    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja i jej odpowiedzialność
    Date: Mon, 13 May 2019 18:02:17 +0200

    dyskusyjnych:nDsBE.146410$m...@f...ams1...
    On 2019-05-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >E, jeśli szli rzetelnie po instrukcji to będzie kłopot i nie bedzie
    >wina policji. Ale pewnie wielu nie szło, bo to wyglądało na akcje
    >środowiska typu script kiddies. Z tym, że przy jednarazowym
    >incydencie
    >może nadal być spory kłopot.

    Ale piszesz o tych bombach, czy koszulkach ?

    Z bombami maja KK, duza kara mozliwa - to im sie chwali, ze łapią
    "dowcipnisiow".

    Z koszulkami - nie wiem o ktora sprawe chodzi, ale tak jakos mi sie
    nie wydaje, zeby szeregowy kulson podejmowal takie decyzje.
    No chyba, ze na goracym uczynku zobaczy.

    ale taka sprawa
    https://natemat.pl/234251,zatrzymanie-dziennikarki-a
    nny-rokicinskiej-policja-to-byla-pomylka
    https://wiadomosci.dziennik.pl/media/artykuly/571685
    ,policja-w-domu-dziennikarki-trojki.html

    "Zapewnia ona, że funkcjonariusze weszli do mieszkania bez nakazu
    prokuratora czy sędziego bo okoliczności wskazywały na to, że jest
    pilna potrzeba wykonania takich czynności. Rzeczniczka wyjaśnia, że
    nie można jeszcze mówić o błędzie funkcjonariuszy, bo trwa wyjaśnianie
    sprawy."

    W takim przypadku prokurator wystawia nakaz w ciagu 2 tygodni ... a
    jak nie wystawi ?
    Bo niby dlaczego mialby wystawic nakaz przeszukania omylkowego adresu
    ?

    To co - automatycznie wszczyna sledztwo o przekroczeniu uprawnien ?

    J.