  • 1. Data: 2003-11-19 21:21:45
    Temat: strona www a ochrona danych osobowych
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    Pracodawca zakłada stronę www będącą wizytówką zakładu pracy. Na tej stronie
    zamieszcza listę pracowników. Czy może to zrobić bez ich (pisemnej) zgody?
    Przecież ujawnia gdzie konkretna osoba pracuje.

    przepraszam, jesli było, ale coś nie mogę wygooglac, a języka tej ustawy nie
    rozumiem.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-11-19 23:21:22
    Temat: Re: strona www a ochrona danych osobowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli napisze tylko Jan Kowalski, to i tak nie wiadomo o kogo chodzi.
    Jeśli umieści zdjęcie, to musi mieć Twoją zgodę, co wynika z prawa
    autorskiego (ochrona wizerunku).

  • 3. Data: 2003-11-20 08:39:19
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    chyba wczoraj źle szukałem, już wiem - nie może

    J.

  • 4. Data: 2003-11-21 15:51:39
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Jarek" <t...@W...pl> wrote in message
    > chyba wczoraj źle szukałem, już wiem - nie może
    Dobrze wiesz, nie może, bo byłoby to przekroczenie celu, w jakim zbierał
    dane. No chyba że jesteś pracownikiem do spraw kontaktów zewnętrznych
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 5. Data: 2003-11-23 21:22:11
    Od: "Astario" <a...@p...onet.pl>

    > "Jarek" <t...@W...pl> wrote in message
    > Dobrze wiesz, nie może, bo byłoby to przekroczenie celu, w jakim zbierał
    > dane.  No chyba że jesteś pracownikiem do spraw kontaktów zewnętrznych

    Ta ustawa jest strasznie bezmyślnie napisana, ale dla mnie taka lista na
    stronie WWW nie musi być w sprzeczności w ustawą o ochronie d.o. - zależy, co
    będzie zawierać. Jeśli jest to lista: imię, nazwisko, komórka organizacyjna, nr
    telefonu, to wg mnie nie. Nie są to cechy wyliczone w ustawie, natomiast są one
    związane z wykonywaniem pracy na rzecz pracodawcy. Gdyby to było wykształcenie,
    data urodzenia - to co innego. Pracodawca przenosi pracownika do innego działu
    i zmienia telefon - i te dane już uległy zmianie. Natomiast danych osobowych,
    które są twoimi cechami, nie jest w stanie ci zmienić np. daty urodzenia. Tzn.
    może zmienić wykształcenie - na wyższe, jeśli wyśle cię na studia na własny
    koszt, ale nie o to chodzi. Te ustawowe "wszelkie dane" dotyczące
    zidentyfikowanej osoby mają być właśnie danymi związanymi z jej cechami. Czy
    np. w firmie, gdy dyrektor departamentu informatyki zażyczy sobie listy
    pracowników i liczby komputerów (służbowych) posiadanych przez poszczególne
    osoby (załóżmy, że doszło do niekontrolowanego pobierania komputrów z magazynu
    i część osób ma po 2, 3 albo i 4 na stanie) - jeśli w takim zestawieniu przy
    twoim nazwisku pojawi się cyfra "2", to jest to dana osobowa? Absurd - dla
    mnie, czy dla GIODO też- mam nadzieję, ale kto wie ....

    Pozdrawiam

    Astario

  • 6. Data: 2003-11-24 21:08:50
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Astario" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeśli jest to lista: imię, nazwisko, komórka organizacyjna, nr
    > telefonu, to wg mnie nie. Nie są to cechy wyliczone w ustawie

    Skoro zgodnie z ustawą dane osobowe to
    "wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej" A pkt 2 wymienia tylko możliwości
    identyfikacji pośrednio, żeby zdefiniować rzecz dla wielu osób
    niezrozumiałą.
> [...]
    Tzn.
    > może zmienić wykształcenie - na wyższe, jeśli wyśle cię na studia na

    Imienia i nazwiska też Ci zmienić nie może.
    >Te ustawowe "wszelkie dane" dotyczące
    > zidentyfikowanej osoby mają być właśnie danymi związanymi z jej cechami.
    Wszelkie to wszelkie, a nie niektóre.

    >Czy
    > np. w firmie, gdy dyrektor departamentu informatyki zażyczy sobie listy
    > pracowników i liczby komputerów (służbowych) posiadanych przez

    Nie mówimy o wewnętrznym funkcjonowaniu firmy, tylko o udostępnianiu danych
    jej pracowników na zewnątrz. Są osoby, w przypadku których to jest
    uzasadnione, a są takie, w przypadku których nie jest.
    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2003-11-24 21:32:23
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > "Jarek" <t...@W...pl> wrote in message
    > Dobrze wiesz, nie może, bo byłoby to przekroczenie celu, w jakim zbierał
    > dane.

    Czyli na stronie lubelskiego Kuratorium Oświaty są nielegalne informacje:
    http://www.kuratorium.lublin.pl/
    W dziale "organizacja kuratorium".

  • 8. Data: 2003-11-24 22:54:09
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    > Czyli na stronie lubelskiego Kuratorium Oświaty są nielegalne informacje:
    > http://www.kuratorium.lublin.pl/
    > W dziale "organizacja kuratorium".

    Niekoniecznie jeśli wymienione tam osoby udzieliły zgody za opublikowanie
    tych danych.
    wygooglałem sobie coś takiego:
    "(...) GIODO podkreślił, że imię i nazwisko nauczyciela w
    połączeniu z dokładną nazwą i adresem szkoły, w
    której jest zatrudniony pozwala na identyfikację
    osoby, której dane dotyczą. Do przetwarzania
    takich danych stosuje się więc wszystkie reguły
    określone w ustawie o ochronie danych
    osobowych(...)"
    jest to zawarte w raporcie z 2002 r który jest tu
    http://www.giodo.gov.pl/mat_inf_1.htm
    skoro dotyczy to nauczycieli, to innych pracowników chyba też

    Jarek

  • 9. Data: 2003-11-24 23:21:32
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jarek <t...@W...pl> napisał(a):

    > Niekoniecznie jeśli wymienione tam osoby udzieliły zgody za opublikowanie
    > tych danych.

    No nie wiem, czy muszą. Petent ma prawo znać strukturę urzędu i wiedzieć, do
    kogo z jaką sprawą.
    Ja bym to podciągnął pod art. 23 ust. 1 p. 4 lub 5 u.d.o.
    Są jakieś orzeczenia w podobnych sprawach?

    Zgoda pracownika i tak byłaby zgodą wymuszoną.
    - Proszę podpisać, bo taka jest koncepcja firmy. Jak nie, to musimy się
    pożegnać.

  • 10. Data: 2003-11-25 09:33:33
    Od: "Jarek" <t...@W...pl>

    > No nie wiem, czy muszą. Petent ma prawo znać strukturę urzędu i wiedzieć,
    do
    > kogo z jaką sprawą.
    strukturę tak, ale pełny skład osobowy z personaliami to nie jestem taki
    pewien.

    > Ja bym to podciągnął pod art. 23 ust. 1 p. 4 lub 5 u.d.o.
    tam jest słówko "niezbędne" - więc trzeba by wykazać czy faktycznie takie
    jest?

    > Są jakieś orzeczenia w podobnych sprawach?
    trochę znalazłem, ale najcelniejsze wydało mi się to, które podałem

    > Zgoda pracownika i tak byłaby zgodą wymuszoną.
    > - Proszę podpisać, bo taka jest koncepcja firmy. Jak nie, to musimy się
    > pożegnać.
    tak to można wszystko...

    Jarek