  • 11. Data: 2013-06-18 10:45:13
    Temat: Re: Postępy w bydlizacji społeczeństwa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 10:36, hiki o! pisze:

    > i bedzie rownie martwy jak mumia faraona.

    Wypowiedź uzasadnij.

  • 12. Data: 2013-06-18 12:00:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-06-18 10:45, Andrzej Lawa pisze:
    > Wypowiedź uzasadnij.

    Bo bezpieczeństwa za bardzo nie poprawi. Najwięcej pieszych ginie na
    przejściach dla pieszych :-)

    ale...

    Jest fajną wymówką dla rządzących że przecież o nas dbają.
    A jak się jeszcze doda wpływy z kar za nie manie odblasków to już pełny
    sukces. :-)

    Zacytować sławną (już nawet kabaretową) wypowiedź premiera?
    Czy już się wystarczająco utrwaliła? :-)

    PS. Ciekawe co następnym razem wymyślą POsły? Bać się czy płakać? :-)

  • 13. Data: 2013-06-18 12:06:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 12:00, z pisze:

    > Bo bezpieczeństwa za bardzo nie poprawi. Najwięcej pieszych ginie na
    > przejściach dla pieszych :-)

    No i co z tego? Uważasz, że nie warto wyeliminować ile się da, zwłaszcza
    że koszt kamizelki jest wręcz symboliczny?

    [ciach]

    > PS. Ciekawe co następnym razem wymyślą POsły? Bać się czy płakać? :-)

    Mhm... Bo jak coś chce poprawić PO, to jest to be? Typowe...

  • 14. Data: 2013-06-18 12:26:46
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 18 June 2013 09:39:35 UTC+2, Maruda wrote:

    > Podobnie, jak defibrylatory. Dlaczego nie nakazać każdemu po 40-tce
    > noszenia przy sobie (atestowanego, oczywiście) defibrylatora?

    Kwestia rachunku zysków i strat: koszt defibrylatora znacząco przekracza koszt
    odblasku, a ponad to wymaga dodatkowej wykwalifikowanej obsługi. Odblask wystarczy
    sobie do ubrania przyszyć.

    Btw. niektórzy mają pewną formę defibrylatora jaką jest rozrusznik serca.

    AdamK

  • 15. Data: 2013-06-18 12:28:39
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zgred" <z...@e...com> napisał w wiadomości
    > http://www.hotmoney.pl/Bez-tego-nie-wychodz-z-domu-I
    naczej-3-tys-zl-mandatu-a30916
    > - - -
    > Sejm uchwalił nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym. Nowe przepisy
    > zakładają, że każdy, idąc poboczem w terenie niezabudowanym, będzie musiał
    > mieć przy sobie element odblaskowy.
    > - - -
    >
    > A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    Możesz sobie kpić, ale to jeden z niewielu sensownych pomysłów dotyczących
    ruchu drogowego, które są ostatnio propagowane.
    Ktoś kto sporo jeździ nocą, zna ten problem. Ludzie naprawdę nie zdają sobie
    sprawy, że ubrani w ciemne ubrania, po zmroku są bardzo słabo widoczni na
    nieoświetlonej drodze. Już nie raz słyszałem: "po to samochód ma światła,
    żeby kierowca mnie widział". Tylko ktoś kto nie siedział za kierownicą
    samochodu, może podobne głupoty opowiadać.

    Ostatnio miałem okazję przejść po zmroku kilka kilometrów poboczem drogi
    krajowej, dość ruchliwej. Zawsze noszę przy sobie małą latarkę LED i za jej
    pomocą przeprowadziłem mały test (no dobra, zapomniałem, że ją mam przy
    sobie ;-). Spory kawałek przeszedłem w ciemności, potem ją włączyłem.
    Zgadniesz jaki był efekt?
    Podpowiem: kiedy szedłem bez włączonej latarki, niektóre samochody
    podjeżdżały bardzo blisko. W jednym przypadku musiałem zejść prawie do rowu.
    W momencie kiedy latarkę włączyłem, samochody "magicznie" mijały mnie z
    dużym marginesem. Ani jeden nie przejechał na tyle blisko, żebym poczuł
    niepokój i chciał uciekać do rowu. W kilku przypadkach samochody wyraźnie
    zwolniły. Jak dla mnie to wystarczający powód, żeby zmusić ludzi do noszenia
    odblasków czy latarek na nieoświetlonej drodze.

  • 16. Data: 2013-06-18 12:44:53
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-18 12:26, Adam Klobukowski pisze:

    > Kwestia rachunku zysków i strat: koszt defibrylatora znacząco przekracza koszt
    odblasku, a ponad to wymaga dodatkowej wykwalifikowanej obsługi. Odblask wystarczy
    sobie do ubrania przyszyć.

    Może po pierwsze przeczytaj instrukcję jakiegoś publicznie dostępnego
    defibrylatora.
    Zyski i straty? Przecież ludzkie życie jest bezcenne. A ileż-to zysków
    wpływa do budżetu po sprzedaży szkiełka odblaskowego za 50gr (no -
    atestowane będzie kosztowało 10zł), a ile - defibrylatora za 10k
    sprzedawanego przez koncesjonowaną przez NFZ firmę?

    > Btw. niektórzy mają pewną formę defibrylatora jaką jest rozrusznik serca.

    Znajdź też gdzieś definicję słowa "defibrylacja".

    Poza tym rusz trochę głową.
    Zasiedziałeś się w knajpie na wsi na wakacjach, knajpę zamykają,
    wyganiają Cię do domu. Wracasz piechotą w terenie niezabudowanym, a tam
    już sympatyczni chłopcy radarowcy czekają na takich jak Ty, bo
    rowerzyści już się nauczyli, a suszarki nielegalne.

    Będziesz nosił w każdych gaciach atestowane szkiełko, czy może wszyjesz
    sobie w kark taśmę odblaskową?

    Idźmy dalej - każdy powinien mieć chipa z GPSem wszczepionego pod skórę
    po urodzeniu. Potem odpowiedni komputer będzie kojarzył odczyty tych
    GPSów z GPSami samochodów i będzie ostrzegał kierowcę "za 500m idący
    zygzakiem o rozpiętości 1.5m 40-letni pan Gienek". Żyć, nie umierać.
    Podobno sprzedaż Orwella ostatnio mocno skoczyła. Polecam.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 17. Data: 2013-06-18 13:09:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 12:44, Maruda pisze:

    > Może po pierwsze przeczytaj instrukcję jakiegoś publicznie dostępnego
    > defibrylatora.

    Tak czy inaczej jego obsługa jest daleko bardziej skomplikowania niż
    odblasku. Zwłaszcza że trzeba wiedzieć nie tylko jak go użyć, ale też i
    kiedy.

    > Zyski i straty? Przecież ludzkie życie jest bezcenne. A ileż-to zysków

    W powyższym zdaniu czynisz niejawnie (ale czy nieświadomie?) że każdy
    idący bez defibrylatora musi umrzeć.

    > wpływa do budżetu po sprzedaży szkiełka odblaskowego za 50gr (no -
    > atestowane będzie kosztowało 10zł), a ile - defibrylatora za 10k
    > sprzedawanego przez koncesjonowaną przez NFZ firmę?

    Tu nie chodzi o zarobienie na sprzedaży zabezpieczeń.

    > Znajdź też gdzieś definicję słowa "defibrylacja".

    Znajdź sobie zasadę działania rozrusznika. I zwróć uwagę na
    sformułowanie "pewna forma".

    Swoją drogą są rozruszniki z funkcją defibrylatora.

> [...]
    > już sympatyczni chłopcy radarowcy czekają na takich jak Ty, bo
    > rowerzyści już się nauczyli, a suszarki nielegalne.

    No tak, oczywiście SPISEK. Bo głupi maruda mózgownicą nie potrafi ruszyć
    i mieć w kieszeni, obok chusteczki, także odblaskową opaskę.

    Niech zgadnę - zimą, jak minister zaapeluje o noszenie czapek oraz
    nauszników, ty na złość sobie uszy odmrozisz?

    > Będziesz nosił w każdych gaciach atestowane szkiełko, czy może wszyjesz
    > sobie w kark taśmę odblaskową?

    Czyżbyś był jednym z tych, co z rozmachem smarkają na ziemię, bo nosić
    chusteczkę to też nie honor? Czy może nie wyrosłeś jeszcze z wycierania
    nosa w rękaw?

> [...]
    > zygzakiem o rozpiętości 1.5m 40-letni pan Gienek". Żyć, nie umierać.
    > Podobno sprzedaż Orwella ostatnio mocno skoczyła. Polecam.

    Ty zdecydowanie masz coś już wszyte, ale w mózg. I to coś wyraźnie
    powoduje spięcia... oraz psychozę paranoidalną.

  • 18. Data: 2013-06-18 14:44:05
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 13:09, Andrzej Lawa wrote:

    > W powyższym zdaniu czynisz niejawnie (ale czy nieświadomie?) że każdy
    > idący bez defibrylatora musi umrzeć.

    Czy kazdy idacy bez odblasku musi umrzec?

  • 19. Data: 2013-06-18 14:46:02
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 12:00, z wrote:

    > Bo bezpieczeństwa za bardzo nie poprawi. Najwięcej pieszych ginie na
    > przejściach dla pieszych :-)
    >
    > ale...
    >
    > Jest fajną wymówką dla rządzących że przecież o nas dbają.

    niedawno pokazali z cookies jak o nas dbaja :]

    pierdolca idzie dostac.

    > A jak się jeszcze doda wpływy z kar za nie manie odblasków to już pełny
    > sukces. :-)
    >
    > Zacytować sławną (już nawet kabaretową) wypowiedź premiera?
    > Czy już się wystarczająco utrwaliła? :-)

    cytuj!

    > PS. Ciekawe co następnym razem wymyślą POsły? Bać się czy płakać? :-)

    smiac sie przez lzy....

    zen.aspx

  • 20. Data: 2013-06-18 14:46:46
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 12:06, Andrzej Lawa wrote:

    > No i co z tego? Uważasz, że nie warto wyeliminować ile się da,
    > zwłaszcza że koszt kamizelki jest wręcz symboliczny?

    Ale po co kary za niemanie odbalsku?

    zen.aspx