  • 21. Data: 2013-06-18 14:50:24
    Temat: Re: Postępy w bydlizacji społeczeństwa
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 12:28, Iksiński wrote:

    > Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości
    naczej-3-tys-zl-mandatu-a30916

    > Możesz sobie kpić, ale to jeden z niewielu sensownych pomysłów
    > dotyczących ruchu drogowego, które są ostatnio propagowane.

    No tak, z fotoradarami im nie wyszlo, to doloza kary za brak odblasków.

    > Podpowiem: kiedy szedłem bez włączonej latarki, niektóre samochody
    > podjeżdżały bardzo blisko. W jednym przypadku musiałem zejść prawie do
    > rowu.

    No to moze karac kierowcow, ktorzy niebardzo wiedza co to jest pobocze?

    > W momencie kiedy latarkę włączyłem, samochody "magicznie" mijały
    > mnie z dużym marginesem. Ani jeden nie przejechał na tyle blisko, żebym
    > poczuł niepokój i chciał uciekać do rowu. W kilku przypadkach samochody
    > wyraźnie zwolniły. Jak dla mnie to wystarczający powód, żeby zmusić
    > ludzi do noszenia odblasków czy latarek na nieoświetlonej drodze.

    Niby racja.

    Ale wprowadzenie takiego przepisu wprasuje w mozgi kierowcow, ze jak nie
    widac, ze cos blyszczy to tam nikogo nie ma.

    Tymczasem tam bedzie ktos, kto zapomnial lub nie ma odblasku.

    zen.aspx

  • 22. Data: 2013-06-18 14:52:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 14:44, hiki o! pisze:

    > Czy kazdy idacy bez odblasku musi umrzec?

    Oczywiście, że nie. Ale za to koszt odblasku jest na tyle niewielki, że
    i tak się opłaca.

  • 23. Data: 2013-06-18 14:53:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 14:46, hiki o! pisze:

    > Ale po co kary za niemanie odbalsku?

    Po to samo, dlaczego są kary za np. jeżdżenie nocą bez świateł.

  • 24. Data: 2013-06-19 17:44:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-18 14:52, Andrzej Lawa wrote:

    > Oczywiście, że nie. Ale za to koszt odblasku jest na tyle niewielki, że
    > i tak się opłaca.

    I niech każdy sobie rozważy czy mu się opłaca czy nie. Natomiast państwu
    się na pewno opłaca bo kierowcy się janosikują, rowerzyści powoli
    nauczyli się policję omijać możliwie szerokim kręgiem, statystyki się
    spierdolą, trzeba nowe przestępstwo wymyślić!

    Shrek

  • 25. Data: 2013-06-19 17:48:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-18 12:06, Andrzej Lawa wrote:

    > No i co z tego? Uważasz, że nie warto wyeliminować ile się da,
    > zwłaszcza że koszt kamizelki jest wręcz symboliczny?

    Podobnie jak koszt stopu na zielonej strzałce. Poprawia bezpieczeństwo?

    Shrek.

  • 26. Data: 2013-06-19 19:21:01
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    On 18.06.2013 14:50, hiki o! wrote:

    > Tymczasem tam bedzie ktos, kto zapomnial lub nie ma odblasku.

    Albo zepsuty tir, bez kamizelki odblaskowej rzecz jasna.

    --
    live_evil

  • 27. Data: 2013-06-19 19:51:54
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-19 19:21, live_evil pisze:

    > Albo zepsuty tir, bez kamizelki odblaskowej rzecz jasna.

    Za mojej młodości hitem dróg poza obszarem zabudowanym były
    nieoświetlone furmanki :)
    Ale wtedy chłop, wraz z robotnikiem i inteligentem pracującym był
    fundamentem państwa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 28. Data: 2013-06-20 00:19:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2013, Adam Klobukowski wrote:

    > On Tuesday, 18 June 2013 08:17:17 UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:
    > <ciach>
    > </ciach>
    >
    > Tak z ciekawości, jak dwóch uczestników ruchu może równocześnie wymusić
    pierwszeństwo jeden wobec drugiego?

    Kto napisał że JEDNOCZEŚNIE? (wiem - TY! :))
    Jeszcze raz:
    "statystyka ... po połowie przez obie strony"

    Połowa wypadków (niecała) spowodowanych wymuszeniem pierwszeństwa
    jest spowodowana przez rowerzystów, nieco ponad połowa przez
    pozostałych kierujących.
    Można zrobic zresztą inny podział :P - prawie dokładnie połowa
    (wypadków z udziałem rowerzystów spowodowanych wymuszeniem
    pierwszeństwa) z winy kierujących samochodami osobowymi, druga połowa
    to (winni) rowerzyści i kierowcy ciężarówek i innych pojazdów silnikowych
    (traktory, motocykle).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-06-20 00:21:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2013, Maruda wrote:

    > Czytać i myśleć, kurna, a nie tylko pisać. "po połowie przez obie

    :)

    > strony" - ja myślę, że Gotfrydowi chodziło o to, że w połowie przypadków
    > pierwszeństwo wymusza rowerzysta,

    No jasne.
    Padło że "statystyka", czyli podział sprawstwa wypadk*ów*
    (z naciskiem na liczbę mnogą) a nie jednego wypadku :)

    > a w drugiej połowie (oczywiście
    > nierównej ;)

    :)

    pzdr. Gotfryd

  • 30. Data: 2013-06-20 08:51:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.06.2013 17:48, Shrek pisze:

    > Podobnie jak koszt stopu na zielonej strzałce. Poprawia bezpieczeństwo?

    Zielona strzałka działa jak znak STOP. O co więc chodzi?