    From: "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poczta polska i spam
    Date: Mon, 8 Mar 2004 08:14:37 +0100

    Witam,

    Mam następujący problem: w mojej skrzynce na listy pojawia się ostatnio
    coraz więcej ulotek i katalogów z supermarketów. Skrzynka (standardowa, w
    bloku) czasami nie może tego syfu pomieścić. Pojawiają się ostatnio:
    - katalogi marketu REAL
    - ulotki szkół językowych
    - gównane czarno - białe kserówki ulotek o zabudowie balkonu
    - jakieś oferty wyjazdu do obiektów sakralnych połączonych z promocją
    garnków lub kosmetyków
    - wiele wiele innych.
    Teraz mam pytanie, czy otworzenie mojej skrzynki na listy przez osobę inną
    niż listonosz jest naruszeniem prawa lub przepisów o poufności
    korespondencji ?
    Czy w ogóle ktokolwiek poza listonoszem ma prawo ją otwierać ?
    Skrzynka znajduje się na klatce, w bloku jest domofon, a tony śmieci dostają
    wszyscy lokatorzy, więc skrzynka musi być otwierana tak, jak robi to
    listonosz.
    Czy Poczta może mieć umowę np. z Realem o dostarczanie spamu ?
    Możecie podać mi może jakiś odnośnik do ustawy która zakazuje wysyłania
    niechcianych ofert handlowych ? Chcę napisać ostrzeżenie dla lokatorów.
    Pytałem o to wszystko na poczcie, ale pani udzieliła mi bardzo niejasnej
    odpowiedzi i sugerowała iść na policję, a to chyba nie tędy droga....

    Dziękuję i pozdrawiam