  • 1. Data: 2003-11-19 22:08:16
    Temat: Pogryzienie przez psa (porada)
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Dwa tygodnie temu mojego znajomego podczas doręczania przesyłki kurierskiej
    pogryzł pies na prywatnej posesji. Zdarzenie miało miejsce w obecności
    portiera. Pogryziemie zakończyło się wezwaniem policji i pogotowia, które
    opatrzyło rękę zakładając wcześniej dziesięć szwów.
    Policja miała wielkie problemy z ustaleniem własciciela psa (nikt nie chciał
    być jego panem) w końcu ustalono,że właścicielem jest sam właściciel firmy,
    którego tak na marginesie "gówno" obchodziło całe zajście.
    Doradziłem znajomemu, żeby zrobił sobie obdukcję, co niezwłocznie uczynił
    jednocześnie zgłaszając ten fakt na policję. Z obdukcji otrzymał ponad
    siedem dni zwolnienia oraz zalecenie wykonania serii
    zastrzyków ze względu na to, że wynik badania psa nie przesądzał
    jednoznacznie o jego zdrowiu (wściekliźnie).
    Może ktoś ma jakieś doświadczenia, jak teraz poprowadzić sprawę, czy trzeba
    zakładać sprawę z powództwa cywilnego?
    Jakie może dostać odszkodowanie?
    I jeszcze jedno; jeżeli by się dogadał z właścicielem (ewentualnie) to czy
    może wycofać tą sprawę, która została niejako wszczęta z urzędu?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2003-11-19 23:34:12
    Temat: Re: Pogryzienie przez psa (porada)
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bpgpjc$c6$1@news.lublin.pl>, Tomasz wrote:
> [...]
    > zastrzyków ze względu na to, że wynik badania psa nie przesądzał
    > jednoznacznie o jego zdrowiu (wściekliźnie).

    Jeśli jest podejrzenie, że pies mógł być wściekły, to psa poddaje się
    10-cio dniowej obserwacji (albo na stałe u weterynarza, albo się
    doprowadza zwierzaka co jakiś czas). Jeśli był wściekły, to po tym okresie
    pies jest martwy pies. Jeśli nie był, to żyje. Chcesz powiedzieć, że nie
    dało się ustalić czy pies ten był martwy czy żywy?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-11-22 11:07:03
    Od: Zbigniew Bober <z...@o...pl>

    Tomasz wrote:

    (ciach)
> [...]
    > I jeszcze jedno; jeżeli by się dogadał z właścicielem (ewentualnie) to czy
    > może wycofać tą sprawę, która została niejako wszczęta z urzędu?

    Karnie będzie odpowiadała osoba, której w danym momencie powierzono opiekę
    nad psem (art. 77 kw - postępowanie z urzędu i nie można tego wycofać).
    Co do odszkodowania za pogryzienie, to oczywiście z powództwa cywilnego i to
    można w każdej chwili wycofać.

    Pozdrawiam,
    Zbyszek Bober