  • 1. Data: 2010-08-16 13:28:47
    Temat: Dodatkowy urlop macierzynski - ile w koncu tygodni?
    Od: WRonX <w...@g...com>

    Witam.

    Mam problemy z rozszyfrowaniem zmian w Kodeksie Pracy z 2010
    dotyczacych urlopu macierzynskiego.

    "Fachowa prasa kobieca" i niektore artykuly w Sieci trabia, ze kobieta
    ma prawo (w przypadku urodzenia jednego dziecka) do dodatkowych 2
    tygodni urlopu macierzynskiego na podstawie art. 182(1) par. 1.

    Tymczasem KP (http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/k0000008.pdf) glosi,
    ze:
    Art. 182(1):
    par. 1: Pracownica ma prawo do dodatkowego urlopu macierzyńskiego w
    wymiarze:
    pkt 1: do 6 tygodni - w przypadku, o którym mowa w art. 180 par. 1 pkt
    1

    gdzie:
    Art. 180.:
    par. 1: Pracownicy przysługuje urlop macierzyński w wymiarze:
    pkt1: 20 tygodni w przypadku urodzenia jednego dziecka przy jednym
    porodzie

    Czyli mamy pracownice, ktora urodzila jedno dziecko, dostala 20
    tygodni urlopu macierzynskiego i chce dodatkowy - skad sie biora te
    wszem i wobec oglaszane dwa tygodnie? Dlaczego nie szesc?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-16 13:34:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-08-2010 15:28, WRonX pisze:

    > Czyli mamy pracownice, ktora urodzila jedno dziecko, dostala 20
    > tygodni urlopu macierzynskiego i chce dodatkowy - skad sie biora te
    > wszem i wobec oglaszane dwa tygodnie? Dlaczego nie szesc?

    A nie ma tam przepisów przejściowych, że w 2010 to są 2 tygodnie a w
    2011 3 (4?) itd.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-16 13:42:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:4c693e81$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>:

    > A nie ma tam przepisów przejściowych, że w 2010 to są 2 tygodnie a w
    > 2011 3 (4?) itd.

    Oczywiście, że są:
    <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1654.htm>

    Art. 12. 1. Pracownicy mają prawo do dodatkowego urlopu macierzyńskiego i
    dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego począwszy od dnia 1
    stycznia 2010 r.
    2. Wymiar dodatkowego urlopu macierzyńskiego i dodatkowego urlopu na
    warunkach urlopu macierzyńskiego, o którym mowa w art. 1821 § 1 pkt 1 oraz
    art. 183 § 3 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 1, wynosi:
    1) w 2010 r. i 2011 r. - do 2 tygodni;
    2) w 2012 r. i 2013 r. - do 4 tygodni.
    3. Wymiar dodatkowego urlopu macierzyńskiego i dodatkowego urlopu na
    warunkach urlopu macierzyńskiego, o którym mowa w art. 1821 § 1 pkt 2 oraz
    art. 183 § 3 pkt 2 ustawy zmienianej w art. 1, wynosi:
    1) w 2010 r. i 2011 r. - do 3 tygodni;
    2) w 2012 r. i 2013 r. - do 6 tygodni.
    4. Wymiar dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, o którym
    mowa w art. 183 § 3 pkt 3 ustawy zmienianej w art. 1, wynosi:
    1) w 2010 r. i 2011 r. - 1 tydzień;
    2) w 2012 r. i 2013 r. - do 2 tygodni.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-08-16 13:48:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 16-08-2010 15:42, 'Tom N' pisze:

    > Oczywiście, że są:
    > <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/1654.htm>

    Miałam nadzieje że to Wronx, jako badacz pisma, się kopnie i doczyta :-)

    A Ty tak na tacy, niepedagogicznie. :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-08-16 13:58:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:4c6941b5$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Miałam nadzieje że to Wronx, jako badacz pisma, się kopnie i doczyta :-)

    Jeszcze mu dużo zostało do doczytania np. o tygodniówce dla ojca :D

    > A Ty tak na tacy, niepedagogicznie. :-)

    Na tacy właśnie tydzień temu szwagrowi zapodałem, więc niejako z rozpędu
    poszło, bo było pod ręką. Mea culpa.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]