  • 1. Data: 2006-05-12 09:08:18
    Temat: Podpis a prawo
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Witam,

    Chcialbym sie dowiedziec, jak moge rozwiazac problem z podpisaniem umowy.
    Zalozmy, ze chcialbym podjac wspolprace z biurem tlumaczen, portalem
    internetowym czy jakakolwiek inna prace, ktora jestem w stanie wykonywac
    zdalnie - u siebie w domu, ale dla firmy ktora znajduje sie na drugim koncu
    Polski. Czy jest jakas mozliwosc elektronicznego podpisania przeze mnie
    umowy, czy na chwile obecna w Polsce *musze* przynajmniej raz pojechac nawet
    tych 10+ godzin pociagiem w jedna strone tylko po to, by zlozyc parafke na
    umowie tak, zebym byl oficjalnie zatrudniony? Jest mozliwe zalatwienie tych
    wszystkich formalnosci droga internetowa, czy - jeszcze - nie...?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    pozdrawiam,
    Joten

  • 2. Data: 2006-05-12 09:21:50
    Temat: Re: Podpis a prawo
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

> [...]
    > zlozyc parafke na umowie tak, zebym byl oficjalnie zatrudniony? Jest
    > mozliwe zalatwienie tych wszystkich formalnosci droga internetowa, czy -

    zaznaczam ze nie znam sie na tym, ale czy nie mozna wysłac tego pocztą ??

  • 3. Data: 2006-05-12 09:29:10
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Joten" <j...@j...joten> naskrobał/a w

    > ale chcialbym sie dowiedziec czy istnieje w Polsce jakas procedura
    > umozliwiajaca mi podpisanie umowy, calkowicie waznej w swietle
    > prawa, od poczatku do konca w formie elektronicznej.

    Tak.

  • 4. Data: 2006-05-12 09:31:00
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "Konrad Rokicki" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zaznaczam ze nie znam sie na tym, ale czy nie mozna wysłac tego pocztą ??

    Jest to jakies wyjscie, niemniej troche niebezpieczne - znajac to, jak PP
    traktuje przesylki. Oczywiscie w gre wchodzi jeszcze kurier, ale chcialbym

  • 5. Data: 2006-05-12 09:40:00
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > "Joten" <j...@j...joten> naskrobał/a w

    > Tak.

    A czy sprawiloby Ci problem podzielenie sie ze mna wiedza dotyczaca zarowno
    nazwy tejze procedury jak i jej przebiegu? :)
    Z gory dziekuje.

    --
    pozdrawiam,
    J.

  • 6. Data: 2006-05-12 09:45:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Joten" <j...@j...joten> naskrobał/a w

    > A czy sprawiloby Ci problem podzielenie sie ze mna wiedza dotyczaca
    > zarowno nazwy tejze procedury jak i jej przebiegu? :)

    Się to nazywa podpis elektroniczny.
    Dokumenty podpisane takim certyfikowanych podpisem są równorzędne
    dokumentom z podpisem własnoręcznym.

  • 7. Data: 2006-05-12 09:53:48
    Od: "Joten" <j...@j...joten>

    > Się to nazywa podpis elektroniczny.

    A skad mozna go zdobyc?

    --
    pozdrawiam,
    J.

  • 8. Data: 2006-05-12 09:58:26
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Joten" <j...@j...joten> naskrobał/a w news:44645b21$1@news.home.net.pl:

    > A skad mozna go zdobyc?

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=p
    odpis+elektroniczny&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

  • 9. Data: 2006-05-12 11:24:56
    Od: "MarlonB" <|p|i|e|c|h|u|1|@GIN_SPAMERZEwp.pl>

    "Joten" <j...@j...joten> wrote in message
    > Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A skad mozna go zdobyc?

    Np:
    http://www.signet.pl/

    Jest to jedno z paru urzędów certyfikacyjnych, u których można kupić
    certifikat, Wszelkie informacje sa tam jasno okreslone. Z tego co wiem prawo
    w Polsce definiuje podpis elektroniczny, jako równy z podpisem odręcznym,
    wiec teoretycznie nie ma z tym problemu.

    Pozdrawiam

    M.

  • 10. Data: 2006-05-12 11:45:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Joten napisał(a):
    > Użytkownik "Konrad Rokicki" <r...@w...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Jest to jakies wyjscie, niemniej troche niebezpieczne - znajac to, jak PP
    > traktuje przesylki.

    Nie wiem czego się obawiasz. Przecież umowa nawet jak zaginie (a jednak
    ginące przesyłki należą do mniejszości) to można ją wydrukować i wysłać
    ponownie.

    Sam wielokrotnie podpisuję umowy o dzieło zdalnie: drukuję w 2 egz.
    podpisuję oba, wysyłam. Druga strona podpisuje, odsyła mi jeden egzemplarz.

    Poza tym, chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby wysłać skan podpisanej
    umowy, a nawet potraktować e-mail jako umowę (tutaj dużą rolę ma kwestia
    zaufania stron do siebie). Ostatecznie umowa może być nawet ustna.

    Pisemny musi być tylko rachunek do umowy, który wysyłasz zlecającemu i
    na podstawie którego otrzymujesz wynagrodzenie.

    p. m.