywrócenie do pracy.

    Po drugie prawdopodobnie pracownik ... mając nadzieję na jakieś
    wytłumaczenie ... przyzna się do tego co mu zarzucasz lub zdradzi
    ewentualną linię obrony.

    Jeżeli odmówi złożenia wyjaśnień do protokołu (świadkowie)
    wówczas ewentualne wyjaśnienia przed Sądem Pracy będą
    mało wiarygodne ....

    Pamiętaj, że w dalszym ciągu w RP ... pracownicy są traktowani
    tak ... jak święte krowy w Indiach.

    pzdr
    STR

  • 9. Data: 2002-08-30 10:15:02
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > 4) jak go dobrze zwolnić - powiedzmy tak, żeby dla mnie byłonajwygodniej i
    > żeby ostrzec tym samym innych pracodawców,

    Skompletować dowody.
    Załatwić sobie świadka, albo ze dwóch ;)
    Zapoznać go z zarzutami.
    Wręczyć wypowiedzenie.
    Wykopać za drzwi.
    Zgłosić ten fakt w US i dopłacić VAT (na wszelki wypadek jakby zwolniony
    napisał tam donos).

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 10. Data: 2002-08-30 11:56:09
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > Wręczyć wypowiedzenie.
    > Wykopać za drzwi.
    > Zgłosić ten fakt w US i dopłacić VAT (na wszelki wypadek jakby zwolniony
    I zarejestrowac wszystkich "robiacych: na czarno - jak mnie by tak zwolniono
    nie mialbym litosci w mnozeniu donosow.

    Im szybciej, tym lepiej... >>> http://link.interia.pl/f1642