  • 21. Data: 2016-06-17 10:01:00
    Temat: Re: Polecenie firmy a procent od wartości umowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 09:32:52 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > A nawet jakby było, to znaczy że nie wybrał oferty
    najkorzystniejszej
    > (bo ta wynosiła by 90%, gdyby nie 10% łapówki, za którą przecież ty
    > zapłaciłbyś).

    Mógł mieć specjalny rabat, dostępny tylko dla niego (rodzina). Bez
    jego pośrednictwa (bezpośrednio) nieosiągalny. Miałem do czynienia z
    takimi sytuacjami.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2016-06-17 10:14:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 10:01, Marek pisze:
    > najkorzystniejszej
    >
    > Mógł mieć specjalny rabat, dostępny tylko dla niego (rodzina). Bez jego
    > pośrednictwa (bezpośrednio) nieosiągalny. Miałem do czynienia z takimi
    > sytuacjami.

    To zupełnie bez sensu - po co wydawać 90+10 i rozbijać na dwa stosunki,
    skoro można mieć to samo za 100.

    Poza tym rozmawiamy o zasadzie ogólnej, a nie o jakiś szczególnych
    przypadkach, że brat bratu coś, tylko o fakcie, że jak twój pracownik
    zbiera działki pod stołem, to raczej dlatego, żeby sobie, a nie tobie
    zrobić dobrze.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2016-06-17 11:08:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 10:14:16 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    pracownik
    > zbiera działki pod stołem, to raczej dlatego, żeby sobie, a nie

    Ależ właśnie omawiana sytuacja jest szczególnym przypadkiem, okazją z
    której chce skorzystać autor zapytania.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-06-17 11:19:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 11:08, Marek pisze:
    > pracownik
    > tobie
    >
    > Ależ właśnie omawiana sytuacja jest szczególnym przypadkiem, okazją z
    > której chce skorzystać autor zapytania.

    Ależ nie. Pośrednik chce wziąć do kieszeni za pośrednictwo X%, więc
    wiadomym będzie, że oferta będzie o X% wyższa (nigdzie nie ma mowy, że
    jego wstawiennictwo będzie skutkowało jakimiś szczególnymi względami).

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-06-17 11:27:52
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 17 Jun 2016 11:19:32 +0200
> [...]

    > wiadomym będzie, że oferta będzie o X% wyższa (nigdzie nie ma mowy, że
    > jego wstawiennictwo będzie skutkowało jakimiś szczególnymi względami).

    No i?
    Za to kupujący zyskuje pewność, że firma polecona jest godna zaufania i go nie
    wyroluje, oraz że zrobi to co chce szybko i sprawnie. Wykonawca usługi też
    zadowolony, bo zyska kolejnego klienta, być może i na kolejne zamówienia. Wszyscy
    zadowoleni, tylko nie Liwiusz. :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń