  • 1. Data: 2009-09-14 08:34:18
    Temat: Prawo autorskie/tantiemy
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    Witam,
    jestem zainteresowany publikacją zdjęć pewnego miasta uzdrowiskowego w
    formie pocztówek, plakatów itp.
    Zdjęcia przedstawiają ogólne widoczki z parków, zieleńców, trochę
    architektury itp.
    Wszystkie obiekty należą do miasta.
    Pytałem Rzecznika Prasowego Urzędu Miasta o to czy powinienem zapłacić
    od tego tantiemy - on uznał, że "raczej nie" ale na piśmie dać mi tego
    nie chciał.
    Stąd moje pytanie:

    Czy zdjęcia które są moją własnością mogę publikować komercyjnie bez
    umowy z właścicielem obiektu(-ów) na nich zawartych?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
    pozdrawiam grupowiczów.

    Marcin

  • 2. Data: 2009-09-14 08:47:07
    Temat: Re: Prawo autorskie/tantiemy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 01:34:18 -0700, marcin-fotograf.pl napisał(a):

    > Czy zdjęcia które są moją własnością mogę publikować komercyjnie bez
    > umowy z właścicielem obiektu(-ów) na nich zawartych?

    Z pewnością tak. Upewnij się, że nie ma tam jakichś egzemplarzy
    sztuki ;-) ale takich nowożytnych w miarę, czyli -- by żaden artysta nie
    postawił swojej rzeźby czy czegoś z boku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-14 08:48:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    marcin-fotograf.pl pisze:
    [..]

    Możesz.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2009-09-14 10:09:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-14, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Z pewnością tak. Upewnij się, że nie ma tam jakichś egzemplarzy
    > sztuki ;-) ale takich nowożytnych w miarę, czyli -- by żaden artysta nie
    > postawił swojej rzeźby czy czegoś z boku.

    A niech by i postawił byleby na stałe.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-09-14 13:49:31
    Od: "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com>

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 6. Data: 2009-09-14 21:09:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin-fotograf.pl" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    k.googlegroups.com...

    Fotografia jest innym polem eksploatacji utworu, niż architektura czy
    rzeźba - bo chya inne obiekty raczej w grę w tej sytuacji nie wchodzą.
    Twoje zdjęcie jest odrębnym dziełem i Ty masz do niego wyąłczne prawo. Jest
    od tej zasady kilka wyjątków (np. fotografowania wewnątrz ekspozycji,
    reprodukcja innych dzieł sztuki), ale w Twoim wyapdku zastosowania nie
    mają. Natomiast właściciel obiektu architektonicznego nie ma żadnych praw
    do Twojego zdjęcia.

    Reasumując możesz spokojnie te pocztówki wydawać.