  • 1. Data: 2009-09-14 07:01:08
    Temat: Zmiana danych - dowód rejestracyjny / prawo jazdy
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Ponad miesiąc temu zmieniłem adres zameldowania, w tym miesiącu
    odebrałem nowy dowód osobisty. Jestem w trakcie robienia kursu prawa
    jazdy na motocykl. Żeby nie zmieniać kilkukrotnie prawa jazdy i dowodu
    rejestracyjnego, postanowiłem że od czasu zameldowania zaczekam aż zdam
    na prawko nowej kategorii (mam nadzieje że początkiem października).
    Pytanie co mi może za to grozić?

    --
    krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-14 21:13:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > rejestracyjnego, postanowiłem że od czasu zameldowania zaczekam aż zdam
    > na prawko nowej kategorii (mam nadzieje że początkiem października).

    Nic. Prawo jady otrzymuje osoba, a nie adres. W Prawi jazdy jest
    wystarczająco wiele innych danych osobowych, by kontrolujący funkcjonariusz
    mógł jednoznacznie stwierdzić, że to Twój dokument. W odniesieniu do dowodu
    rejestracyjnego sprawa ma się analogicznie, a w grę mogą ewentualnie
    wchodzić jakieś zawirowania związane ze strefami parkowania czy zakazami
    wjazdu, bo będziesz miał niewłaściwy adres. W praktyce te kilka tygodni
    spokojnie rzecz można przeciągnąć.