  • 1. Data: 2004-03-08 07:14:37
    Temat: Poczta polska i spam
    Od: "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl>

    Witam,

    Mam następujący problem: w mojej skrzynce na listy pojawia się ostatnio
    coraz więcej ulotek i katalogów z supermarketów. Skrzynka (standardowa, w
    bloku) czasami nie może tego syfu pomieścić. Pojawiają się ostatnio:
    - katalogi marketu REAL
    - ulotki szkół językowych
    - gównane czarno - białe kserówki ulotek o zabudowie balkonu
    - jakieś oferty wyjazdu do obiektów sakralnych połączonych z promocją
    garnków lub kosmetyków
    - wiele wiele innych.
    Teraz mam pytanie, czy otworzenie mojej skrzynki na listy przez osobę inną
    niż listonosz jest naruszeniem prawa lub przepisów o poufności
    korespondencji ?
    Czy w ogóle ktokolwiek poza listonoszem ma prawo ją otwierać ?
    Skrzynka znajduje się na klatce, w bloku jest domofon, a tony śmieci dostają
    wszyscy lokatorzy, więc skrzynka musi być otwierana tak, jak robi to
    listonosz.
    Czy Poczta może mieć umowę np. z Realem o dostarczanie spamu ?
    Możecie podać mi może jakiś odnośnik do ustawy która zakazuje wysyłania
    niechcianych ofert handlowych ? Chcę napisać ostrzeżenie dla lokatorów.
    Pytałem o to wszystko na poczcie, ale pani udzieliła mi bardzo niejasnej
    odpowiedzi i sugerowała iść na policję, a to chyba nie tędy droga....

    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-08 07:33:41
    Temat: Re: Poczta polska i spam
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Możecie podać mi może jakiś odnośnik do ustawy która zakazuje wysyłania
    > niechcianych ofert handlowych ?

    Ja bym rozszerzyl problem - nie tylko ofert handlowych.
    Swego czasu otrzymalem ulotki (ktorych nie zamawialem),
    podpisane przez A. Kwasniewskiego. Ulotki dotyczyly projektu
    Konstytucji RP oraz przystapienia do UE.
    Ciekawy jestem czy mozna to potraktowac jako spam? (nie
    zamawialem takich ulotek u A. Kwasniewskiego, rowniez
    nie znamy sie osobiscie).

    WOJSAL

  • 3. Data: 2004-03-08 07:40:27
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Ponury Kosiarz napisał(a):

    > Teraz mam pytanie, czy otworzenie mojej skrzynki na listy przez osobę inną
    > niż listonosz jest naruszeniem prawa lub przepisów o poufności
    > korespondencji ?

    Tej skrzynki nikt oprócz listonosza nie otwiera. Poczta Polska kasuje spory
    szmalec za to by listonosz roznosił reklamówki po blokach. Zgłoś więc
    pretensje do Poczty bo to ona jest właścicielem skrzynek na listy

    > Czy Poczta może mieć umowę np. z Realem o dostarczanie spamu ?

    Oczywiście. I ma :)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 4. Data: 2004-03-08 07:54:26
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości
> [...]
    > szmalec za to by listonosz roznosił reklamówki po blokach. Zgłoś więc
    > pretensje do Poczty bo to ona jest właścicielem skrzynek na listy

    Jakie przepisy o tym mowia?

    A jesli ja sam kupie skrzynke, zainstaluje ja w moim domu,
    na moim plocie itp - to tez jest to wlasnosc poczty?

    WOJSAL

  • 5. Data: 2004-03-08 08:07:52
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > Mam następuj?cy problem: w mojej skrzynce na listy pojawia się ostatnio
    > coraz więcej ulotek i katalogów z supermarketów. Skrzynka (standardowa, w
    > bloku) czasami nie może tego syfu pomie?cić. Pojawiaj? się ostatnio:

    U mnie kiedys jakis "bezmózgowiec" wlozyl do skrzynki ulotki w ten
    sposob, ze klapka zostala otwarta. No i deszcz wszystko w srodku ladnie
    przeplukal .... cale szczescie, ze nie bylo to nic waznego.

  • 6. Data: 2004-03-08 08:09:26
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    WOJSAL napisał(a):

    > Jakie przepisy o tym mowia?

    O czym? O roznoszeniu ulotek? Nie sądzę by regulowały to jakiekolwiek
    przepisy. To po prostu decyzja Poczty Polskiej

    > A jesli ja sam kupie skrzynke, zainstaluje ja w moim domu,
    > na moim plocie itp - to tez jest to wlasnosc poczty?

    A nie mówimy o Twoim własnym domu a o skrzynkach w bloku. Mała różnica ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2004-03-08 08:17:20
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > O czym? O roznoszeniu ulotek? Nie sądzę by regulowały to jakiekolwiek
    > przepisy. To po prostu decyzja Poczty Polskiej

    A ustawa o spamie (niechcianej poczcie) tego nie dotyczy?

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-03-08 08:25:32
    Od: "Bob" <m...@o...pl>

    > A ustawa o spamie (niechcianej poczcie) tego nie dotyczy?

    Należy napisać pismo do poczty (właściciel skrzynki), że nie chce się
    otrzymywać przesyłek bezadresowych i to wszystko. Kto przygotuje wzór? Sam
    zaniosę.

  • 9. Data: 2004-03-08 09:01:11
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Bob" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Należy napisać pismo do poczty (właściciel skrzynki), że nie chce się
    > otrzymywać przesyłek bezadresowych i to wszystko. Kto przygotuje wzór? Sam
    > zaniosę.

    wzor juz jest na kazdej poczcie ;) wystrczy go wziac, wypelnic i oddac

    ja nie mam czasu na to i prowadze prywatna wojne z listonoszem ;) wszystko
    co jest smieciem wzucam do zwrotow :) on tez musi za kazdym razem wygrzebac
    sterte makulatury :)

  • 10. Data: 2004-03-08 09:11:33
    Od: "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl>

> [...]
    > Ciekawy jestem czy mozna to potraktowac jako spam? (nie
    > zamawialem takich ulotek u A. Kwasniewskiego, rowniez

    To nie była oferta handlowa