  • 1. Data: 2013-06-18 07:11:25
    Temat: Postępy w bydlizacji społeczeństwa
    Od: zgred <z...@e...com>

    http://www.hotmoney.pl/Bez-tego-nie-wychodz-z-domu-I
    naczej-3-tys-zl-mandatu-a30916
    - - -
    Sejm uchwalił nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym. Nowe przepisy
    zakładają, że każdy, idąc poboczem w terenie niezabudowanym, będzie
    musiał mieć przy sobie element odblaskowy.
    - - -

    A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 2. Data: 2013-06-18 08:00:24
    Temat: Re: Postępy w bydlizacji społeczeństwa
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 18 June 2013 07:11:25 UTC+2, zgred wrote:
> [...]
    > musiał mieć przy sobie element odblaskowy.
    >
    > - - -
    >
    > A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    Dzwonki i postronki są gorzej widoczne niż odblaski. No chyba że dzwonek będzie
    dobrze wypolerowany ;)

    W mej dość krótkiej karierze kierowcy zdarzyło mi się:
    - prawie trafić gościa idącego po zmroku bokiem drogi (z przeciwka nadjeżdżało inne
    auto, jego światła trochę mnie oślepiły, pieszego zobaczyłem w ostatniej chwili i
    minąłem o centymetry)
    - przejechać po gościu leżącym (!) w na środku drogi krajowej w poprzek (!). Zmarł
    po dowiezieniu do szpitala (nie ja jeden po nim przejechałem, ale byłem pierwszy
    który się zatrzymał żeby sprawdzić po czym de facto przejechałem.

    Odblaski naprawdę ratują życie.

    AdamK

  • 3. Data: 2013-06-18 08:17:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jun 2013, zgred wrote:

> [...]
    > Sejm uchwalił nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym. Nowe przepisy
    > zakładają, że każdy, idąc poboczem w terenie niezabudowanym, będzie musiał

    Zakładając, że tekst brzmi tak jak pisarzowi się wydaje, noszenie
    rzeczonego elementu w kieszeni wypełniałoby dyspozycję.

    > A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    To jest "postulat społeczny", tyle, że statystyk nie widziałem.

    A ciekawe by były - w ilu przypadkach było to najechanie przez
    jadącego poboczem tuż za tyłkiem poprzednika (bez widoczności
    prawej strony).
    Dla podobnej argumentacji wobec rowerzystów wychodzi, że statystyki
    mało pokrywają się z pozorami (gro wypadków, pierwsza pozycja
    z dużym odstępem do kolejnych, to jasny dzień, doskonałe warunki
    i zwyczajne wymuszenie pierwszeństwa, po połowie przez obie
    strony)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-06-18 08:21:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 07:11, zgred pisze:
> [...]
    > musiał mieć przy sobie element odblaskowy.
    > - - -
    >
    > A kiedy dzwonki i postronki i dlaczego jeszcze nie?

    A kiedy ty zaczniesz wreszcie logicznie myśleć?

    Przepis bardzo dobry!

  • 5. Data: 2013-06-18 08:28:43
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Tuesday, 18 June 2013 08:17:17 UTC+2, Gotfryd Smolik news wrote:
    <ciach>
> [...]
    > z dużym odstępem do kolejnych, to jasny dzień, doskonałe warunki
    > i zwyczajne wymuszenie pierwszeństwa, po połowie przez obie
    </ciach>

    Tak z ciekawości, jak dwóch uczestników ruchu może równocześnie wymusić pierwszeństwo
    jeden wobec drugiego?

    AdamK

  • 6. Data: 2013-06-18 09:15:17
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Adam Klobukowski napisał(a) :
> [...]
    > <ciach>
    > </ciach>
    >
    > Tak z ciekawości, jak dwóch uczestników ruchu może równocześnie wymusić

    Czterech - to rozumiem, ale dwóch?

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

  • 7. Data: 2013-06-18 09:25:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.06.2013 09:15, Zbynek Ltd. pisze:

    > Czterech - to rozumiem, ale dwóch?

    Hmm... Np. obaj jednocześnie w lewo skręcają?

  • 8. Data: 2013-06-18 09:39:35
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-18 08:00, Adam Klobukowski pisze:

    > Odblaski naprawdę ratują życie.
    Podobnie, jak defibrylatory. Dlaczego nie nakazać każdemu po 40-tce
    noszenia przy sobie (atestowanego, oczywiście) defibrylatora?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 9. Data: 2013-06-18 09:44:22
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-06-18 09:15, Zbynek Ltd. pisze:

    > Czterech - to rozumiem, ale dwóch?

    Czytać i myśleć, kurna, a nie tylko pisać.
    "po połowie przez obie strony" - ja myślę, że Gotfrydowi chodziło o to,
    że w połowie przypadków pierwszeństwo wymusza rowerzysta, a w drugiej
    połowie (oczywiście nierównej ;) ) - kierujący pojazdem nie będącym
    rowerem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 10. Data: 2013-06-18 10:36:28
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.06.2013 08:21, Andrzej Lawa wrote:
    naczej-3-tys-zl-mandatu-a30916

    > A kiedy ty zaczniesz wreszcie logicznie myśleć?
    >
    > Przepis bardzo dobry!

    i bedzie rownie martwy jak mumia faraona.

    zen.aspx