  • 1. Data: 2016-06-14 11:11:49
    Temat: Upomnienie ws. zwrotu
    Od: "Artur" <A...@k...pl>

    Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
    okres czasu, po którym biblioteka lub inna
    wypożyczalnia nie może upominać się na
    podstawie posiadanego pokwitowania
    o zwrot książki lub innej rzeczy?

    Artur

  • 2. Data: 2016-06-14 11:13:13
    Temat: Re: Upomnienie ws. zwrotu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-14 o 11:11, Artur pisze:
    > Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
    > okres czasu, po którym biblioteka lub inna
    > wypożyczalnia nie może upominać się na
    > podstawie posiadanego pokwitowania
    > o zwrot książki lub innej rzeczy?

    Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-06-14 12:12:05
    Od: "Artur" <A...@k...pl>

    > Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

    To znaczy, jeśli pożyczyłem książkę na 30 dni,
    to 31-szego dnia biblioteka już nie ma prawa
    się o nią upomnieć ????

    Artur

  • 4. Data: 2016-06-14 12:12:41
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.06.2016 11:13, Liwiusz pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^

    > Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

    "NIE MOŻE"...

    :)

    MJ

  • 5. Data: 2016-06-14 12:16:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-14 o 12:12, Artur pisze:

    > wiadomości news:njohri$r4u$1@node2.news.atman.pl...

    > To znaczy, jeśli pożyczyłem książkę na 30 dni,
    > to 31-szego dnia biblioteka już nie ma prawa
    > się o nią upomnieć ????

    Rzeczywiście pytasz o okres, po którym nie można się upominać. Zatem nie
    ma takiego okresu, upominać o zwrot można do śmierci.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-06-14 13:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Rzeczywiście pytasz o okres, po którym nie można się upominać. Zatem
    >nie ma takiego okresu, upominać o zwrot można do śmierci.

    A nawet dluzej.

    Tylko ... wedle KC to po 3 czy 10 latach roszczenie sie przedawnia.
    Co nie znaczy, ze ksiazka przechodzi na wlasnosc wypozyczajacego :-)

    Ale biblioteki moze maja jakis specjalny zapis ...

    J.

  • 7. Data: 2016-06-14 14:44:11
    Od: "Artur" <A...@k...pl>

> [...]
    > Co nie znaczy, ze ksiazka przechodzi na wlasnosc wypozyczajacego :-)
    >
    > Ale biblioteki moze maja jakis specjalny zapis ...

    Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
    nie oddał, przed około 30 laty. Nie pamiętam także czy biblioteka
    oddawała pokwitowanie przy zwrocie książki, którego oczywiście
    nie mam.

    Artur

  • 8. Data: 2016-06-14 15:02:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-14 o 14:44, Artur pisze:

> [...]
    > nie oddał, przed około 30 laty. Nie pamiętam także czy biblioteka
    > oddawała pokwitowanie przy zwrocie książki, którego oczywiście

    Upominać się można.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-06-14 16:31:28
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
    > nie oddał, przed około 30 laty.

    To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

  • 10. Data: 2016-06-14 17:50:24
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-06-14 o 16:31, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

    Ruchomości, której nie ma? Raczej nie :)

    Pozdrawiam
    Piotr