  • 1. Data: 2002-08-22 06:17:36
    Temat: Jak zarejestrować drużynę?
    Od: "Toxyna" <t...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam następujący problem:
    chciałbym stworzyć jakąś małą drużynkę sportową, powiedzmy piłka nożna
    szóstek czy coś podobnego. Co muszę zrobić aby taka drużyna mogła istnieć?

    Chchiałbym oczywiście ściągnąć uwagę sponsorów, ale nie wiem - chyba musi
    być jakaś rejestracja.

    Na jakiej zasadzie rozlicza się taka organizacja? Np. gdy dostanie pieniądze
    na koszulki lub np. koszulki, albo gdy jakaś firma wykupi powierzchnię
    reklamową na boisku (np. banner) - to jak to wszystko rozliczyć?

    Może OT ale proszę o wszelkie rady.

    Pozdrawiam

    Maciek P.

  • 2. Data: 2002-08-22 07:57:25
    Temat: Re: Jak zarejestrować drużynę?
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Toxyna wrote:

    > Witam!
    >
    > Mam następujący problem:
    > chciałbym stworzyć jakąś małą drużynkę sportową, powiedzmy piłka nożna
    > szóstek czy coś podobnego. Co muszę zrobić aby taka drużyna mogła istnieć?

    znaleźć pięć pozostałych osób ;)
    (i ewentualnie rezerwowych)

> [...]

    > na koszulki lub np. koszulki, albo gdy jakaś firma wykupi powierzchnię
    > reklamową na boisku (np. banner) - to jak to wszystko rozliczyć?

    możecie zarejestrować stowarzyszenie
    hint: ustawa o stowarzyszeniach,
    wtedy prowadzisz księgowość i wszystko jest czarno na białym

    > Może OT ale proszę o wszelkie rady.

    to nie było OT :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-22 08:39:45
    Od: "Toxyna" <t...@p...onet.pl>

    Ok. Dzięki!

    Prowadzę księgowość, ale czy np. płacę zus? Wtedy pieniądze od sponsorów są
    moim przychodem zaś co jest kosztem? Zużycie np. sprzętu? Czy po prostu
    kosztem już jest sam zakup sprzętu?
    Czy muszę płacić podatki?

    Maciek P.

  • 4. Data: 2002-08-22 08:40:49
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Toxyna wrote:

    > Ok. Dzięki!
    >
    > Prowadzę księgowość, ale czy np. płacę zus?

    a tego to nie wiem,
    jeśli nikogo nie zatrudnisz to chyba nie (zarząd może njp. działać bez
    wynagrodzenia - ale nie jestem pewien tej odpowiedzi)

    > Wtedy pieniądze od sponsorów są
    > moim przychodem zaś co jest kosztem? Zużycie np. sprzętu? Czy po prostu
    > kosztem już jest sam zakup sprzętu?

    => pl.soc.prawo.podatki :)

    > Czy muszę płacić podatki?

    => pl.soc.prawo.podatki :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 5. Data: 2002-08-22 14:53:31
    Od: "Toxyna" <t...@p...onet.pl>

    Przeczytałem ustawę.
    Czyli aby takie stowarzyszenie mogło przyjąć jakąś darowiznę, to musi być
    zarejestrowane.
    Czyli musi to być więcej niż 5 czy 6 osób. I to dużo więcej, bo 15...

    Pozdrawiam

    Maciek P.