  • 11. Data: 2010-08-17 16:17:08
    Temat: Re: Postępowanie upominawcze
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Franek pisze:

    > A no faktycznie. A jak się obronić przed takim zjawiskiem, jeżeli ktoś zmienił
    > miejsce zamieszkania i nic nie wie o ewentualnym pozwie?

    Uświadomić pocztę i listonosza :)

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2010-08-17 16:18:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Dowiedziała się teraz,
    > gdy odwiedził ją komornik. Okazało się, że listy odbierała jej synowa i
    > informacji nie przekazywała dalej...

    A to wredna synowa. Ale w końcu "dorosły domownik"

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2010-08-18 08:46:03
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > łatwiej wykaże, że tam nie mieszka. Gorzej, jeśli ktoś gdzieś jest
    > zameldowany, a nie mieszka i listów nie odbiera.
    >

    > Podstawą jest meldowanie się tam, gdzie się mieszka. Bo inaczej
    > wykazywanie potem, że się gdzieś nie mieszkało, mimo że się tam było
    > zameldowanym, może być po prostu kopaniem się z koniem.

    Hm a z innej beczki.
    Mam takieg dłużnika... prowadził DG, był zameldowany w konkretnym
    miejscu.
    Dostał fakturę, zapłacił część.
    Potem zniknął na rok, ostatnio się objawił, nową firmę prowadzi, teraz
    już spółkę zoo, pod nowym adresem, nie odbiera telefonów.
    Starej DG już nie prowadzi.

    Jak ustalić jego aktualny adres zameldowania? Czy na pałę wysłać
    ponaglenie do zapłaty na stary adres?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2010-08-18 08:52:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Massai pisze:

> [...]
    > Starej DG już nie prowadzi.
    >
    > Jak ustalić jego aktualny adres zameldowania? Czy na pałę wysłać

    Możesz wysłać na pałę - z potwierdzeniem odbioru, to zobaczysz
    czy/kto odbierze.

    Idź też do sądu, gdzie prowadzone są akta KRS tej spółki i poproś o
    wgląd w nie. We wniosku o rejestrację spółki, czy w akcie notarialnym,
    powinien być adres wspólnika/prezesa (czy kim on tam jest) wraz z
    podanym przez niego adresem na ten dzień.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-08-18 22:58:05
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > zwróci jako "nie mieszka", "nie żyje" itp. to sąd wówczas wykazuje inicjatywę i
    zobowiązuje powoda do wskazania prawidłowego

    Przy zwrotce z adnotacją "nie żyje"???

    Piotr

  • 16. Data: 2010-08-19 05:27:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PiotRek pisze:
    > wiadomości news:i4e9s3$p34$2@news.onet.pl...
    >
    > Przy zwrotce z adnotacją "nie żyje"???

    Oj, czepiaszsię ;)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-08-19 06:21:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Franek pisze:
    > Tam gdzie jest zameldowany mieszkają rodzice, ale tu gdzie mieszka jeszcze jest
    > tylko do końca miesiąca. Mieszkanie najmował, a wynajmujący go nie zameldował.
    > To pewnie jeszcze pozew dostanie w elektronicznym postępowaniu upominawczym bez
    > załączników?

    To się może nauczy przestrzegać przepisów o ewidencji ludności.

  • 18. Data: 2010-08-19 06:38:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > To się może nauczy przestrzegać przepisów o ewidencji ludności.

    To akurat żaden argument. Nawet meldowanie się tam gdzie się mieszka
    nie chroni przed uprawomocnieniem się nakazu wysłanego na zły adres.

    A samo przestrzeganie prawa dla jego przestrzegania nic raczej nie
    znaczy. A często jest wręcz szkodliwe.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-08-19 06:46:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > To akurat żaden argument. Nawet meldowanie się tam gdzie się mieszka
    > nie chroni przed uprawomocnieniem się nakazu wysłanego na zły adres.

    Ale łatwiej to odkręcić.

    > A samo przestrzeganie prawa dla jego przestrzegania nic raczej nie
    > znaczy. A często jest wręcz szkodliwe.

    Tutaj chodzi o to, by nie utrudniać kontaktu.

    Niech sobie ten meldunek zniknie, byleby istniała jakaś scentralizowana
    baza danych kontaktowych - niech to będzie nawet skrytka pocztowa, ale
    korespondencja tam wysłana byłaby uznana za skutecznie doręczoną.

  • 20. Data: 2010-08-19 14:55:15
    Od: "P.apa5.merf" <o...@w...pl>

    ytkownik "Johnson" napisał:

    > W pozwie właśnie wskazuje się adres zamieszkania a nie adres zameldowania
    > (art.126 §2 kpc).

    a jak ktoś nie posiada adresu zamieszkania, tylko zameldowania, co wtedy?:O)