  • 71. Data: 2014-08-04 23:16:37
    Temat: Re: Portal informacyjny, a Internet Explorer.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-04, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Tak. [...]

    No to poproszę. (Tak, z rozmysłem wycinam Twoje chamskie odzywki rodem
    z nowoczesnej polityki i czekam kiedy w końcu obronisz lub poprzesz czymś
    swoją argumentację).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 72. Data: 2014-08-05 00:49:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Reductio ad absurdum. Na Twoje nieszczęście ludzie mają w głębokim
    > poważaniu Twoje "lepiej" i chcą czegoś więcej niż tylko strony z numerem
    > telefonu.

    Ludzie niestety są zmuszeni do ściągania tego "czegoś więcej"
    z braku wyboru, i to jeszcze z użeraniem się z niedziałaniem strony
    która koniecznie usiłuje przebić ochronę NoScriptów, AdBlocków
    i innych takich, zapobiegających pracowicie geolokacji i podobnym.
    Wgranych przez ludzi (statystyki na stronie Mozilli przykładowo).
    Niestety, na marketoidów "ludzie" mają wpływ umiarkowany, czy
    to przy usiłowaniu ogłuszenia w markecie czy oślepienia i rozregulowania
    układu nerwowego na stronie www.

    pzdr, ludź

  • 73. Data: 2014-08-05 01:19:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > która koniecznie usiłuje przebić ochronę NoScriptów, AdBlocków
    > i innych takich, zapobiegających pracowicie geolokacji i podobnym.

    Geolokacja, to akurat pyta grzecznie o zgodę. ;)

> [...]
    > Niestety, na marketoidów "ludzie" mają wpływ umiarkowany, czy
    > to przy usiłowaniu ogłuszenia w markecie czy oślepienia i rozregulowania

    W każdą stronę można przegiąć (ty akurat opisujesz portale żyjące z reklam, a nie
    np. strony rządowe, czy np. korporacyjne). I tylko zauważam, że wprost przeciwnie,
    ludzie mają bardzo duży wpływ na to co "marketoidy" wymyślają, tylko nie taki
    bezpośredni, werbalny. "Marketoidy" jak to nazwałeś, mają swoje statystyki
    i im większa firma, tym lepiej "wiedzą" co i jak. (sprawdzałem do poziomu
    dużej wytwórni muzycznej oraz stacji telewizyjnej).

    Tylko ja akurat piszę o nowoczesnych technologiach, których wykorzystanie akurat
    *zmniejsza* obciążenie łącz (ale także CPU), mimo rosnących wymogów ze strony
    marketingu. Oczekiwanie, że strony nagle powrócą do czysto tekstowej, niczym
    nie skalanej formy jest no sorry, ale naiwnością. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 74. Data: 2014-08-05 09:19:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-04 22:49, Wojciech Bancer wrote:
    > No i właśnie opisałeś zajebisty przykład jak to kiedyś wyglądało i na co
    > cierpiały strony okresu "robimy kompatybilne z idiotycznymi starymi
    > przeglądarkami".

    divy/css kompatybilne ze starymi przeglądarkami ?

    > Możesz chcieć danych kontaktowych osoby (vcard)

    Nie ma.

    , mapy dojazdu (gmap/js lub
    > natywnie)

    Nie ma.

    > wskazówek dojazdu komunikacją miejską (sprzężenie z np. jakdojade.pl).

    Nie ma.

    > Wreszcie możesz chcieć połączyć się wirtualnie przez skype

    Nie ma.

    > umówić wizytę na konkretną godzinę

    Nie ma.

    > , poprosić
    > o opiekę dla osoby niepełnosprawnej i sprawdzić stan swojej sprawy.

    Nie ma.

    Jest za to "thumbnail viewer" i poradnik o ciasteczkach.

    > Ale oczywiście można i w stronę "ja chcę telefon" i chuj.
    > I mieć resztę świata w dupie.

    Jak by jeszcze ta kupa smiecia zassanego przez przegladarke miała
    *JAKIKOLWIEK* sens to byłbym zadowolony. Ale przeglądarka zasysa głównie
    niekompetencje "programisty HTMLa" i "programatora javascriptu".
    Mówię co prawda o tym konkretnym przypadku telefonu do zusu w otwocku,
    ale problem dotyczy całościowo netu a im bardziej profesjonalna strona
    "rządowa" tym więcej gówna a mniej treści. Prawdopodobnie dlatego że
    zbiarają smieciowych programistów z komercji którzy zaczynają pisanie
    strony od zrobienia frameworku do zarabiania na reklamach, podpięcia pod
    facebooka i wydziargania layoutu z precyzją pixelową. A treść to się
    później zrobi.

  • 75. Data: 2014-08-05 11:30:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-05, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > divy/css kompatybilne ze starymi przeglądarkami ?

    A zanim się wciąłeś, to sprawdziłeś chociaż jakie uznałem za stare i od czego
    wziął się cały wątek?

    [...]

    > Nie ma.

    No i powtarzam. Wciąłeś się w dyskusję, wrzuciłeś przykład strony zrobionej
    wg trendów sprzed 8-10 lat, no i czego to ma dowodzić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2014-08-05 13:53:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-04 23:16, Użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > No to poproszę. (Tak, z rozmysłem wycinam Twoje chamskie odzywki rodem
    > z nowoczesnej polityki i czekam kiedy w końcu obronisz lub poprzesz czymś
    > swoją argumentację).

    Wycinając i tendencyjnie zmieniając sens tego co napisałem
    udowadniasz że nie tylko zachowujesz się jak smarkacz ale i
    nim jesteś. A zgodne z trendami nowoczesnej polityki jest
    obraźliwe przypisywanie komuś chamskich odzywek w sposób
    jaki ty to robisz.
    Bardzo chętnie też poznam obronę twoich roszczeń w sprawie pisania
    tego co chciałbyś przeczytać. Czekam.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2014-08-05 14:27:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-05, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

> [...]

    [... ciach troling ...]

    To dostanę nazwę tego programu, czy nie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 78. Data: 2014-08-05 17:38:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-08-05 11:30, Wojciech Bancer wrote:
    > No i powtarzam. Wciąłeś się w dyskusję, wrzuciłeś przykład strony zrobionej
    > wg trendów sprzed 8-10 lat, no i czego to ma dowodzić?

    Postawiłeś tezę:

    "Nowe technologie pozwalają
    na to by przesłać więcej, lepiej wyglądających i lepiej działających stron."

    Otóz uważam ją za gówno wartą. Przykłady antytezy wszedzie. Dynamicznie
    generowany HTML po stronie klienta doprowadził do kompletnego chaosu i
    uniemozliwia wiele rzeczy: od automatycznego indeksowania przez
    wyszukiwarki, przez obsługę na systemach embedded po korzystanie z łącz
    płatnych za bajty. Dynamiczny HTML to tylko przejaw zrzucania mocy
    obliczeniowej z serwerów na klientów. Robią to bo mogą, bo moc
    obliczeniowa klienta rośnie i nikt nie zauważa że dzisiaj by wyświetlić
    "prostą" stronę należy mieć moc obliczeniową klastra sprzed 10-ciu lat...

  • 79. Data: 2014-08-05 18:08:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-08-05, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > obliczeniowa klienta rośnie i nikt nie zauważa że dzisiaj by wyświetlić
    > "prostą" stronę należy mieć moc obliczeniową klastra sprzed 10-ciu lat...

    Przejawem nowoczesnej technologii jest co? Javascript?

    Dla przykładu:
    wolisz transformację przeprowadzoną Javascript, realizowaną przez CPU,
    czy sprzętową, przez CSS3/procesor graficzny? Wolisz zestawy danych przesyłane
    za każdym razem, czy możliwość przechowywania konkretnych danych/preferencji
    w local storage?

    Wolisz przesyłane dane realnie pod Twoje urządzenie (adaptive design),
    czy siane layouty tabelkowo-divowe z ciętymi obrazkami symulującymi efekty
    graficzne?

    Bo ja właśnie o tym. "Dynamiczny HTML" w ujęciu jakim to opisujesz, to tak
    na początku wieku był nowoczesny i był na to hype (razem z flashem).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 80. Data: 2014-08-05 21:52:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-05 14:27, Użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > To dostanę nazwę tego programu, czy nie?

    Przestaniesz zmieniać treść mojej wypowiedzi poprzez tendencyjne
    wycinanie ?
    Obronisz w jakiś sposób swoje bezzasadne roszczenie wobec mnie ?
    Dorośniesz i spoważniejesz ?