  • From: "str" <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pracownik oszukał - jak go dobrze zwolnić? PILNE !!!
    Date: Thu, 22 Aug 2002 18:00:15 +0200

    > niekoniecznie,
    > jeśli pracownik się nie zgodzi, może wnieść pozew do sądu pracy,
    > trzymaj dowody na tę okazję :)

    ... no nie do końca takie to proste.
    Przed "dyscyplinarką" ... w trybie art.52 kp
    powinieneś zapoznać pracownika z zarzutami, które mu stawiasz.
    najwłaściwszym będzie "protokół na okoliczność przewinienia" ....
    ... i tu wypisujesz zarzuty.
    Przy zwolnieniach z art. 52 kp ... KONIECZNYM jest zapoznanie
    pracownika z zarzutami i umożliwienie wypowiedzenia się co do
    postawionych zarzutów. Bez tego możesz się narazić na przegranie
    sprawy... gdyby pracownik złożył pozew o przywrócenie do pracy.

    Po drugie prawdopodobnie pracownik ... mając nadzieję na jakieś
    wytłumaczenie ... przyzna się do tego co mu zarzucasz lub zdradzi
    ewentualną linię obrony.

    Jeżeli odmówi złożenia wyjaśnień do protokołu (świadkowie)
    wówczas ewentualne wyjaśnienia przed Sądem Pracy będą
    mało wiarygodne ....

    Pamiętaj, że w dalszym ciągu w RP ... pracownicy są traktowani
    tak ... jak święte krowy w Indiach.

    pzdr
    STR