  • 1. Data: 2016-06-08 23:44:48
    Temat: Prośba o informację
    Od: arek <a...@b...pl>

    Mama zmarła kilka lat temu, ojciec 10 lat wcześniej. Z pewnych względów
    rodzinnych razem z siostrą nie rozpoczęliśmy jeszcze postępowań
    spadkowych. Kilka miesięcy po śmierci Mamy zarządca wspólnoty
    mieszkaniowej zażądał od nas poświadczenia nabycia spadku lub
    potwierdzenia złożenia wniosków w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku.
    Nie zareagowaliśmy na te żądania wychodząc z założenia, że zarządca
    nieruchomości nie ma podstaw prawnych do zmuszania nas abyśmy pilnie
    uregulowali status prawny mieszkania pozostawionego po rodzicach.
    Oczywiście wszystkie wymagane opłaty na rzecz zarządcy i wspólnoty są
    regulowane. Kilka dni temu zarządca w pismach do właścicieli mieszkań
    wzywa ich wszystkich ( pomijając nas - ustawowych spadkobierców) do
    zagłosowania na uchwałę w sprawie skierowania do sądu wniosku o
    stwierdzenie nabycia spadku po naszych zmarłych rodzicach ( zaskoczeni
    sąsiedzi rodziców powiadomili nas o tej uchwale).
    Proszę o informacje, czy firma zarządzająca wspólnotą mieszkaniową ma
    prawo do przedstawionych powyżej działań.

    --
    dziękuję za pomoc
    arek

  • 2. Data: 2016-06-09 00:17:35
    Temat: Re: Prośba o informację
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-06-16 o 23:44, arek pisze:

    > Proszę o informacje, czy firma zarządzająca wspólnotą mieszkaniową ma
    > prawo do przedstawionych powyżej działań.

    Skoro chcą za niego zapłacić? Kto bogatemu zabroni. O ile pamiętam,
    wniosek o nabycie spadku może złożyć każdy, kto ma w tym interes prawny.
    Jaki ma wspólnota, to nie wiem, ale pewnie jakiś ma.

  • 3. Data: 2016-06-09 10:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "arek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >postępowań spadkowych. Kilka dni temu zarządca w pismach do
    >właścicieli mieszkań wzywa ich wszystkich ( pomijając nas -

    Wy jestescie dla niego nikim, to czemu mialby was informowac :-)

    >zagłosowania na uchwałę w sprawie skierowania do sądu wniosku o
    >stwierdzenie nabycia spadku po naszych zmarłych rodzicach (
    >zaskoczeni sąsiedzi rodziców powiadomili nas o tej uchwale).

    Ale kto mialby nabyc ? Zarzadca, wspolnota, czy Wy ?

    J.

  • 4. Data: 2016-06-09 18:31:04
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
> [...]
    > Proszę o informacje, czy firma zarządzająca wspólnotą mieszkaniową ma
    > prawo do przedstawionych powyżej działań.

    Zaczne od konca.
    Tak może.
    Sprawę o stwierdzenia nabycie spadku może w sądzie złożyć każdy kto ma w
    tym interes prawny.
    A spółdzielnia/zarzadca zapewne jakiś ma skoro potrzebna jest im
    formalna informacja kto jest spadkobiercą.
    Dlaczego was nie powiadomili?
    Bo formalnie nie wiadomo czy jesteście członkiem wspólnoty czy nie.
    A osob trzecich o sprawach wspolnoty sie nie powiadamia.
    Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

    Ale jak to w Polsce, zamiast wyjaśnic wam po co mu to i przekonać, że ma
    rację to znowu bedzie rozmawiac za pomocą korespondencji.
    Z drugiej strony co miał zrobić jak go olaliście. Ma gadać ze ścianą.

  • 5. Data: 2016-06-09 18:51:18
    Od: <5...@5...185118.invalid> (Tom N)

    witek w

    > On 6/8/2016 4:44 PM, arek wrote:
    > Dlaczego was nie powiadomili?
    > Bo formalnie nie wiadomo czy jesteście członkiem wspólnoty czy nie.
    [...]
    > Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

    Kogo/co pozałatwiać? Podjęcie uchwały?

    > Ale jak to w Polsce, zamiast wyjaśnic wam po co mu to i przekonać, że ma
    > rację to znowu bedzie rozmawiac za pomocą korespondencji.
    > Z drugiej strony co miał zrobić jak go olaliście. Ma gadać ze ścianą.

    Podobno płacą...
    No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
    nie reagował od 10 lat...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2016-06-09 20:29:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-06-16 o 18:51, (Tom N) pisze:

    > Podobno płacą...
    > No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
    > nie reagował od 10 lat...

    Bo widać poprzednio nie było mu to potrzebne, a teraz jest. Nie szykują
    jakiegoś grubszego remontu?

  • 7. Data: 2016-06-10 00:14:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/9/2016 11:51 AM, (Tom N) wrote:
    > witek w

    > [...]
    >
    > Kogo/co pozałatwiać? Podjęcie uchwały?

    Nie.
    Pozalatwiac sprawy spadkowe. Bo narazie to nawet prawa glosu nie maja.

    > Podobno płacą...

    co ma płacenie do spraw formalnych np bycia członkiem wspolnoty lub np
    chocby zwrotu nadpłaty. Formalnie niewiadomo komu oddac kase.

    > No i pytanie skąd zarządca powziął informację o śmierci członków, dlaczego
    > nie reagował od 10 lat...

    Nie wiem skąd powziął. Najwyraźniej powziął.
    Nie reagował bo raz, że mógł się o tym dowiedzieć dopiero teraz, dwa nie
    miał obowiązku reagować dopoki mu to nie bylo potrzebne do czegos.

  • 8. Data: 2016-06-10 11:48:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 09.06.2016 18:31, witek pisze:

    > Jednym slowem to w waszym interesie jest to pozałatwiac.

    Ale 100 zł zaoszczędzili, nie? :) :)

    MJ

  • 9. Data: 2016-06-10 21:36:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 6/10/2016 4:48 AM, Michał Jankowski wrote:

    > Ale 100 zł zaoszczędzili, nie? :) :)
    >
    > MJ

    :)

  • 10. Data: 2016-06-10 23:59:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Albo i lepiej (jakieś poszukiwania przez ogłoszenia, biegli, wypisy).
    Swoją drogą ciekawe, co w przypadku niestawiennictwa uczestników.

    -----