  • 1. Data: 2004-09-01 17:23:26
    Temat: Proszę o pomoc!!! Długie :-(
    Od: "Okoń" <S...@w...pl>

    Witam!

    Moja sprawa o tak zwane zasiedzenie toczy się już czwarty rok. Wszystkie
    sprawy odbywają się zaoczne nikt nie chce wysłuchać moich racji. Działkę
    zakupili rodzice w 1954 roku aktem notarialnym. Sprzedający przekazał im też
    swój akt notarialny z 1939 roku. (Jestem w jego posiadaniu) Sąd uznał abym
    przedstawił
    adres właściciela z przed roku 1939 lub adres jego spadkobierców ewentualnie
    spadkobierców ich spadkobierców. Następnie adres tych właścicieli z 1939
    roku lub ich spadkobierców. Motywuje to tym, że są oni wymienieni w księdze
    wieczystej. Działka ma powierzchnię 300 m kwadratowych i mały domek. Rodzice
    od dawna nie żyją. Mieszkam tam od 1956r. Mam księgę meldunkową
    potwierdzającą ten fakt. Na mapie dołączonej do sprawy jest naniesionych 27
    działek. Wszystkie są ogrodzone i zabudowane. Ja chodząc osobiście od
    budynku do budynku i spisałem nazwiska ich właścicieli. Dwie działki mają
    akty notarialne reszta wpis do księgi wieczystej, bądź dokument sądowy
    zezwalający na wpis. Sąd domaga się jednak
    adresów poprzednich właścicieli lub ich spadkobierców wymienionych w księdze
    wieczystej
    Są to setki osób. Mnie nie stać na pobranie tych adresów w CBA. (jeden adres
    30 zł) Teraz Sąd w swoim postanowieniu "zlitował" się i wezwał mnie do dania
    ogłoszeń w gazecie ogólnopolskiej i Monitorze Sądowym. Przedstawiłem dowód w
    postaci trzech spraw prowadzonych z tej samej księgi wieczystej nijako
    równolegle, zakończonych prawomocnym wyrokiem gdzie nie było wymogów setek
    osób i ich adresów. (W jednej z tych spraw wystarczyła lista uczestników ta
    sama którą ja przedstawiłem bez żadnych ogłoszeń) Co mam robić? Dać się
    zmiękczyć, zapożyczyć i spełnić żądanie pani sędzi? Będąc u prezesa
    próbowałem się powołać na dowody w postaci tych trzech spraw, uzyskałem
    odpowiedź, że wszystkie były przeprowadzone niewłaściwie. :-( Jedną z tych
    spraw prowadziła nawet ta sama pani sędzia wystarczył jej : adres trzech
    właścicieli i kilkanaście nazwisk nie związanych ze sprawą zamieszkałych
    całkiem gdzie indziej. CBA nie było w stanie 9 z nich lokalizować miejsca
    pobytu) Co dalej? :-(
    Serdecznie pozdrawiam!
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-09-01 17:31:52
    Temat: Re: Proszę o pomoc!!! Długie :-(
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2004 19:23:26 +0200, Okoń <S...@w...pl> napisał:

> [...]
    > sprawy odbywają się zaoczne nikt nie chce wysłuchać moich racji. Działkę
    > zakupili rodzice w 1954 roku aktem notarialnym.

    To co chcesz zasiadywać? Przy dziale spadku cię pominieto? Zostałeś
    wydziedziczony?

> [...]
    > Następnie adres tych właścicieli z 1939
    > roku lub ich spadkobierców. Motywuje to tym, że są oni wymienieni w

    Sąd ma obowiązek zawiadomić wszystkich uczetników postępowania. W tym
    przypadku właścicieli nieruchomości.

    > Teraz Sąd w swoim postanowieniu "zlitował" się i wezwał mnie do dania
    > ogłoszeń w gazecie ogólnopolskiej i Monitorze Sądowym.

    i 600 zł zaliczki, tak? Prawidłowo postapił.

> [...]
    > setek osób i ich adresów. (W jednej z tych spraw wystarczyła lista
    > uczestników ta sama którą ja przedstawiłem bez żadnych ogłoszeń)

    To nie są żadne dowody. I to co sąd zrobił w innej sprawie nie ma żadnego
    znaczenia. To nie USA.

    > Co mam robić? Dać się
    > zmiękczyć, zapożyczyć i spełnić żądanie pani sędzi?

    Nie spełnić żądanie sedzi tylko wykonać postanowienie sądu, które nie jest
    żadnym widzimisie sądziego

    > Będąc u prezesa
    > próbowałem się powołać na dowody w postaci tych trzech spraw, uzyskałem
    > odpowiedź, że wszystkie były przeprowadzone niewłaściwie.

    Bo były prowadzone niewłaściwie.

> [...]
    > właścicieli i kilkanaście nazwisk nie związanych ze sprawą zamieszkałych
    > całkiem gdzie indziej. CBA nie było w stanie 9 z nich lokalizować

    A tak dodatkowo. Jeżeli Twoi rodzice kupili nieruchomośćnotarialnie to
    dlaczego prowadzisz postępowanie o zasiedzienie ich majątku a nie
    postępowanie spadkowe? Dlaczego nie wpisano rodziców do KW?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 3. Data: 2004-09-01 18:49:17
    Od: "Okoń" <S...@w...pl>

    Witam!
    Dzięki za pomoc. Ja mam przeprowadzoną sprawę spadkową. Jestem tak zwanym
    zarządzającym. Od tego uiściłem podatek. Mam prawomocny wyrok sądu w tej
    sprawie. Jestem jedynym spadkobiercą. Zaliczka wynosi tysiąc złotych, no
    trudno muszę się z tym pogodzić. Powiedz mi tylko czy poprzedni właściciele
    tej działki lub ich spadkobiercy są uczestnikami w tej sprawie skoro mam oba
    akty notarialne. Po zatem kogo Sąd chce szukać poprzez ogłoszenia. To trudno
    mi jest zrozumieć. :-( Skoro podałem wszystkich na dzień dzisiejszy
    prawowitych właścicieli ich adresy są zgodne z przedstawioną mapką.? Ile
    lat Twoim zdaniem może potrwać jeszcze ten proces? Co się tyczy zaś wpisów
    do ksiąg wieczystych, to w latach pięćdziesiątych nie była mile widziana
    tak zwana własność prywatna, a głód mieszkań zmuszał nijako co
    odważniejszych do zawierania transakcji u notariusza. Domki stawiano bez
    planów po cichu. (taki pokoik z kuchenką to był luksus) Władze przymykały na
    to oko.
    Serdecznie dziękuję za odzew w dręczącej mnie sprawie
    Pozdrawiam!
    Andrzej.

  • 4. Data: 2004-09-01 18:59:29
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Okoń napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > to oko.
    > Serdecznie dziękuję za odzew w dręczącej mnie sprawie

    Według mnie jeśli masz akt notarialny nabycia tej działki przez rodziców plus
    postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku po rodzicach, a fakt nabycia nie
    został ujawniony w księdze wieczystej to nie powinieneś występować o zasiedzenie
    (bo jesteś właścicielem), lecz z powództwem określonym w art. 10 ustawy z dnia 6
    lipca 1982 roku o księgach wieczystych i hipotece (Dz. U z 2001 roku, nr 124,
    poz. 1361 z późniejszymi zmianami). Pozwanymi winny być osoby ujawnione w
    księdze wieczystej.
    O zasiedzenie tylko wtedy gdy nabycie w latach piendziesiatych nie było ważne. A
    wtedy rzeczywiście bez wezwania wszystkich zainteresowanych postępowanie nie
    może się odbyć.
    Trzeba dokładnie znać stan faktyczny by się racjonalnie wypowiadać. Podawany
    przez Ciebie stan faktyczny nie jest do końca logiczny.
    Skonsultuj się w realu z jakimś adwokatem lub radcą prawnym.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-09-01 20:42:40
    Od: "Okoń" <S...@w...pl>

> [...]
    > przez Ciebie stan faktyczny nie jest do końca logiczny.
    > Skonsultuj się w realu z jakimś adwokatem lub radcą prawnym.

    Witaj!
    Dzięki za podpowiedź. Akt notarialny jest w porządku.
    Mam pokwitowanie opłacenia podatku. Nikt nigdy nie wnosił żadnych roszczeń.
    Ten sam notariusz sporządzał akty własności i innych osób z tej samej
    księgi. Już wycofywał się nie będę. W ciągu całego procesu sprawa była tylko
    raz zawieszona. Sąd odwoławczy stwierdził, że winę za ten stan rzeczy ponosi
    sędzia. Dlaczego trwa to tak długo? Podtrzymaliście mnie na duchu mam
    nadzieję że nie pozostało mi nic innego tylko być dobrej myśli i czekać,
    czekać, czekać.....
    ( Dziwi mnie dlaczego sąd przyjął te wszystkie sprawy? )
    Jeszcze jedno czy sąd zwróci mi pieniądze za sprawę odwoławczą skoro
    orzeczono niedopatrzenie pani sędzi?
    Jak to może być iż decydować o tym ma ta pani? Jeszcze raz dziękuję!
    Pozdrawiam!
    Andrzej.