  • 31. Data: 2009-09-16 10:27:55
    Temat: Re: Praca zmianowa a przepisy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 12:18:13 +0200, pt napisał(a):

    > Musi uzyskać Twoją zgodę, chyba, że kierują nim ważne powody tyle że
    > powinien Cię o nich powiadomić.

    Bzdura. Jeśli z regulaminu pracy bądź z umowy o pracę wynika, że
    pracownik pracuje wg grafika, który ustala pracodawca, to nie ma żadnej
    dyskusji nt. tego czy nowy grafik się pracownikowi podoba czy się nie
    podoba.
    Co innego, jeśli organizacja wynika z regulaminu albo z UZP: wówczas jego
    zmiana wymaga, oczywiście, bądź porozumienia bądź wypowiedzenia
    zmieniającego. Czasem sądy stosują tę zasadę także w przypadku
    "zastanych" stosunków pracy (tj. "skoro 20 lat pracowała od 6 do 14, to
    każda zmiana wymaga wypowiedzenia warunków).

    Koncepcja, że "musi mieć zgodę, a jak z ważnych powodów to już nie musi"
    kompletnie się kupy nie trzyma. Raz, że z tą zgodą nie jest tak, a dwa,
    że z tym ważnym powodem -- też nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 32. Data: 2009-09-16 13:46:07
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 10:27:55 +0000, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > pracownik pracuje wg grafika, który ustala pracodawca, to nie ma żadnej
    > dyskusji nt. tego czy nowy grafik się pracownikowi podoba czy się nie
    Człowieku tu jest mowa nie o grafiku tylko o niegrafiku.
    Jak ustalisz grafik na przyszły tydzień to nie możesz zmienić ot, tak.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 33. Data: 2009-09-17 09:00:37
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Koncepcja, że "musi mieć zgodę, a jak z ważnych powodów to już nie musi"
    > kompletnie się kupy nie trzyma. Raz, że z tą zgodą nie jest tak, a dwa,

    Nie będę dyskutował, znalezienie odpowiednich podstaw prawnych kilka lat
    temu zajęło mi parę dni, a ostatnio jestem trochę zabiegany.
    Polecam link (niestety bez oparcia):
    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/4555,jak_zmien
    ic_harmonogram_czasu_pracy.html
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 34. Data: 2009-09-17 10:22:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 11:00:37 +0200, pt napisał(a):

    > Nie będę dyskutował, znalezienie odpowiednich podstaw prawnych kilka lat
    > temu zajęło mi parę dni, a ostatnio jestem trochę zabiegany.
> [...]

    Ja "te spady" wskazywałem już innemu, twardogłowemu - liwiuszowi :)
    Oni wyznają chyba praktykę "bo tak się robiło dawniej" - i czytają sam KP
    literalnie -:)