  • 1. Data: 2005-12-07 15:17:17
    Temat: Poczta uszkodziła pzawartość przesyłki
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam
    Dostałem awizo. że otrzymałem paczkę, która uległa uszkodzeniu (przedmioty
    szklane - rozbite)
    To była realizacja zamówienia ze sklepu internetowego - towar zapłacony
    przelewem.
    Co teraz zrobić w tej sprawie by nie stracić?

    pzdr greo

  • 2. Data: 2005-12-07 15:33:14
    Temat: Re: Poczta uszkodziła pzawartość przesyłki
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu g...@p...onet.pl porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > przelewem.
    > Co teraz zrobić w tej sprawie by nie stracić?
    Czy przesylka byla w jakis sposob ubezpieczona?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-12-07 15:59:59
    Od: g...@p...onet.pl

    Nie była ubezpieczona.
    Jeszcze jedno pytanie:
    Czy powinienem mieć roszczenie do Poczty czy do wysyłającego?

  • 4. Data: 2005-12-07 16:27:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > Nie była ubezpieczona.
    > Jeszcze jedno pytanie:
    > Czy powinienem mieć roszczenie do Poczty czy do wysyłającego?

    Kto określił sposób wysyłki? Ty czy sprzedający? Czy istniała możliwość
    wyboru wysyłki (droższej) przesyłki ubezpieczonej?

    M.

  • 5. Data: 2005-12-07 18:21:22
    Od: zly <b...@p...fm>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Kto określił sposób wysyłki? Ty czy sprzedający? Czy istniała możliwość
    > wyboru wysyłki (droższej) przesyłki ubezpieczonej?

    Czy to powinno miec jakies znaczenie?? Poczta wziela kase za wykonanie
    uslugi i usluge bardzo powaznie spartolila... :/

    marcin

  • 6. Data: 2005-12-07 19:20:12
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "zly" <b...@p...fm> wrote in message

    > Czy to powinno miec jakies znaczenie?? Poczta wziela kase za wykonanie
    > uslugi i usluge bardzo powaznie spartolila... :/

    poczta wzięła kasę - pytanie od kogo wzięła kasę i przed kim odpowiada.
    Pytanie także, kto nie wywiązał się z umowy względem kupującego - poczta,
    czy sprzedawca, który jeśli wykonuje dostawę za pośrednictwem poczty,
    odpowiada za jej czyny względem kupującego. Jeśli zaś sprzedawca wysłał
    towar na zlecenie kupującego (kodeksowo świadczenie spełnić winien wg swojej
    siedziby / miejsca zamieszkania), wtedy za poczynania poczty
    odpowiedzialności nie ponosi, a roszczenie do poczty ma kupujący.

    pozdrawiam
    W,

  • 7. Data: 2005-12-07 19:21:54
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    zly napisał(a):
    > Czy to powinno miec jakies znaczenie?? Poczta wziela kase za wykonanie
    > uslugi i usluge bardzo powaznie spartolila... :/
    Ale jesli byla mozliwosc wykupienia drozsze, ubezpieczonej przesylki i
    sie tego nie zrobilo to mozna miec pretensje tylko do siebie (jaka
    poczta jest kazdy wie)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-12-07 20:31:31
    Od: "marek" <n...@f...spam>

    > Czy to powinno miec jakies znaczenie?? Poczta wziela kase za wykonanie
    > uslugi i usluge bardzo powaznie spartolila... :/

    Od dluzszego czasu w cenniku poczty nie ma opcji "ostroznie", a na pytanie
    co mam w takim razie zrobic aby delikatne przedmioty nie zostaly uszkodzone
    podczas transportu pada zawsze odpowiedz: to obowiazkiem nadawcy jest takie
    zabezpieczenie przesylki, aby nie ulegla uszkodzeniu. I tyle jesli chodzi o
    odpowiedzialnosc poczty

    mk

  • 9. Data: 2005-12-07 21:19:19
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    zly napisał(a):

    > Czy to powinno miec jakies znaczenie?? Poczta wziela kase za wykonanie
    > uslugi i usluge bardzo powaznie spartolila... :/

    Ma znaczenie. Bo jezeli ktos nie zapakowal w sposob zapewniajacy ochrone
    i nie oplacil traktowania przesylki jako ostrozna to coz...

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-12-07 21:21:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wirtualna napisał(a):

> [...]
    > siedziby / miejsca zamieszkania), wtedy za poczynania poczty
    > odpowiedzialności nie ponosi, a roszczenie do poczty ma kupujący.

    Kupujacy nie ma roszczenia do Poczty bo nie zawieral z nia zadnej umowy.
    Roszczenie moze miec do sprzedajacego, jesli ten nie dolozyl nalezytej
    starannosci (np zapakowal szklo do samego kartony bez zadnej ochrony), a
    sprzedajacy moze miec roszczenie do Poczty. Kupujacego z Poczta nic nie
    laczy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos