  • 11. Data: 2005-12-07 21:28:37
    Temat: Re: Poczta uszkodzi?a pzawarto?ae przesy?ki
    Od: Miernik <m...@f...org>

    marek <n...@f...spam> wrote:

    > Od dluzszego czasu w cenniku poczty nie ma opcji "ostroznie"

    Jak nie ma, jak jest, tylko się inaczej nazywa? Na przykład:

    Paczka do 15 kg:
    ekonomiczna 19.00 PLN
    ekononiczna na warunkach szczególych 33.00 PLN
    priorytetowa 21.00 PLN
    priorytetowa na warunkach szczególnych 36.00 PLN

    "na warunkach szczególnych"
    http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.ht
    ml#war_szczeg
    oznacza paczki których "zawartość stanowią ... rzeczy kruche, łamliwe,
    ... a także przedmioty lub substancje wymagajęce specjalnego traktowania
    w przewozie".

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html

  • 12. Data: 2005-12-08 13:15:17
    Temat: Re: Poczta uszkodziła pzawartość przesyłki
    Od: "Grzesiek" <g...@w...edu.pl>

    > Ma znaczenie. Bo jezeli ktos nie zapakowal w sposob zapewniajacy ochrone i
    > nie oplacil traktowania przesylki jako ostrozna to coz...

    I ja się też pod tym podpisuję dokonując zakupów na allegro bardzo często
    sprzedający zwala winę na pocztę, że to ona jest winna uszkodzenia towaru.
    Jest to najgłupsze z możliwych tłumaczeń, bo wyraźnie w KC jest napisane, że
    "Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i
    nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien
    odpowiadać właściwościom rzeczy."

  • 13. Data: 2005-12-08 13:41:28
    Od: g...@p...onet.pl

    >Wszystko było osobno opakowane bąbelkową folią, przegrodzone kartonami i
    unierychomione. Musieli chyba te przesyłki z wywrotki na asfalt sypać.
    Dodatkowo w protokole napisane jest, że przesyłka - opakowanie kartonowe
    rozmoczone i rozerwane

  • 14. Data: 2005-12-09 07:24:49
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:dn7jo2$4o6$3@news.onet.pl...

    > Kupujacy nie ma roszczenia do Poczty bo nie zawieral z nia zadnej umowy.
    > Roszczenie moze miec do sprzedajacego, jesli ten nie dolozyl nalezytej
    > starannosci (np zapakowal szklo do samego kartony bez zadnej ochrony), a
    > sprzedajacy moze miec roszczenie do Poczty. Kupujacego z Poczta nic nie
    > laczy.

    nie koniecznie. Miejscem wydania rzeczy jest siedziba sprzedającego. Opcja
    wysyłki nie musiała być przewidziana w umowie. Klient kupił i powiedział:
    "Te sprzedający, wyślij mi te paczke poczta polska na moje zlecenie,
    przepisy o zleceniu stosuje sie wprost".

    I tak, kupujący nie ma roszczenia do sprzedającego, ma do poczty, gdyz
    sprzedający działał na jego rachunek...

    p.
    W,