  • 1. Data: 2004-08-31 18:47:50
    Temat: Pozew do sądu
    Od: guani<g...@w...pl>

    Przez 2 lata byłam zatrudniona na umowę o pracę na czas
    nieokreślony. W ciągu tych 2 lat wykorzystałam przysługujący mi urlop
    w nieprzerwanym wymiarze 14 dni uprawniającym do wypłaty
    świadczenia urlopowego. Pracodawca jednak nie wypłacił mi go
    zakrywając się Funduszem Socjalnym. Firma nie ma obowiązku
    tworzenia funduszu, gdyż zatrudnia tylko 3 osoby plus 2 właścicieli.
    Dodam, że jest to małżeństwo. Fundusz utworzony jest wyłącznie na
    ich potrzeby. Żaden z pracowników nigdy nie korzystał z funduszu. W
    usłyszanej opinii dowiedziałam się, że sprawa w Sądzie od razu
    skazana jest na przegraną. Pracodawca może zakrywać się imprezami
    jakie "podobno miały mieć miejsce". Czy mogę, jako były pracownik
    odzyskać pieniądze? Czy jeśli złożę pozew do Sądu (sama) jestem w
    stanie pieniądze odzyskać? W jaki sposób przekonać Sąd, że
    pracodawca okazuje się zwykłym oszustem?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-09-01 07:05:25
    Temat: Re: Pozew do sądu
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "guani" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanie pieniądze odzyskać? W jaki sposób przekonać Sąd, że
    > pracodawca okazuje się zwykłym oszustem?

    pracodawca nie ma obowiązku wypłacić ci świdczenia urlopowego. (obowiązuje
    to chyba od 2003roku).
    A jesli nie ma obowiązku to nic nie wskórasz.... A dlaczego dopiero teraz
    sie awanturujesz, a nie zaraz po urlopie? nie mogłas sie dogadac wtedy?
    Skoro ustaliliscie wczesniej ze nie ma nikt wypłaconego świdczenia, to teraz
    kiedy juz nie pracujesz domagasz sie zmiany ich decyzji?
    nie chciałabym miec takich kłopotów ze swoimi pracownikami...

    L.

  • 3. Data: 2004-09-01 14:08:04
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kiedy juz nie pracujesz domagasz sie zmiany ich decyzji?
    > nie chciałabym miec takich kłopotów ze swoimi pracownikami...

    A niby dlaczego nie obowiązuje? Pracodawca musi wypłacić świadczenie, jeśli
    coś się zmieniło to podaj podstawę prawną.

    Co do sprawy sądowej - nie ma się co szczypać z pozwem, w sądach pracy
    pracownik nie ponosi kosztów rozpraw sądowych nawet w przypadku przegranej,
    więc niczym nie ryzykujesz, składaj pozew, może już to wystraszy pracodawcę,
    pewnie wygrasz (80% spraw rozpatrywabnych jest z korzyścią dla pracowników)
    a jesli przegrasz - nic nie tracisz.

    nie czaj sie więc tylko smaruj pozew i smigaj do sądu.

  • 4. Data: 2004-09-02 07:25:08
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    pracowników)
    > a jesli przegrasz - nic nie tracisz.
    >
    > nie czaj sie więc tylko smaruj pozew i smigaj do sądu.

    dokładnie wygląda to tak:
    Firmy zatrudniające do 20 pracowników.
    Jeśli pracodawca (do końca stycznia bieżącego roku) ogłosił ze w danym roku
    nie wypłaca świadczeń urlopowych - to nie ma takiego obowiązku wypłacenia
    tychże świadczeń.
    Jeśli nie ogłosił - nie powiadomił swych pracowników ze nie ma zamiaru
    wypłacać świadczeń - to ma obowiązek, ale tylko w kwocie przez siebie
    ustalonej. Moze to być zarówno 20zł jak i 300zł. jednak nie więcej niż
    maksymalna kwota swiadczenia obliczana % od przeciętnego wynagrodzenia II
    półrocza roku poprzedniego. i tak w 2004 maksymalną kwotą jest 37,5%
    przeciętnego wynag. z 2003 1855,15zł, a więc 695,68zł minus podatek.
    Nigdzie nie jest w ustawie ani w kodeksie pracy napisane, ze pracodawca ma
    obowiązek wypłacić maksymale świadczenie.
    Wiec pozew do sądu musi okreslać jaki regulamin Panią wtedy obowiązywał. A
    skoro Pani sugeruje że pracodawca nie wyraził zgody na wypłacanie świadczeń,
    lub uważa, ze nigdy nie miał zwyczaju wypłacać swidczeń i wszyscy o tym byli
    poinformowani, to szanse są niewielkie.

    Jeśłi się mylę, to proszę o szybkie sprostowanie.
    Ja potwierdziłam swoja teze w Inspekcji pracy w dniu dzisiejszym, pytając
    nawet o prawo jakie obowiązywało w 2003r.
    i taką dostałam info.
    Jesli ktoś wie ze jest inaczej - proszę o sprostowanie.

    L.

  • 5. Data: 2004-09-02 18:38:53
    Od: guani<g...@w...pl>

    Pracodawca nie pokazał mi regulaminu, ani nie poinformował na
    początku roku, ze swiadczen nie wypłaca. Po prostu usłyszałam
    jedynie jego burknięcie, ze i tak mi się nie nalezy i świadczenia
    wyplacał nie bedzie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-09-03 06:36:14
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyplacał nie bedzie.
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    nie pokazał Pani regulaminu w formie pisemnej, ponieważ nie ma obowiązku go
    tworzyć przy zatrudnianiu 1,2,3 pracowników. Forma ustna jest tutaj wiążąca.
    cytuję "świadczenia wyplacał nie bedzie." to było jego stanowisko w tej
    sprawie. Ale załóżmy, ze chciałby Pani wypłacić teraz, łącznie z odsetkami -
    to moze być to kwota 20zł.+odsetki. Satysfakcjonuje Panią taka kwota? Jesli
    tak, to proszę składać pozew do sądu.
    Sąd nie nakaże pracodawcy wypłacić pełnego i maksymalnego świadczenia.
    I raz jeszcze zadam Pani uprzejme pytanie. Dlaczego dopiero teraz się pani
    stara o uzyskanie świadczenia? Z pracodawcą można się dogadac, jesli wtedy
    usłyszała pani odpowiedź odmowną, to nalezało sięgnąć po przepisy i wskazać
    palcem, ze sie należy w wysokości przez pracodawcę ustaloną.
    Czy to nie zemsta?
    dlaczego pracodawce nazywać oszustem od razu?
    czy on świadomie panią oszukał?
    Pracodawca zanim teraz zatrudni jakąś kobietę, to 3x się dobrze zastanowi,
    bo po co mieć kłopoty z pracownikiem, i po sądach się włóczyć.
    Proponuje aby pani porozmawiała z pracodawcą jeszcze przed złozeniem pozwu -
    moze się dogadacie.
    moze da pani jakąs kwotę i bedzie miał spokój....
    i proszę spojrzeć na tą sprawę z punktu widzenia pracodawcy.
    siebie postawić w roli zatrudniającego.
    Zakłada pani sobie firmę 1os, zatrudnia 1 pracownika, poszło troche lepiej,
    zatrudnia pani 2 pracownika. Zysk, który pani osiąga to wynagdodzenie dla
    pani. dobrze sie wam układało. przyszły gorsze czasy i jednego pracownika
    musi pani zwolnić, aby siebie móc utrzymać. a tu nagle ten zwolniony domaga
    się pieniędzy. Nieciekawie to wygląda...
    I ja w tym miejscu chciałabym polubownie załatwic sprawe i wytłumaczyć
    pracownikowi, ze owszem ,cos mu wypłace , zapytałabym sie ile chce dostać
    tego świadczenia, potargowałabym sie z nim troche, aby owca była cała i wilk
    syty...

    zycze powodzenia i naprawde mniej agresywnego podejscia do pracodawców....

    L.