  • 1. Data: 2004-05-31 14:39:33
    Temat: Poczta Polska - utrata paczki
    Od: "Portator" <i...@N...solutions.net.pl>

    Witam serdecznie.
    Pierwszy raz pisze na grupe.
    Mam pytanie, nadalem paczke pocztowa za pobraniem ok. 1300 pln. Paczka
    zaginela, oczywiscie w niewyjasnionych okolicznosciach. Po reklamacji, ktora
    Poczta Polska uznala za zasadna otrzymalem odszkodowanie w wysokosci 95,43 -
    zamiast pobrania w kwocie 1300 pln. Oczywiscie odwolam sie od tej decyzji,
    czy mam jakies szanse??
    Ustawa o Prwaie Pocztowym w Art. 58. mowi:

    1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
    pocztowej przysługuje odszkodowanie:
    2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

    z gory dziekuje za informacje.
    pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2004-05-31 14:42:42
    Temat: Re: Poczta Polska - utrata paczki
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Mon, 31 May 2004 16:39:33 +0200, Portator
    <i...@N...solutions.net.pl> napisał:

> [...]
    > 2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    > wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej

    Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.
    Poczta zapłaci ci tylko 10 x opłatę za nadanie. Przepis jest jasny. Na
    jakiej podstawie chcesz żadać więcej?
    Gdybyś nadał paczkę jako wartościową zwróciliby zadeklarowaną wartość - no
    ale oczywiście to by więcej kosztowało.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 3. Data: 2004-05-31 15:01:18
    Od: "Portator" <i...@N...solutions.net.pl>

    <i...@N...solutions.net.pl> napisał:

> [...]

    -Gdybyś nadał paczkę jako wartościową zwróciliby zadeklarowaną wartość - no

    -ale oczywiście to by więcej kosztowało.

    na podstawie pobrania jakie mialem uzyskac za wykonana usluge, czy to nic
    nie znaczy??

    SI

  • 4. Data: 2004-05-31 15:07:35
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Mon, 31 May 2004 17:01:18 +0200, Portator
    <i...@N...solutions.net.pl> napisał:

> [...]
    > -ale oczywiście to by więcej kosztowało.
    >

    > na podstawie pobrania jakie mialem uzyskac za wykonana usluge, czy to nic

    NIC. Zupełnie nic. Przepis jest jasny - odpowiedzialność poczty jest
    ogranizczona do dziesięciokrotności pobranej za przesłanie kwoty. No,
    chyba, że nadasz paczkę jako wartościową, wtedy zwracają zadeklarowaną
    wartość.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 5. Data: 2004-05-31 15:16:46
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > na podstawie pobrania jakie mialem uzyskac za wykonana usluge, czy to nic
    > nie znaczy??

    W sumie to juz slogan, ale nie moge sie oprzec, zeby nie napisac:

    Witamy w Polsce ;-)))

  • 6. Data: 2004-05-31 15:40:27
    Od: "Daniel" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Portator" <i...@N...solutions.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sebastian
    >
    > mi zginęła paczka pobraniowa priorytetowa - tez nie ubezpieczona - 1100 zl
    - wypłacili mi 105 zl dokladnie
    - jak chcesz możesz sie sądzić - dostałem decyzję od Dyrekcji Poczty i mogę
    teraz podac ich do sądu -tylko czy jest sens ?
    pozdrawiam
    Daniel

  • 7. Data: 2004-05-31 15:49:45
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Portator wrote:

    > na podstawie pobrania jakie mialem uzyskac za wykonana usluge, czy to nic
    > nie znaczy??

    dokładnie nic

  • 8. Data: 2004-05-31 15:50:21
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > W sumie to juz slogan, ale nie moge sie oprzec, zeby nie napisac:
    >
    > Witamy w Polsce ;-)))

    Wszędzie tak jest, a regulaminy czyta się przed, a nie po

  • 9. Data: 2004-05-31 16:38:26
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Daniel" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - jak chcesz możesz sie sądzić - dostałem decyzję od Dyrekcji Poczty i
    mogę
    > teraz podac ich do sądu -tylko czy jest sens ?

    Nie ma bo jak to zauważył jeden z moich szanownych przedmówców regulaminy
    czyta się PRZED a nie PO fakcie.

    HaNkA

  • 10. Data: 2004-05-31 18:09:26
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Nie ma bo jak to zauważył jeden z moich szanownych przedmówców regulaminy
    > czyta się PRZED a nie PO fakcie.

    czytasz? ;)

    KG