  • 1. Data: 2004-09-01 19:09:30
    Temat: Pomiar predkosci predkosciomierzem radiowozu?
    Od: "Info" <i...@a...net.pl>

    Witam,

    Czy jest mozliwe nalozenie mandatu za przekroczenie predkosci ktore zostalo
    pomierzone... predkosciomierzem radiowozu policyjnego ktory jedzie za naszym
    autem? Czy tez tego rodzaju pomiar wymaga bezwzglednie pomiaru dokonanego
    przez urzadzenie radarowe/fotoradar/videoradar (i to z aktualna
    homologacja)?

    Jak to wyglada w prawodastwie polskim i... byc moze ktos sie orientuje jakie
    przepisy w tej mierze obowiazuje w Niemczech?
    Ostatnio taki wlasnie przypadek zdarzyl mi sie na Berliner Rignu. Moment
    nieuwagi, brak monitoringu lusterka wstecznego i... za chwile zatrzymal mnie
    niemiecki radiowoz. Panowie stwierdzili, ze ograniczenie bylo takie, ja
    jechalem tyle a tyle, a poniewaz nie maja przy sobie zadnego urzadzenia
    radarowo-fotograficznego daja mi tolerancje nie 10 a 20% i policzyli od
    takiej predkosci mandat.

    Od mandatu oczywiscie przysluguje odwolanie. Pytanie tylko czy mieli prawo
    dokonac tak watpliwego pomiary czy cala sprawa jest dmuchana i polega na
    prostym wykorzystaniu niewiedzy obcokrajowca?

    Przy tej okazji zaczolem sie tez zastanawiac jak to jest w Polsce. Czesto
    wszak widzimy samochody ktore boja sie wyprzedzic radiowoz chocby to byla
    nawet sluzba wiezienna ;) Za chwile jedzie za takim radiowozem caly sznurek
    zastraszonych kierowcow i ciagnie sie taka kawalkada 20km/h przez miasto...
    Obawy uzasadnione czy nie? Moze stroz prawa domniemywac na podstawie swojego
    predkosciomierza jak szybko porusza sie inny samochod czy tez nie? Swoja
    droga... ciekawe kto by wtedy Policji homologowal predkosciomierze... :D

    Poz,

    S.

  • 2. Data: 2004-09-01 19:42:28
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jak to wyglada w prawodastwie polskim i... byc moze ktos sie orientuje jakie
    > przepisy w tej mierze obowiazuje w Niemczech?

    U nas jest tak, ze to sad decyduje komu uwierzyc ... a ze w wiekszosci
    wierza policji, bo to przeciez nieskazitelni stroze prawa, to raczej
    ciezko jest wygrac ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-09-01 19:57:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Info" <i...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    Pewnie z roku temu był temat wałkowany. Proponuje w googlach na tej grupie
    poszukać, bo wątek był bardzo obszerny.

  • 4. Data: 2004-09-01 20:05:56
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Info napisał(a):
    > przez urzadzenie radarowe/fotoradar/videoradar (i to z aktualna
    > homologacja)?

    Potrzebna jest nie tyle homologacja, co legalizacja.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2004-09-02 07:47:42
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 1 wrz o godzinie 21:09, na pl.soc.prawo, Info napisał(a):

    > Ostatnio taki wlasnie przypadek zdarzyl mi sie na Berliner Rignu. Moment
    > nieuwagi, brak monitoringu lusterka wstecznego i...
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    To wyrażenie mi się baaaaaaardzo podoba :D

    > Od mandatu oczywiscie przysluguje odwolanie.

    Jesteś pewien?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-09-02 09:12:41
    Od: "Info" <i...@a...net.pl>

    > Jesteś pewien?

    oczywiscie, ze tak. jak od wiekszosci decyzji urzedowych i w tym wypadku
    jest sciezka odwolawcza. w tym konkretnym przypadku na blankiecie mandatu
    niemieckiego stoi jak wol - 2 tygodnie na odwolanie.

  • 7. Data: 2004-09-04 08:39:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 1 wrz o godzinie 21:09, na pl.soc.prawo, Info napisał(a):
    [...]
    >+ > Od mandatu oczywiscie przysluguje odwolanie.
    >+
    >+ Jesteś pewien?

    Sugerujesz iż zależy to od poziomu praworządności (a przynajmniej:
    jakości legalizmu, zarówno w częsci dotyczącej legalizacji czyli
    stanowienia - jak i przestrzegania) w danym kraju ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd