  • 1. Data: 2005-12-07 13:09:21
    Temat: POCZTA-problem przesyłki priorytetowe dostarcza po 4-5dniach
    Od: "MariolaK" <m...@w...pl>

    Witam
    Tak jak w temacie.
    W listopadzie i grudniu wysyłam sporo paczek do klientów za
    pobraniem-priorytetem bo zależy na czasie.
    Wysłana paczka priorytetem do godz.16 powinna być u klienta następnego dnia.
    Moje ostatnio do klientów dostarczane są czasami po4-5 dniach.
    Klienci burzą się i straszą mnie że nie będą odbierać jeżeli tak późno
    dostaną paczki.
    Co mam robić? Czy mogę żądać od Poczty jakiegoś odszkodowania za nie
    wywiązywanie się z umowy, na której tracę finansowo. Bo zawartość każdej
    paczki jest robiona pod daną firmę i nie będę w stanie nieodebranej
    zawartości paczki wykorzystać.
    Dzwoniłam po różnych dyrektorach Poczty to powiedzieli mi że nie mają mocy
    przerobowej(bo jest okres świąteczny i mają dużo paczek) i jak chcę to mogę
    składać reklamację którą rozpatrzą po 14dniach.

    Proszę o pomoc.
    Na drugi rok rezygnuję z usług Poczty.

    Pozdrawiam
    Mariola

  • 2. Data: 2005-12-07 13:15:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > przerobowej(bo jest okres świąteczny i mają dużo paczek) i jak chcę to mogę
    > składać reklamację którą rozpatrzą po 14dniach.

    Ustawa "Prawo pocztowe" lub jedno z powiązanych rozporządzeń ustala
    pewne limity minimalne jakości usług. Niestety, PP zawsze Ci powie, że
    jesteś w tych 5% procentach przesyłek, których nie muszą i nie dają rady
    dostarczać w terminie "priorytetowym". Stąd też cienko widzę ew.
    roszczenia o odszkodowanie. Oczywiście możesz złożyć reklamację, tak jak
    Cię pouczono, tylko co na nią odpowiedzą to niewiadomo. :)

    > Na drugi rok rezygnuję z usług Poczty.

    No i spoko, tylko:

    1. jeśli będziesz wysyłać rzeczy poniżej 0,5 kg to robisz to na razie
    nielegalnie :D
    2. za dostarczenie na następny dzień zapłacisz w firmie kurierskiej
    duużo więcej, chyba ze tego sporo wysyłasz
    3. jeśli wysyłasz za pobraniem, to osiwiejesz - firmy kurierskie mają w
    zwyczaju przetrzymywać kasę po kilka tygodni (kredytują się w ten
    sposób). Koledze trzymali dwa miesiące odsyłając go że "jutro przeleją"
    itd - pomógł dopiero pozew, po którego wniesieniu szybko przelali :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-12-07 13:56:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    MariolaK napisał(a):
> [...]
    > pobraniem-priorytetem bo zależy na czasie.
    > Wysłana paczka priorytetem do godz.16 powinna być u klienta następnego dnia.

    Nie.
    Oni maja tylko swoje wskazniki mowiace ze 90, czy 95% przesylek
    priorytetowych dochodzi nastepnego dnia. Statystyka jest chyba zbiorcza
    z calego roku, a i skontrolowanie tego jest tez niemozliwoscia.

    Generalnie umowa ktora zawierasz z poczta nie precyzuje terminu
    doreczenia, dostajesz jedynie zapewnienie ze beda sie starac, ale nie
    masz zadnej gwarancji wykonania uslugi w takim a takim czasie.

    > Moje ostatnio do klientów dostarczane są czasami po4-5 dniach.

    Bywa i tak.

    > Klienci burzą się i straszą mnie że nie będą odbierać jeżeli tak późno
    > dostaną paczki.

    W sumie to jedynie Twoj problem, nie poczty.

    > Co mam robić? Czy mogę żądać od Poczty jakiegoś odszkodowania za nie
    > wywiązywanie się z umowy, na której tracę finansowo.

    Niby mozesz, ale raczej nie masz podstaw.

    > Bo zawartość każdej
    > paczki jest robiona pod daną firmę i nie będę w stanie nieodebranej
    > zawartości paczki wykorzystać.

    Nie korzystaj z uslug Poczty Polskiej - mozesz wysylac kierowce z kazda
    paczka... przynajmniej teoretycznie.
    Po prostu Poczta Polska nie swiadczy uslugi dostarczenia przesylki w
    podanym terminie (przynajmniej mi nic o takiej nie wiadomo).

  • 4. Data: 2005-12-07 13:56:56
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    MariolaK napisał(a):
> [...]
    > przerobowej(bo jest okres świąteczny i mają dużo paczek) i jak chcę to mogę
    > składać reklamację którą rozpatrzą po 14dniach.

    obawiam się, że reklamacja nic Ci nie da:

    Ustawa z dnia 18 marca 2004r. Prawo pocztowe z późniejszymi zmianami

    Art. 48a.1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki
    listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej
    usługi pocztowej:
    1. nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    listowej najszybszej kategorii
    2. nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki
    niebędącej przesyłką najszybszej kategorii

    czyli, tłumacząc na nasze, priorytet, o ile zalicza się do "najszybszej
    kategorii" ma czas do 4 dni na dotarcie do adresata. Obawiam się, że
    roboczych.

    andy_nek

  • 5. Data: 2005-12-07 14:11:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@s...spam.spam> napisal(a):
> [...]
    > Po prostu Poczta Polska nie swiadczy uslugi dostarczenia przesylki w
    > podanym terminie (przynajmniej mi nic o takiej nie wiadomo).

    Na swój sposób masz rację - nic Ci o takiej nie wiadomo.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2005-12-07 21:58:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dn6n9v$414$2@atlantis.news.tpi.pl>
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

    > 1. jeśli będziesz wysyłać rzeczy poniżej 0,5 kg to robisz to na razie
    > nielegalnie :D

    Nie rozumiem.

    --
    PozdrawiaM

  • 7. Data: 2005-12-07 21:59:27
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dn6q13$15f$1@news.task.gda.pl>
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> pisze:

    > Po prostu Poczta Polska nie swiadczy uslugi dostarczenia przesylki w
    > podanym terminie (przynajmniej mi nic o takiej nie wiadomo).

    A tę dodatkową złotówkę to biorą sobie tak po prostu dla jaj?

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2005-12-07 22:19:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@f...peel> napisal(a):

    > Nie rozumiem.

    No dobra, mam przeterminowaną wiedzę. Otóż do wejścia Polski do UE
    monopol na przesyłki do 500g miała Poczta Polska. Przepis był martwy,
    kurierzy pisali, że to dokumenty.

  • 9. Data: 2005-12-07 22:46:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Nixe napisał(a):

    > A tę dodatkową złotówkę to biorą sobie tak po prostu dla jaj?

    Biora za staranie sie aby przesylka doatrla na nastepny dzien. Gwarancji
    nie daja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-12-07 23:52:29
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > W wiadomości <news:dn6q13$15f$1@news.task.gda.pl>
    > A tę dodatkową złotówkę to biorą sobie tak po prostu dla jaj?

    Jeżeli chodzi o priorytet - niech Ci będzie, że dla jaj
    (aczkolwiek nie do końca). Ale jest jeszcze www.pocztex.pl.

    Piotr