  • 1. Data: 2010-08-17 12:55:25
    Temat: spadek jakie jest najprostsze rozwiazanie
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Sytuacja jest nastepująca:
    Zmarł mój ojciec:
    Wspólnie z mama był włascicielem lokalu mieszkalnego i miał pewne środki na
    rachunku bankowym
    Oprócz mamy spadkobiercami jesteśmy jeszcze ja i moja siostra.
    Chcemy aby wszystko przepisane zostało na mame.
    Jak to najlepiej/najprościej zorganizować:
    1. Składamy w sądzie wniosek o nabycie spadku,- nabywamy go w częśćiach po
    1/3 i pózniej zarówno ja jak i siostra przekazujemy swoje udziały matce?
    2. Zarówno ja jak i siostar odrzucamy spadek. Wtedy mama zostanie jedynym
    spadkobiercom i spadek przypadnie jej wcałości?
    3 Może jakies inne prostsze rozwiazanie?

    Czy załatwiac to w sądzie( czas oczekiwania na sprawę 30-50dni u nas więc
    nie problem) czy u notariusza. Gdzie będa mniejsze koszty i prostsza
    procedura?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-08-17 13:28:35
    Temat: Re: spadek jakie jest najprostsze rozwiazanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:55:25 +0200, Kris napisał(a):

> [...]
    > swoje udziały matce? 2. Zarówno ja jak i siostar odrzucamy spadek. Wtedy
    > mama zostanie jedynym spadkobiercom i spadek przypadnie jej wcałości? 3

    Jeśli ty i siostra nie macie dzieci to 2. W przeciwnym wypadku raczej 1.

    > Czy załatwiac to w sądzie( czas oczekiwania na sprawę 30-50dni u nas
    > więc nie problem) czy u notariusza. Gdzie będa mniejsze koszty i
    > prostsza procedura?

    Prościej i szybciej u notariusza. Taniej w sądzie.