  • 11. Data: 2004-03-08 09:18:18
    Temat: Re: Poczta polska i spam
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:c2hddj$r88$1@pippin.warman.nask.pl...

    > To nie była oferta handlowa

    SPAM to nie tylko oferta handlowa, lecz niechciana,
    niezamawiana poczta od nieznannych osob
    (mowiac ogolnie).
    To rowniez wypowiedzi niezgodne z tematyka grupy,
    tablicy ogloszen itp

    SPAM moze dotyczyc KAZDEJ tematyki.

    WOJSAL

  • 12. Data: 2004-03-08 13:49:35
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Ponury Kosiarz" <g...@n...tlen.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Mam następujący problem: w mojej skrzynce na listy pojawia się ostatnio
    > coraz więcej ulotek i katalogów z supermarketów.

    idź na pocztę wypełnij druczek, że nie życzysz sobie przesyłek
    bezadresowych.
    Wówczas listonosz nie będzie ci przynosił śmieci generowanych przez pocztę.

> [...]
    > Skrzynka znajduje się na klatce, w bloku jest domofon, a tony śmieci
    dostają
    > wszyscy lokatorzy, więc skrzynka musi być otwierana tak, jak robi to
    > listonosz.
    > Czy Poczta może mieć umowę np. z Realem o dostarczanie spamu ?
    > Możecie podać mi może jakiś odnośnik do ustawy która zakazuje wysyłania
    > niechcianych ofert handlowych ? Chcę napisać ostrzeżenie dla lokatorów.
    > Pytałem o to wszystko na poczcie, ale pani udzieliła mi bardzo niejasnej
    > odpowiedzi i sugerowała iść na policję, a to chyba nie tędy droga....

    Pocieszę cię.
    Od któregoś tam roku chyba 2005 poczta traci monopol na roznoszenie poczty i
    każdy administrator budynku ma tak przerobić skrzynki aby były dostępne dla
    każdej firmy roznoszącej korespondencję. Wtedy to się zacznie.

  • 13. Data: 2004-03-08 18:37:27
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    WOJSAL napisał(a):

    > A ustawa o spamie (niechcianej poczcie) tego nie dotyczy?

    Dotyczy, ale nie tylko ta ustawa. Szczegóły tutaj
    http://nospam-pl.net/prawo.php

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 14. Data: 2004-03-08 18:38:03
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    szerszen napisał(a):

    > ja nie mam czasu na to i prowadze prywatna wojne z listonoszem ;) wszystko
    > co jest smieciem wzucam do zwrotow :) on tez musi za kazdym razem wygrzebac
    > sterte makulatury :)

    Dokładnie. Mam ten sam zwyczaj ;)

    Zobaczymy komu się szybciej znudzi taka walka podjazdowa :D

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 15. Data: 2004-03-08 21:05:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 19:38:03 +0100, Markus Sprungk <z...@c...cy>
    wrote:

    >Dokładnie. Mam ten sam zwyczaj ;)
    Przyznaje sie ze ja... tez :)
    Zauwazylem ze moi sasiedzi rowniez :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 16. Data: 2004-03-09 00:24:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 8. marca 2004 08:14 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Ponury Kosiarz:

> [...]
    > bloku) czasami nie może tego syfu pomieścić. Pojawiają się ostatnio:
    > - katalogi marketu REAL
    > - ulotki szkół językowych
    > - gównane czarno - białe kserówki ulotek o zabudowie balkonu
    > - jakieś oferty wyjazdu do obiektów sakralnych połączonych z promocją
    > garnków lub kosmetyków
    > - wiele wiele innych.
    > Teraz mam pytanie, czy otworzenie mojej skrzynki na listy przez osobę inną
    > niż listonosz jest naruszeniem prawa lub przepisów o poufności
    > korespondencji ?
    > Czy w ogóle ktokolwiek poza listonoszem ma prawo ją otwierać ?

    Sęk w tym, że to listonosz roznosi (przynajmniej te z Reala). A małe
    wciskają szparami. Można napisać pismo na pocztę i poprosić o wykluczenie z
    druków bezadresowych. U mnie listonosz nalepił w środku znaczek i już nie
    wkłada.

    > Czy Poczta może mieć umowę np. z Realem o dostarczanie spamu ?

    Każdy może zamówić taką usługę, ty też. Jest cennik i już.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2004-03-09 00:27:53
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 8. marca 2004 19:38 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Markus Sprungk:

    > Dokładnie. Mam ten sam zwyczaj ;)
    >
    > Zobaczymy komu się szybciej znudzi taka walka podjazdowa :D

    Tobie, to jego praca i nie może inaczej.
    A Ty jesteś nieuprzejmy, bo ci ciężko napisać:

    Markus S.
    ul. Taka Jaka 12 m. 13
    kod Miasto

    Poczta Polska

    Uprzejmie donoszę, że proszę o niepozostawianie przesyłek bezadresowych w
    skrzynce numer 12/13 przy ulicy Takiej Jakiej.

    Z poważaniem
    Markus S.

  • 18. Data: 2004-03-09 00:35:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 8. marca 2004 14:49 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane poilkj:

> [...]
    > dla
    > każdej firmy roznoszącej korespondencję. Wtedy to się zacznie.

    Mnie zastanawia to, co chamy rzucają na podłogę na klatkę. Nieraz
    poślizgnąłem się na schodach na ulotkach. Czy to nie podpada pod
    zaśmiecanie i zagrażanie życiu? Złapałem jedną taką małpę i mówię, żeby to
    zabrała z mojego piętra, bo sobie nie życzymy. A ta się jeszcze wydarła na
    mnie, zwyzywała mnie i nie zabrała. Zastanawiam się, jakby taką złapać,
    zamknąć i wezwać policję. Ciekawe czy jak posiedzi w komórce z trzy dni (bo
    policja pewnie wcześniej nie przyjedzie do zaśmiecacza) to może mi coś
    zrobić prawnie? Bo w końcu pojmałem w czynie społecznym przestępcę....

  • 19. Data: 2004-03-09 07:55:05
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Tristan Alder napisał(a):

    > Tobie, to jego praca i nie może inaczej.
    > A Ty jesteś nieuprzejmy, bo ci ciężko napisać:

    Nie prosiłem nikogo by mi wrzucał śmieci do skrzynki. Nie widzę więc powodu
    bym musiał teraz wędrować na pocztę, przez pomyłkę nazywaną polską i prosić
    by mi łaskawie tego śmiecia nie wrzucali. To Poczta jest nieuprzejma bo nie
    pytała mnie o zdanie zakładając odgórnie, że powinienem otrzymywać takie
    śmieci. Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek pisał podanie do Poczty, że
    chcę otrzymywać reklamy. Proste?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 20. Data: 2004-03-09 09:44:48
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości )

    > Dokładnie. Mam ten sam zwyczaj ;)
    >
    > Zobaczymy komu się szybciej znudzi taka walka podjazdowa :D

    u mnie to trudno stwierdzic bo moj listonosz jest wyjatkowo malo rozgarniety
    ;)
    mam niedawno wynajete mieszkanie i ciagle przychodza listy na poprzednich
    lokatorow, wiec grzecznie wyjmuje i wkladam do zwrotow, nastepnego dnia sa
    spowrotem u mnie, tak 3 razy ;) potem zginam list i wkladam, to samo, wraca
    jak bumerang, nawet jak kiedys napisalem na ktoryms ze adresat juz tu nie
    mieszka, znalazlem go ponownie u siebie w skrzynce ;)
    a w morde kopane powinni wiedziec kto mieszka w danym lokalu, bo zeby dostac
    kluczyk do skrzynki musialem isc do nich z umowa najmu i za kluczyk zaplacic
    5 pln