  • 1. Data: 2004-08-31 18:17:57
    Temat: Wezwanie do zaplaty z Allegro - co mi grozi?
    Od: "RDKM" <radkor1983@NIE_SPAMUJtlen.pl>

    Witam.
    Dzisiaj dostalem pismo z Allegro, o trsci:

    "W trosce o dalsza, dobra wspolprace czujemy sie zobowiazani poinformowac,
    ze dotychczas nie odnotowalismy wplywu w ogolnej kwocie 18.28 zl, w
    konsekwencji czego bylismy zmuszeni ograniczyc mozliwosci korzystania z
    naszego serwisu aukcyjnego Allegro.
    Prosimy o niezwloczne uregulowanie wyzej wymienionej naleznosci.
    Jednoczesnie informujemy, ze brak wplaty w terminie 14 dni od daty
    otrzymania WEZWANIA spowoduje dokonanie cesji powyzszych wierzytelnosci na
    rzecz firmy windykacyjnej Intrum Justitia. W wyniku cesji firma ta nabedzie
    wszelkie prawa zwiazane z wymieniona wierzytelnoscia i stanie sie strona w
    dalszym postepowaniu, wlacznie z postepowaniem sadowym i egzekucyjnym."

    1. Chcialbym sie dowiedziec co mi rzeczywiscie grozi jesli nie ureguluje tej
    naleznosci. Jak wiadomo, z Allegro nie podpisuje sie zadnej umowy (brak
    wlasnorecznego podpisu), jest tylko rejestracja na www.
    2. Czy po cesji tego dlugu moze sie zglosic do mnie za kilka miesiecy (lat?)
    komornik po wyzej wymieniona kwota lacznie z odsetkami ustawowymi?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    PS. Jest to moj pierwszy post na tej grupie wiec prosze o wyrozumialosc.

    Pozdrawiam
    Radecki

  • 2. Data: 2004-08-31 18:29:19
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty z Allegro - co mi grozi?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik RDKM napisał(a) w wiadomości news:ch2fcc$s1d$1@inews.gazeta.pl:
> [...]
    > naleznosci. Jak wiadomo, z Allegro nie podpisuje sie zadnej umowy (brak

    Tak Ci się tylko wydaje że nie zawierasz żadnej umowy. Jest wręcz przeciwnie.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-31 18:34:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Tak Ci się tylko wydaje że nie zawierasz żadnej umowy. Jest wręcz przeciwnie.

    Ale nie napisał, że nie zawiera, a że nie podpisał ;)

    KG

  • 4. Data: 2004-08-31 19:02:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RDKM" <radkor1983@NIE_SPAMUJtlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jak napisano Ci w wątku obok, nie jest prawdą, że nie zawierałeś umowy. To,
    że umowy tej nie podpisywałeś, to już inna sprawa. Oczywiście ALLEGRO chcąc
    przysłać Ci komornika będzie potrzebowało tytułu wykonawczego. Na podstawie
    samej wystawionej przez nich faktury, przy braku podpisanego egzemplarza
    umowy, to im raczej będzie ciężko. Jeśli nawet sprawa by przeszła w trybie
    upominawczym (bo kwota mizerna), to po odwołaniu będą mieli poważny kłopot
    dowodowy. Stąd też powątpiewam, czy dla 18 złotych będzie im się chciało. W
    praktyce pewnie będziesz przez jakiś czas odbierał makulaturę.

    Co prawda udowodnienie, że to Ty korzystałeś z ich usług jest z reguły
    możliwe technicznie, bo po pierwsze wysyłają list polecony z hasłem
    startowym, a po drugie - podejrzewam - że rejestrują IP na serwerze. Są też
    transakcje sprzedaży, gdzie z reguły można przesłuchać wygrywających i
    ustalić komu pieniążki wpłacali. Teoretycznie można się próbować wywinąć,
    ale w praktyce dla 18 złotych, to również nie widzę sensu większego.

    Jeśli nie chcesz płacić, to skorzystaj z innego, niż ALLEGRO serwisu. Są
    bezpłatne w sieci. Świstaki jakieś i tak dalej.

  • 5. Data: 2004-08-31 21:14:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 31 Aug 2004 20:17:57 +0200, RDKM naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.
    > PS. Jest to moj pierwszy post na tej grupie wiec prosze o wyrozumialosc.

    proponuje zapłacić bo wiecej będzie kosztować korespodendencja na drodze ty
    -> allegro ty -> justitia i ewentualnie ty-> sąd niż te 18 zł.

    Nastomiast szanse na nakaz są mizerne. Nie ma umowy podpisanej, jest tylko
    odbiór listy poleconego który absolutnie nic nie znaczy w tym przypadku, są
    również logi TPSA które będą udostępnione tylko prokuraturze, jeżeli jest
    net przez sieć lokalną to nawet IP nie będzie widać bo jest maskowane.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-09-01 05:45:06
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    RDKM napisał(a):

> [...]
    > 2. Czy po cesji tego dlugu moze sie zglosic do mnie za kilka miesiecy (lat?)
    > komornik po wyzej wymieniona kwota lacznie z odsetkami ustawowymi?

    A tak w ogóle to dlaczego chcesz uniknąć płacenia za coś, co świadomie
    "kupiłeś"?

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 7. Data: 2004-09-01 07:45:31
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1.ZamienONEna1>

    Dnia Wed, 01 Sep 2004 07:45:06 +0200, Waldemar "Jakec" Bulkowski
    <j...@W...pl> napisał:

    > Hi!!!

    Z tego co pamietam jesli kupiels rzecz a jej nie otrzymales lub nie hccesz
    otrzymac nie musisz placic, gdyz jest to transakcja ekelktorniczna i masz
    prawo do odstapienia od umowy. Tyle ze dostaniesz negatywne komentarze.

  • 8. Data: 2004-09-01 08:46:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nastomiast szanse na nakaz są mizerne. Nie ma umowy podpisanej, jest tylko
    > odbiór listy poleconego

    to byl zwykly list. W dodatku bardziej reklama (banki itp)

    P.

  • 9. Data: 2004-09-01 09:08:47
    Od: "obar2" <o...@p...onet.pl>

    > A tak w ogóle to dlaczego chcesz uniknąć płacenia za coś, co świadomie
    > "kupiłeś"?
    >
    > 3mcie się.
    > --
    > Waldemar "Jakec" Bulkowski
    > http://film.e-informator.pl/

    chyba sprzedales... kupujacy nie placi nic....

    pzdr

  • 10. Data: 2004-09-01 10:46:39
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    obar2 napisał(a):
    > chyba sprzedales... kupujacy nie placi nic....

    "Kupiłeś" - chodziło mi o o "kupno" usługi Allegro. Żeby mieć do
    zapłacanie rachunek dla nich trzeba skorzystac z ich usług i
    zaakceptować regulamin, a tym samym zgodzić się na opłaty...

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/